• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن گمشده در اوز (Lost in Oz)

author-img

توسط : امیرحسین کهوندی فاضل ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2109 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

دورتی دختری دوازده‌ساله است که اتفاقی وارد دنیایی جادویی و عجیب و غریب می‌شود. او برای بازگشت به خانه باید مأموریت سختی را که پیداکردن عناصر جادویی است، انجام دهد. مجموعه انیمیشنی «گمشده در شهر اوز» اثری فانتزی و جادویی است که در سال 2015 ساخته شده است.

سال 2015 13 قسمت بیست و دو دقیقه جزئیات کامل اثر
12 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین باید بدانند داستان این مجموعه در فضایی فانتزی و جادویی می‌گذرد. شخصیت‌ها دائماً از طلسم و سلاح‌هایی متفاوت استفاده می‌کنند که علاوه بر خشن‌بودن ممکن است باعث ترس برخی از کودکان شوند. فضای فانتزی و عدم جراحت شخصیت‌های اصلی، شدت این شاخص‌ها را کاهش می‌دهد. این مجموعه دارای پیام‌های مثبتی همچون همکاری، شجاعت و اعتمادبه‌نفس است. وجود شخصیت مثبتی مانند دورتی که با اعتمادبه‌نفس و باور به توانایی‌هایش، مشکلات و سختی‌های پی‌درپی را با موفقیت پشت سر می‌گذراند، مهم‌ترین نکته‌ی این مجموعه است.

این مجموعه باعث افزایش قدرت تخیل کودکان می‌شود. بنابراین لازم است والدین با توجه به شناختی که از کودک خود دارند، درباره‌ی این مجموعه تصمیم‌گیری کنند. توصیه می‌شود والدین درباب ویژگی‌های مثبت دورتی با کودکشان گفت‌وگو کنند.

خلاصه: والدین باید بدانند داستان این مجموعه در فضایی فانتزی و جادویی می‌گذرد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

فرزند شما به کدام ویژگی دورتی بیشتر علاقه‌مند شده است؟

دورتی چرا برای بازگشت به خانه، اصرار دارد؟

نقش دوستان دورتی در موفقیت او چیست؟

کدام بخش داستان از نظر شما واقعی است؟

خلاصه: فرزند شما به کدام ویژگی دورتی بیشتر علاقه‌مند شده است؟

داستان اثر

«دورتی» دوازده‌ساله همراه مادرش در شهر «کانزاس» زندگی می‌کنند. روزی به‌صورت اتفاقی، او و سگش، کتاب عجیب و غریبی را پیدا می‌کنند که با بازکردن آن گردباد شدید شروع می‌شود و خانه‌ی دورتی را به شهر جادویی و پیشرفته‌ی «زمرد»، می‌برد. دورتی در شهر زمرد متوجه می‌شود برای بازگشت به کانزاس به عناصر جادویی نیاز دارد. شهر زمرد در همین زمان دچار بحران جادویی می‌شود و پیداکردن همه عناصر جادویی به کاری بسیار دشوار برای دورتی تبدیل می‌شود. دورتی در شهر زمرد دوستان جدیدی هم‌چون «اوجو» و «مترسک» پیدا می‌کند و به کمک آن‌ها به‌دنبال عناصر جادویی می‌گردد. دورتی پس از مدتی تنهاراه پیداکردن عناصر جادویی و بازگشت به کانزاس را پیداکردن «گلیندا»، قدرتمندترین جادوگر شهر اوز، می‌داند. او پس از مدتی گلیندا را پیدا می‌کند و از او کمک می‌خواهد. درنهایت با پیداکردن عناصر، او آماده‌ی بازگشت به کانزاس می‌شود؛ اما در محلی ناشناخته فرود می‌آید.

جزئیات اثر

کارگردان: Jae Hong Kim / جائه هونگ کیم

نویسنده: Abram Makowka, Darin Mark/ آبرام ماکووکا، دارین مارک

تهیه‌کننده: آمازون استدیو

بازیگران: Ashley Boettcher, Nika Futterman, Jorge Diaz / اشلی بوئتچر، نیکا فوترمان، جورج دیاز

شخصیت‌ها:

دورتی: دختری دوازده‌ساله که اتفاقی وارد شهری جادویی و پیچیده می‌شود و برای بازگشت به خانه تلاش می‌کند،

اوجو: او در شهر زمرد زندگی کرده و به مهارت‌های جادویی آشناست و به دورتی کمک می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Amazon Studios / آمازون استدیو

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : متین ثمین

۱۴ آذر ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

فیلمی عالی جالب

بزرگسال

توسط : آوا ایمانی

۲۵ بهمن ۱۴۰۰

مناسب سن 5 +

سلام من آوا هستم 9 سالمه‌.من تا جایی که یادم میاد ۸ یا ۷ سالم بود که این سریال رو دیدم.این داستان خیلی پیچیده هست و من بعضی از جاهاش رو خوب نفهمیدم.میخوام دوباره ببینمش شاید چون بزرگتر شدم بهتر موضوع رو بفهمم.بابت این انیمیشن خیلی ممنونم.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد گمشده در اوز

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!