• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن گارفیلد: داستان دو گربه (Garfield: A Tail Of Two Kitties)

author-img

توسط : فاطمه مقیم خان ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

11614 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

 این قسمت از لایو اکشن گارفیلد درباره‌ی زندگی گربه‌ی اشرافی به نام پرنس دوازدهم است که کاملاً شبیه گارفیلد است و پس از فوت سرپرستش، صاحب عمارت بزرگی در انگلستان می‌شود. گارفیلد طی ماجرایی به لندن می‌رود و در آنجا به‌صورت کاملاً اتفاقی جای او و پرنس عوض می‌شود. گارفیلد که گربه‌ای سر‌به‌هوا و گاهی بی‌ادب است، در قصر خراب‌کاری‌هایی می‌کند؛ اما درنهایت این خراب‌کاری‌ها منجر می‌شود لرد دارگیس که انسانی طمع‌کار و شیاد است به اهداف پلید خود نرسد.

سال 2006 ۸۰ دقیقه جزئیات کامل اثر
14 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است والدین بدانند گارفیلد به‌عنوان شخصیت اصلی این فیلم، گربه‌ای تنبل و گاهی بی‌ادب است که به چیزی جز خوردن و استراحت‌کردن فکر نمی‌کند. او نسبت به اطرافیانش کاملاً بی‌ملاحظه است و با شیطنت‌هایش دردسر‌های زیادی برای سرپرست مهربانش، جان، به‌وجود می‌آورد. توصیه می‌شود درباره‌ی رفتار‌های زشت گارفیلد که برای دیگران دردسر درست می‌کند و همچنین تنبلی، پر‌خوری و خود‌خواهی او با فرزند خود گفت‌وگو کنید و شیوه‌ی صحیح رفتارکردن در موقعیت‌های مختلف را به او یاد‌آور شوید.

اگر فرزند شما در صحنه‌هایی مانند مبارزه‌ی حیوانات با لرد دارگیس یا به رودخانه‌افتادن پرنس دوازدهم (همزاد گارفیلد) هیجان‌زده یا ناراحت شد، این احساس او را نا‌چیز نشمارید و درباره‌ی احساسش با او گفت‌وگو کنید و اگر لازم بود به او اطمینان خاطر دهید و یاد‌آوری کنید که این فیلم یک داستان تخیلی است. حیواناتی که در آن بازی می‌کنند، واقعی نیستند و سرانجام داستان با خوبی و خوشی تمام خواهد شد. درنهایت باید بر این نکته تأکید کرد که داستان گارفیلد، ‌داستانی طنز و بسیار شوخ‌طبعانه است که در نسخه‌ی اصلی آن با تکیه‌کلام‌های بی‌ادبانه‌ی بیشتر همراه است، هرچند در نسخه‌ی دوبله‌شده این تکیه‌کلام‌ها کمی تلطیف شده‌اند؛ اما همچنان حاضرجوابی و بی‌ادبی گارفیلد، به‌ویژه در هنگام نمایش برای مخاطبان کم‌سن‌تر، به چشم می‌آید.

خلاصه: داستان گارفیلد، ‌داستانی طنز و شوخ‌طبعانه است که در نسخه‌ی اصلی آن با تکیه‌کلام‌های بی‌ادبانه‌ی بیشتری همراه است؛ اما در نسخه‌ی دوبله‌شده این تکیه‌کلام‌ها تلطیف شده‌اند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

به نظر تو بد‌ترین ويژگی‌های گارفیلد چه چیز‌هایی هستند؟

چرا گارفیلد خود‌خواه است؟

به‌نظر تو چرا با‌وجود خودخواهی و تنبلی، گارفیلد هم‌چنان موجودی دوست‌داشتنی به‌نظر می‌رسد؟

به‌نظرت چه چیزی باعث شد که گارفیلد درنهایت از ازدواج صاحبش، جان، با لیز جلو‌گیری نکند؟

خلاصه: به‌نظر تو بد‌ترین ويژگی‌های گارفیلد چه چیز‌هایی هستند؟

 

داستان اثر

قسمت دوم انیمیشن «گارفیلد»، داستان گربه‌ای است که کاملاً شبیه گارفیلد است و به او «پرنس دوازدهم» می‌گویند. پرنس صاحب عمارت «کارلایل» و زمین‌های سرسبز اطراف آن است و تمام این‌ها از طرف صاحبش، «خانم کارلایل»، برای او به ارث گذاشته شده است. برادر‌زاده‌ی کارلایل، «لرد دارگیس»، به‌خاطر این اتفاق، به پرنس دوازدهم حسادت می‌کند. در این حین «جان» (سرپرست گارفیلد) برای خواستگاری از دختر مورد علاقه‌اش، «لیز»، به دنبال او به «لندن» می‌آید. گارفیلد و «اودی» (حیوان خانگی دیگر جان) هم خودشان را در چمدانِ جان جا می‌دهند و با او به لندن می‌آیند. لرد دارگیس در همین حین پرنس دوازدهم را به رودخانه می‌اندازد تا او را سربه‌نیست کند. گارفیلد در شهر لندن پرسه می‌زند که یکی از خدمتکاران وفادار قصر، او را می‌بیند و با پرنس دوازدهم اشتباه می‌گیرد و گارفیلد را همراه خود به قصر مي‌برد. گارفیلد به قصر کارلایل می‌رود و جان هم پرنس دوازدهم را با تصور اینکه او گارفیلد است، به اتاقش در هتل می‌برد. حیوانات قصر به گارفیلد کمک می‌کنند تا جلوی تصاحب قصر توسط دارگیس را بگیرند. گارفیلد در قصر بسیار شیطنت می‌کند و خراب‌کاری‌های زیادی به بار می‌آورد؛ اما در نهایت با حیوانات قصر به‌خوبی برخورد می‌کند و به همراه پرنس دوازدهم و دیگر حیوانات، لرد دارگیس را شکست می‌دهد و از قصر بیرونش می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان / مؤلف: Tim Hill / تیم هیل

نویسنده / مترجم: Joel Cohen / جول کوهان

نام تهیه‌کننده: John Davis / جان دِیویس

نام بازیگران: Bryce LenonJudith Shekoni, / جادیس شکانی، برایس لینون

نام شخصیت‌ها:

گارفیلد: گربه‌ی خانگی جان، او بسیار تنبل و گاهی خود‌خواه است؛ اما دیگران او را دوست دارند و گارفیلد هم گاهی اوقات نسبت‌ به آن‌ها قدر‌شناس می‌شود،

جان: پسری جوان که صاحب گارفیلد و اودی است. او به لیز علاقه‌مند شده است و می‌خواهد با او ازدواج کند،

اودی: سگ جان، او تنهاحیوانی است که در این فیلم صحبت نمی‌کند. اودی سگ مهربانی است که در مواقع حساس به دیگران کمک می‌کند. گارفیلد معمولاً او را تحقیر می‌کند،

پرنس دوازدهم: گربه‌ای که کاملاً مشابه گارفیلد است و صاحب عمارت بزرگی در انگلستان است،

لرد دارگیس: شخصیت منفی داستان، کسی که می‌خواهد عمارت کارلایل را که متعلق به پرنس دوازدهم است، تصاحب کند،

لیز: دختر جوانی که رابطه‌ی خوبی با حیوانات دارد، جان به لیز علاقه‌مند است و می‌خواهد از او خواستگاری کند.

کشور سازنده: آمریکا، انگلیس

کمپانی سازنده: Twentieth Century Fox

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد گارفیلد: داستان دو گربه

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!