• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن کتاب‌های پرنده‌ی آقای موریس لسمور (The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2345 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشن «The Fantastic Flying Books of Mr Morris Lessmore» اثری کوتاه و صامت است که به‌صورت فانتزی تاثیر کتاب‌ها را بر زندگی انسان روایت می‌کند. بعد از این که شهر با طوفانی به هم می‌ریزد، آقای لسمور به کتابخانه‌ای پناه می‌برد و با کتاب‌هایی زندگی می‌کند که جان دارند و با مطالعه کردن آن‌ها به دنیای متفاوتی قدم می‌گذارد. کتابخانه به زندگی مردم شهر رنگ می‌بخشد.
سال 2011 ۱۴ دقیقه جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 14 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است والدین بدانند ممکن است تماشای این انیمیشن فانتزی برای مخاطبین زیر ۶ سال بنا به تشخیص خودتان، نیاز به توضیحاتی  داشته باشد. شهر درگیر طوفان می‌شود و همه چیز به هم می‌ریزد. از فرزند خود بخواهید درباره‌ی احساساتش نسبت به این اتفاق صحبت کند و سعی کنید نسبت به برداشت‌هایی که فرزند شما از این داستان دارد اطمینان پیدا کنید. از او بخواهید داستان را برای شما توضیح دهد تا مطمئن شوید پیامی را که انیمیشن قصد انتقال آن را داشته است (دنیای تخیلی‌ای که کتاب‌ها برای خوانندگانشان می‌سازند) درک کرده است. هنگامی که آقای لسمور می‌میرد، مرگ او به صورت تبدیل شدن او به جوانی شاداب و پرواز کردن او به همراه کتاب‌ها به سمت آسمان نمایش داده می‌شود. ممکن است این بخش داستان نیاز به توضیح داشته باشد. این انیمیشن می‌تواند فرزندان شما را به خواندن کتاب ترغیب کند، پس با او همراه شوید و درباره‌ی دنیای زیبایی که کتاب‌ها برای ما می‌سازند با فرزندتان صحبت کنید.

خلاصه:

از فرزند خود بخواهید داستان را برای شما توضیح دهد تا مطمئن شوید پیامی را که انیمیشن قصد انتقال آن را داشته است، درک کرده است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

وقتی کتاب می‌خوانی چه احساسی داری؟ تا حالا شده است فکر کنی با خواندن کتاب، می‌توانی دنیای متفاوتی را تجربه کنی؟

موریس لسمور از کتاب‌های خود به خوبی مراقبت می‌کرد، تو هم کسی را می‌شناسی که این گونه از کتاب‌هایش مراقبت کند؟

به نظرت چرا موریس به آسمان رفت؟

به نظرت مفهوم این انیمیشن چه بود؟ چه چیزی را می‌خواست به ما نشان دهد؟

خلاصه: به نظرت مفهوم این انیمیشن چه بود؟ چه چیزی را می‌خواست به ما نشان دهد؟

داستان اثر

موریس لسمور در حالی که مشغول نوشتن است در بالکن خانه‌اش نشسته است که ناگهان طوفان می‌آید و نوشته‌های او را با خود می‌برد، طوفان همه چیز را در شهر به هم می‌ریزد و نوشته‌های موریس را پراکنده می‌کند و حتی لغات کتاب  توسط طوفان پراکنده می‌شود طوفان خود موریس را هم از بالکن خانه بیرون می‌اندازد. پس از طوفان تمام شهر ویران می‌شود. و موریس به همراه یکی از کتاب‌هایش در شهر ویران شده قدم می‌زند که دختر جوانی را می‌بیند که به شکلی جادویی با چندین کتاب که به روبان بسته شده‌اند در آسمان پرواز می‌کند. دختر یکی از کتاب‌هایش را برای موریس می‌فرستد. در این کتاب جادویی تصاویر هامپتی دامپتی (یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های کتاب کودک که به شکل یک تخم مرغ است) وجود دارد. کتاب هامپتی دامپتی از طریق صفحات کتاب با موریس حرف می‌زند و او را به یک خانه که پر از کتاب است راهنمایی می‌کند. موریس از خرابه‌های شهر فاصله می‌گیرد و داخل خانه می‌شود و با کتاب‌های آن‌جا سرگرم می‌شود و در کتابخانه می‌ماند و تمام وقتش را با کتاب‌ها می‌گذراند و از آن‌ها مراقبت می‌کند و حتی یکی از کتاب‌های خیلی قدیمی را که برگه برگه شده است نجات می‌دهد و آن‌ را صحافی می‌کند. آقای لسمور شروع می‌کند به نوشتن خاطراتش، او به مردم طوفان‌زده‌ی شهر کتاب قرض می‌دهد و حال آن‌ها را بهتر می‌کند تا این که پیر می‌شود و از دنیا می‌رود (مرگ او به صورت یک سفر به آسمان با کتاب‌ها نمایش داده می‌شود). یک روز دختر بچه‌ای شاد پا به کتاب‌خانه می‌گذارد و جای لسمور را می‌گیرد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: William Joyce

نویسنده/ مترجم: William Joyce

نام شخصیت ها:

آقای موریس لسمور: مردی جوان که پس از طوفان سهمگین به کتابخانه پناه می‌برد و در آن جا زندگی می‌کند.

کتاب هامپتی دامپتی: کتابی با تصاویر هامپتی دامپتی که یکی از شخصیت‌های معروف کتاب‌های کودک است و به شکل یک تخم مرغ است. این کتاب با ورق خوردن و به نمایش گذاشتن تصاویر مختلف، با آقای لسمور حرف می‌زند.

 

کشور سازنده: فرانسه

کمپانی سازنده: Moonbot Studios

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : Zar Shsh

۳ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 14 +

عالی و پر مفهوم و نکته و ای کاش تمام ریز جزئیات میدونستم

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کتاب‌های پرنده‌ی آقای موریس لسمور

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!