• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن کاشی، عروس دزد (Koschey.The Bride Kidnapper 2022)

author-img

توسط : مهدیه جعفری ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

8213 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن کاشِی، عروس دزد ساخت کشور روسیه و در ژانر ماجراجویی، کمدی و به کارگردانی و نویسندگی رومن آرتمیف است. این انیمیشن روایت دختر نیرومند و قوی است که اعلام کرده، هرکس بتواند او را در میدان جنگ شکست دهد با او ازدواج خواهد کرد اما در این بین اتفاقاتی رخ می‌دهد که باعث بروز صحنه‌های خشونت‌آمیز و ترسناکی می‌شود که مناسب کودکان بالای 10 سال است. هدف اصلی این انیمیشن ناپایداری ظلم و ستم و فریبکاری است که قهرمان اصلی آن دختری به نام واروارا است.

ژانر : کمدی ماجراجویی

سال 2022 76 دقیقه جزئیات کامل اثر
34 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 11 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

حتما در ضمن تماشای این انیمیشن به دختران و پسرانتان بگویید که جنسیت دلیل برتری افراد نیست و هرکس با توجه به مهارت‌ها و توانایی‌هایی که دارد می‌تواند الگوی خوبی برای اطرافیانش باشد. ممکن است یک نفر جنگاور خوبی باشد یک نفر نقاش خوب. مهم این است که توانایی‌هایش را کشف کند و در آن جهت رشد دهد. از او راجع به علایقش بپرسید و آن ها را در جهت درست هدایت کنید تا بتوانند مسیر خود را بهتر و زودتر تشخیص دهند. ممکن است فرزندتان به خصوص اگر دختر باشد بعد از تماشای این انیمیشن، علاقه‌مند به ورزش‌های رزمی و دفاع شخصی بشود. بهتر است در این زمینه با او صحبت کنید و اگر متوجه علاقه او شدید، می‌توانید او را به کلاس دفاع شخصی بفرستید.

نکته دیگری که وجود دارد ،صحنه‌های خشونت‌بار و ترسناکی است که در طول داستان به‌کرات پخش می‌شود اگر فرزندتان ترس از تاریکی و چهره‌های زشت دارد یا هنگام تماشای این صحنه‌ها به شما پناه می‌آورد، سعی کنید ادامه فیلم را برای او پخش نکنید و اگر اصرار داشت، می‌توانید به او بگویید این صحنه‌ها را برای مدتی نبیند.

در ضمن تماشای این انیمیشن ممکن است سوالاتی راجع به طلسم و جادو در ذهن فرزندتان به وجود بیاید.  با او در این زمینه ‌صحبت کنید و بگویید که وجود ندارند و باطل هستند. حتماً در این زمینه تحقیق کنید تا بتوانید با اعتمادبه‌نفس به سؤالاتش پاسخ دهید و انیمیشن‌هایی که مرتبط با این موضوع هستند و نتیجه منفی طلسم و جادورا نشان می‌دهند هم می‌تواند مفید باشد.

 همچنین در مورد دزدی کردن و بدقولی کردن پادشاه هم‌ صحبت کنید و به او بگویید که فرجام چنین افرادی مرگ و نابودی است. می توانید مثال های عینی از اطرافیانتان و حتی زندگی خودتان بزنید تا برایش ملموس‌تر باشد.

خلاصه: هدف اصلی این انیمیشن، قوی نشان دادن دختران و تابوشکنی است که لزوماً نباید به‌خاطر جنسیتشان کارهای مردانه انجام ندهند. با توجه به فرهنگ خانواده‌تان با فرزندتان صحبت کنید و از فواید و معایب این نگرش با او سخن بگویید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

خلاصه و سیر داستان را از فرزندتان بخواهید. با این کار قوه خیال و بیانش تقویت می‌شود. از فرزندتان بخواهید پیام اصلی انیمیشن را بگوید. اگر برایش سخت است به او کمک کنید و صحنه‌هایی که اتفاق افتاده است را روایت کنید تا خودش پیام را بیان کند.

با او در مورد رفتارهای ناپسند پادشاه مثل دزدیدن واروارا و همچنین بدقولی که نسبت به کاشی داشت صحبت کنید. می‌توانید مثال‌های عینی هم که در اطرافیانتان رخ ‌داده است، بزنید تا برای او ملموس‌تر شود.

به او بگویید که فرجام کارهای ناپسند و فریبکاری و دزدی چیزی جز نابودی و تباهی نیست. ضمن تماشای صحنه‌های مرتبط این موارد را ذکر کنید.

نظرش را در مورد انیمیشن بپرسید و ببینید روی کدام ویژگی‌ها و پیام‌ها تأکید دارد و آن‌ها را به یاد می‌آورد. همین موارد همان‌هایی هستند که برای فرزندتان بسیار مهم هستند. با این کار متوجه می‌شوید شخصیت فرزندتان چیست و نقاط ضعف و قوتش چه چیزهایی است.

اگر فرزندتان دختر است، نظرش را راجع به شخصیت واروارا بپرسید. ببینید آیا دوست دارد مانند او باشد؟ اگر تمایل به چنین کارهایی دارد، بهتر است او را به کلاس دفاع شخصی ببرید و این‌گونه انرژی او را تخلیه کنید و از طرفی او را به علایقش برسانید.

از فرزندتان بپرسید که از چه چیزهایی می‌ترسد. فهرستی از ترس‌هایش تهیه کنید و سعی کنید با او صحبت کنید و علت ترسش را جویا شوید. در این زمینه می‌توانید از روانشناس هم کمک بگیرید.

خلاصه: نظر فرزندتان را در مورد قوی بودن واروارا و فرجام شوم پادشاه و جادوگر بپرسید.

داستان اثر

کاشی مردی است با چهره زشت که بسیار شرور و پلید است و باقدرت جادویی که دارد، نامیراست یعنی تا زمانی که سوزن عمرش شکسته نشود نمی‌میرد، به همین دلیل کسی نمی‌تواند او را از پای دربیاورد. او سیصد سال هست به دنبال همسری برای ازدواج می‌گردد، اما کسی حاضر به ازدواج با او نمی‌شود. در آن‌طرف داستان، دختری به نام «واروارا» زندگی می‌کند که بسیار نیرومند و قوی است و هیچ‌کس یارای مقابله با او را ندارد. او گفته  هرکس که بتواند مرا شکست دهد با او ازدواج خواهم کرد. پادشاه که خواهان پول زیاد واروارا ست سعی می‌کند او را شکست دهد تا با او ازدواج کند و صاحب پول زیاد شود اما هر بار شکست می‌خورد. تا اینکه عروسک پلیدی را که باقدرت جادویی سخن می‌گوید، پیدا می‌کند. او به پادشاه می‌گوید تنها کسی که می‌تواند واروارا را شکست دهد کاشی است. به همین دلیل به سراغ کاشی می‌رود و به او می‌گوید که واروارا را بدزد بعد طبق برنامه او می‌آید واروارا  را از چنگالش نجات می‌دهد. بدین‌صورت با او ازدواج خواهد کرد و صاحب دارایی زیادی خواهد شد. پادشاه کاشی را تهدید می‌کند که  اگر این کار را انجام ندهد سوزن عمرش را از وسط به دونیم می‌کند تا بمیرد. کاشی برای زنده ماندن مجبور می‌شود که واروارا را بدزد اما در راه هر دو عاشق همدیگر می‌شوند ولی بروز نمی‌دهند. پادشاه به‌ظاهر می‌آید و کاشی را شکست می‌دهد. واروارا که متوجه قصه می‌شود برای زنده ماندن کاشی، راضی به ازدواج با پادشاه می‌شود. هنگام ازدواج، کاشی از راه می‌رسد و با پادشاه می‌جنگد و درنهایت پادشاه می‌میرد و کاشی و واروارا باهم ازدواج می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Roman Artemyev/رومان ارتمیو

نویسنده/ مترجم: Roman Artemyev،Genrikh Nebolsin/رومان نبولسین، رومان ارتمیو

نام تهیه کننده: Sergey Selyanov،Vadim Sotskov،Sergey Zernov/سرگی سلیانو، ودیم ستسکو، سرگی زرنو

نام بازیگران: Roman Artemyev, Elizaveta Boyarskaya, Viktor Dobronravov/ رومن آرتمیف ، الیزاوتا بویارسکایا ، ویکتور دوبرونراوف

نام شخصیت‌ها: واروارا: دختر قوی و هدفمندی است که به دنبال همسری است که طبق وصیت پدرش بتواند او را در میدان جنگ شکست دهد. کاشی: مرد پلید و شروری است که با جادوگری نامیرا شده است و تنها در صورتی می‌میرد که کسی سوزن عمرش را بشکند. مارا: زن جادوگر و نابینایی است که قصد دارد با کاشی ازدواج کند و او را به دنیای زیرین ببرد. نونک: یک‌تکه از نان است که دست‌وپا دارد و دراین ‌بین با کاشی و واروارا دوست می‌شود. پتروشکا: پادشاه شهر است که بسیار فقیر و درمانده است و برای به دست آوردن مال و دارایی تصمیم می‌گیرد با واروارا ازدواج کند.

کشور سازنده: روسیه

کمپانی سازنده: CTB Film Company،KinoAtis،Luminescence/سی تی بی فیلم کمپنی، کینواتیس، لومینسنس

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : رضا دلیری

۲۰ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 10 +

عالیییییی به نحوی از روی داستان شرک 1 ساخته شده اما بازم قشنگه و اینکه کمدی هم هست جذاب ترش میکنه

بزرگسال

توسط : بهار براتی

۶ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 11 +

عالی من که 11 سالم بود این فیلم رانگاه کردم ولی الان 12سالمه من بهارم

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کاشی، عروس دزد

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!