• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ژنرال لاک (فصل ۱: قسمت ۱ـ۳) (GenLock )

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1697 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن «ژنرال لاک» انیمیشنی سریالی است و دنیایی را در آینده نشان می‌دهد که جنگی بین حکومت آمریکا و ائتلاف درحال وقوع است. ارتش آمریکا می‌خواهد از فناوری ژن‌لاک برای مقابله با ائتلاف در این جنگ استفاده کند. این انیمیشن دارای صحنه‌های جنگی است و افرادی در آن کشته می‌شوند. بااین‌حال فضای داستان به روابط بین افراد، مسائل اخلاقی و اجتماعی و اتفاقات طنز نیز می‌پردازد. نسخه‌ی اصلی انیمیشن دارای مواردی از ناهنجاری‌های اجتماعی است.

سال 2018 هرقسمت حدود 30 دقیقه جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 18 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن شامل صحنه‌های جنگی، انفجار و مبارزه‌ی تن‌به‌تن است و افرادی در آن کشته می‌شوند. درصورتی‌که فرزندتان نسبت به تماشای خشونت حساس است یا اقدام به تقلیدکردن حرکات خطرناک می‌کند، احتمالاً تماشای این انیمیشن برای او مناسب نیست.

در نسخه‌ی اصلی انیمیشن صحنه‌های معدودی از بوسیدن، پوشش نامناسب، نمایش مشروبات الکلی و استفاده از کلمات نامناسب وجود دارد. اگر نسخه‌ی اصلی انیمیشن را برای فرزندتان انتخاب می‌کنید، این موارد را درنظر بگیرید.

در صحنه‌ای هنگام خروج مصدومان از هواپیما، پروفسور با نیروهای ژن‌لاک درباره‌ی نفرت‌پراکنی و جنگ بی‌دلیل ائتلاف صحبت می‌کند. او همچنین می‌گوید ائتلاف با نمایش دائم صحنه‌های جنگ از رسانه‌ها، موجب بی‌تفاوت‌شدن انسان‌ها و پذیرش قدرت و شکست‌ناپذیری ائتلاف و ناامیدی می‌شود. او می‌گوید نیازی نیست دنیا را نجات دهید؛ اما وقتی که می‌توانید، باید با موقعیت‌هایی که به شما داده شده است، کاری کنید. این صحبت‌ها ممکن است برای فرزندتان مبهم به‌نظر برسد. برداشت او را از حرف‌های پروفسور بپرسید و سعی کنید با گفت‌وگو درباره‌ی آن، مسئله برای فرزندتان روشن شود و پیام درست را دریافت کند.

با توجه به اینکه موضوع اصلی این انیمیشن جنگ است، می‌توانید با فرزندتان درباره‌ی چرایی جنگ و اخلاقی‌بودن یا نبودنِ آن در شرایط مختلف صحبت کنید.

خلاصه: صحنه‌هایی از جنگ و کشته‌شدن انسان‌ها در انیمیشن وجود دارد. ناهنجاری‌های اجتماعی در نسخه‌ی اصلی نمایش داده می‌شود. با فرزندتان درباره‌ی جنگ و دفاع صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بپرسید به‌نظر او چرا انسان‌ها می‌جنگند؟

در چه موقعیتی جنگیدن می‌تواند کار درستی باشد؟

خلاصه: چرا انسان‌ها می‌جنگند؟ چه زمانی جنگیدن درست است؟

داستان اثر

«ژنرال لاک» انیمیشنی سریالی است که داستان آن در سال 2068 میلادی آغاز می‌شود. حکومت «آمریکا» درحال جنگ با «ائتلاف» است که بخش‌هایی از آمریکا را تحت تسلط خودش درآورده است. بعد از اینکه ائتلاف با تکنولوژی «نانوربات‌هایش» به «نیویورک» حمله می‌کند، آن‌ها تصمیم می‌گیرند با مسلح‌کردن تکنولوژی «ژن‌لاک» که «پروفسور ولر» آن را اختراع کرده است، با ائتلاف مقابله کنند. ژن‌لاک فناوری‌ای است که از طریق اتصال ذهن انسان به ربات، به او این امکان را می‌دهد که ربات را مانند بدن خودش کنترل کند. چهارسال بعد پروفسور به پایگاه نظامی می‌آید و تلاش می‌کند جوخه‌ای از افراد بی‌تجربه را که ساختار بدنی‌شان با ژن‌لاک سازگار است، برای مبارزه با ائتلاف آماده کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Gray Haddock / گری هادوک

نویسنده: Evan Narcisse, Gavin Hignight / ایوان نارسیس، گاوین های‌نایت

نام تهیه کننده: Burnie Burns, Matt Hullum, Michael B. Jordan/ برنی برنز، مت هولوم، مایکل بی جردن.

نام بازیگران: (صداگذاری)Michael B.Jordan, Golshifteh Farahani, David Tennant, Dakota Fanning, Maisie Williams / مایکل بی‌جردن، گلشیفته فراهانی، دیوید تنانت، داکوتا فنینگ، مایسی ویلیامز.

نام شخصیت‌ها:

جولیان چیس: یکی از خلبان‌های ارتش آمریکا که بعد از شلیک بمبی که نانوربات‌ها را غیرفعال می‌کند، هدف قرار می‌گیرد و تا چهارسال همکاران و خانواده‌اش از جمله نامزدش، «میراندا وورث» فکر می‌کنند کشته شده است؛ اما او درحالی‌که بسیاری از اعضای بدنش از بین رفته است، توسط پروفسور ویلر و با کمک دستگاه‌هایی زنده است و از طریق تصویر سه‌بعدی در صحنه‌های مختلف ظاهر می‌شود. او با فناوری ژن‌لاک می‌تواند ربات جنگی غول‌پیکری را از راه دور و با مغزش کنترل کند،

 یاسمین مادرانی: یکی از اولین افرادی که پروفسور ولر برای تکنولوژی ژن‌لاک پیدا می‌کند. او با پروفسور به پایگاه نظامی می‌آید و همراه با جولیان چیس به آموزش افراد جدید کمک می‌کند،

 پروفسور روفوس ولر: او فناوری ژن‌لاک را ایجاد کرده است و به خواست حکومت آمریکا تلاش می‌کند که آن را جهت جنگ با ائتلاف گسترش دهد. تکنولوژی ژن‌لاک به انسان‌ها این امکان را می‌دهد که ربات‌های بزرگی را از طریق ذهنشان کنترل کنند؛ اما تنها برای افرادی با ساختار بدنی خاص قابل استفاده است. پروفسور بعد از امتحان این تکنولوژی بر یاسمین و جولیان، کاندیداهای دیگری که ساختار بدنی مناسب ژن‌لاک را دارند، به پایگاه می‌آورد،

میراندا وورث: او یکی از نیروهای ارتش آمریکاست و پیش از انفجار هواپیمای جولیان با او نامزد بود. او همراه با چندنفر دیگر سوار بر ربات‌هایی بزرگ، به آموزشِ نیروهای ژن‌لاک می‌پردازند،

کلنل راکوئل مارین: زنی میانسال با موهای خاکستری که فرمانده‌ی پایگاه نظامی ارتش آمریکاست.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Rooster Teeth

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : محمود علی پور

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

داستان بسیار فضای توهم برانگیز و ناامید کننده ای را برای کودکان و نوجوانان رقم میزند و احساس امید به زندگی را کور میکند.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ژنرال لاک (فصل ۱: قسمت ۱ـ۳)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!