• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (۲) (How to train your dragon 2 )

author-img

توسط : نرگس شفیعی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

3247 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
  انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 2 در ادامه قسمت اول این انیمیشن، به داستان پسری وایکینگ به نام هیکاپ میپردازد که موفق شده است به سالها دشمنی با اژدهایان پایان داده و با آنها دوست شود. در این قسمت مجبور است با مرد پلیدی که اژدهایان را تحت سلطه خود در می آورد مبارزه کند. تلاش برای ایجاد صلح، لزوم دفاع از مردم و معرفی شدن جنگ به عنوان یک راه حل، از مفاهیم پررنگ این اثر میباشد. صحنه های متعدد حمله اژدهایان، درگیری های متعدد میان انسان ها و اژدهایان و نمایش مرگ پدر هیکاپ در این اثر باعث ایجاد لحظات ترسناک و خشونت آمیز شده است. الگوی اثرگذار این انیمیشن، هیکاپ، نوجوانی جسور است که به دنبال صلح است اما به وقتش در جنگ نیز مصمم عمل میکند.
سال 2014 102 دقیقه جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 9 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (2)» در ادامه قسمت قبل نشان می‌دهد که هیکاپ موفق شده است نظر مردم برک را درباره‌ی اژدهایان تغییر دهد و دیگر در برک جنگی بین وایکینگ‌ها و اژدهایان وجود ندارد؛ اما هنوز مردمی خارج از برک وجود دارند که می‌خواهند بر اژدهایان مسلط شوند و آن‌ها را تحت تسلط خودشان در‌بیاورند. با وجود تلاش هیکاپ برای جلوگیری از جنگ، او مجبور می‌شود برای دفاع از اژدهایان و مردمش، با دراگو و اژدهای غول‌پیکر او مبارزه کند و موفق می‌شود آن‌ها را شکست بدهد. این انیمیشن تلاش برای ایجاد صلح و درکنارش اهمیت دفاع از مردم را نشان می‌دهد. می‌توانید با پرسش از کودکان درباره‌ی عواقب جنگ و خشونت و اهمیت صلح و دفاع، در دریافت پیام انیمیشن به آن‌ها کمک کنید. نمایش شجاعت هیکاپ در دفاع از اژدهایان و مردم، می‌تواند الگوی مناسبی برای کودکان باشد و شجاعت را به‌عنوان عامل موفقیت به آن‌ها یاد بدهد. مبارزه و درگیری در صحنه‌های متعددی از انیمیشن دیده می‌شود که به‌دلیل تخیلی‌بودن انیمیشن امکان تقلید کودکان کمتر خواهد بود؛ اما شما با توجه به شناختی که از کودک خودتان دارید، می‌توانید در انتخاب این اثر تصمیم بگیرید. لازم است بدانید در نسخه‌ی‌ اصلی انیمیشن، صحنه‌هایی از روابط عاشقانه میان شخصیت‌ها وجود دارد که ممکن است برای کودکان خود مناسب ندانید.

خلاصه: راهنمایی کودکان در فهم پیام اصلی و دقت به نمایشِ خشونت و صحنه‌های عاشقانه.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا هیکاپ با پای خودش به‌سمت دراگو رفت؟

جنگ چه عواقبی داشت که هیکاپ سعی می‌کرد جلوی آن را بگیرد؟

چه ویژگی‌هایی باعث موفقیت و محبوبیت هیکاپ شد؟

خلاصه: جنگ چه عواقبی داشت که هیکاپ سعی می‌کرد جلوی آن را بگیرد؟

داستان اثر

«هیکاپ» درحال کشف مکان‌های جدیدی در اطراف «برک» است و از خواسته‌ی پدرش برای پذیرفتن سرپرستی برک سر بازمی‌زند. زمانی‌که متوجه می‌شود دشمن دیرینه برک درحال آماده‌کردن ارتشی از اژدهاست تا بتواند مردم را تحت تسلط خود درآورد، برای دعوت او به صلح تلاش می‌کند؛ اما «دراگو» به آن‌ها حمله می‌کند و باعث مرگ پدر هیکاپ می‌شود. هیکاپ در نبود پدرش سرپرستی برک را قبول و با شکست‌دادن دراگو از آن محافظت می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: دین دبلوا

نویسنده: دین دبلوا

نام بازیگران: جی باروشل، جرارد باتلر

ژانر اثر: اکشن

قالب اثر: انیمیشن

کشور سازنده: آمریکا

شرکت سازنده: دریم ورکز

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : فاطمه سادات طباطبایی فر

۱۶ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 9 +

بعضی از اثار مثل همین اثر انیمیشن هایی خاص هستند . گرافیک و موضوع ان به گونه ای است که شاید هر کسی نپسندد . تخیل برای امثر بچه ها جذاب است ما بعضی از کودکان هم هستند که بسیار واقع نگر اند و اینجور انیمیشن ها برای شان جذابیت چندانی ندارد.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (۲)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!