• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۱ (How to train your dragon 1)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه

3942 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
هیکاپ برخلاف سایر وایکینگ­ها اژدهاکش نیست و حتی با یکی از اژدهایان رابطه دوستانه برقرار می­کند. وقتی پدر او در نبرد با یک اژدها رو به شکست می­رود، هیکاپ با کمک دوست اژدهای خود، پدرش را نجات می­دهد و درنتیجه تمام وایکینگ ها دست از دشمنی با اژدها برمی­دارند.
سال 2010 98 دقیقه جزئیات کامل اثر
9 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم، زندگی پسر رئیس وایکینگ­هاست. برخلاف همه وایکینگ­ها او نمی­تواند اژدها بکشد و به­خاطر این ضعف مورد تحقیر و تمسخر قرار می­گیرد. او برای ثابت کردن شجاعت خود سعی می­کند شبیه به بقیه وایکینگ­ها شود اما بعد متوجه می­شود که با روحیه متفاوت خود می­تواند تغیر بزرگی به­وجود بیاورد. او به­جای مبارزه با اژدهایان به همه وایکینگ­ها یاد می­دهد که می­توانند با آن­ها دوست باشند. هیکاپ با شجاعت خود توانست به جنگ همیشگی با اژدهایان پایان بدهد و زندگی مسالمت­آمیز را جایگزین خشونت کند. این انیمیشن می­تواند به کودکان یاد بدهد که از متفاوت بودن خجالت زده نباشند و با شجاعت عقاید متفاوتشان را بیان کنند. برای فهم این پیام توسط کودکان می­توانید درباره روند داستان و نتیجه آن با کودکان گفتگو کنید. در سنینی که مواجهه با ویژگی همسالان و دوستان باعث کاهش اعتماد به نفس کودکان می­شود، الگو گرفتن از شجاعت هیکاپ می­تواند به­عنوان عامل اصلی موفقیت او، برای کودکان موثر باشد.

در این انیمیشن ابتدا شخصیت­ها برای انجام خشونت تشویق می­شوند و آن را نشانه موفقیت می­دانند اما در نهایت داستان این خشونت تقبیه می­شود. خشونت­های این فیلم به جهت تخیلی بودنش ممکن است خیلی مورد تقلید کودکان واقع نشود ولی بهتر است شما با­ توجه به شناختی که از تخیل کودک خود دارید، محصول را انتخاب کنید. ممکن است در بعضی صحنه ها هیکاپ با والدین و عقاید آن­ها به درستی برخورد نکند، درباره ی این موضوع می توانید سوالاتی بپرسید و هشدار­هایی بدهید. در نسخه اصلی این محصول صحنه های کوتاهی از روابط عاشقانه وجود دارد که ممکن است برای کودکان خود نپسندید. دراین صورت می­توانید از نسخه سانسور شده محصول استفاده کنید.

خلاصه: راهنمایی کودکان در فهم پیام داستان درباره شجاعت و زندگی مسالمت ­آمیز به­عنوان جایگزینی برای خشونت

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چگونه تفاوت عقیده با خانواده را میتوان به درستی مطرح کرد؟

چه ویژگی در هیکاپ باعث موفقیت او شد؟

چرا هیکاپ سعی می­کرد یک اژدها شکار کند و چرا از کشتن آن منصرف شد؟

پیامدهای منفی خشونت چیست؟

نتیجه مثبت سازگاری و شجاعت در رسیدن به موفقیت چیست؟

آیا همیشه راهی به­جز خشونت برای حل درگیری­ها وجود دارد؟

خلاصه: پیامد منفی اعمال خشونت و پیامد مثبت سازگاری و شجاعت چیست؟

داستان اثر

وایکینگ­ها در روستای برک دائما مورد حمله اژدهایان قرار می­گیرند. آن­ها از بچگی یاد می­گیرند با اژدها مبارزه کنند. هیکاپ پسر رئیس وایکینگ هاست که به­دلیل جثه کوچک و ضعیفش اجازه مبارزه با اژدها را ندارد و از این بابت احساس ضعف می­کند. او سعی دارد با شکار یک اژدها خودش را به پدرش و بقیه وایکینگ­ها ثابت کند. یک شب که اژدهایان به روستا حمله می­کنند، هیکاپ به سمت یکی از ترسناک­ترین آنها به­نام «خشم شب» شلیک می­کند و خشم شب در جایی دور دست سقوط می­کند. هیکاپ به همه می­گوید که خشم شب را به دام انداخته اما کسی حرف او را باور نمی­کند. صبح روز بعد وایکینگ­ها برای جستجوی لانه اژدهایان و حمله به آن­ها از روستا خارج می­شوند. پیش از رفتن، پدر هیکاپ از او می خواهد که همراه بقیه نوجوانان روستا در تمرین­های مبارزه با اژدها شرکت کند. پس از رفتن پدر، هیکاپ به جستجوی شکار دیشبش می­رود و خشم شب را درحالی که زخمی شده پیدا می­کند اما بجای کشتن او، مخفیانه به او غذا می­دهد، از او نگهداری می­کند و کم­کم با او دوست می شود. در دوستی با خشم شب، هیکاپ متوجه نقاط ضعف اژدهایان می­شود و در تمرینات مبارزه با اژدها بدون آسیب رساندن به اژدهایان، آن­ها را رام می­کند و کم­کم به این نتیجه می­رسد که وایکینگ­ها می­توانند دست از جنگ با اژدها بردارند و با آن­ها دوست شوند. زمانی که پدر هیکاپ همراه با بقیه وایکینگ­ها به روستا برمی­گردد، هیکاپ سعی می­کند جلوی همه، یک اژدها را رام کند و به همه ثابت کند که می­توانند با اژدها دوست باشند اما پدر هیکاپ از این کار عصبانی می­شود و زمانی که خشم شب را می­بیند و متوجه می­شود تمام این مدت هیکاپ از او نگهداری می­کرده از پسرش ناامید می­شود. او خشم شب را دستگیر می­کند تا به کمک او لانه اژدهایان را پیدا کند و همه آن­ها را از بین ببرد. هیکاپ سوار بر اژدهای زمین تمرین می­شود و به دنبال پدرش می­رود و آن­ها را نزدیک لانه اژدهایان می­بیند که دربرابر یک اژدها بسیار بزرگ به خطر افتاده­اند. او خشم شب را آزاد می­کند و با کمک او اژدهای بزرگ را شکست داده و وایکینگ­ها را نجات می­دهد. از آن پس تمام روستا به ­جای جنگ با اژدهایان زندگی مسالمت ­آمیزی را با آنان شروع می­کنند.

جزئیات اثر

ژانر اثر:اکشن

کارگردان:کریس سندرز/دین دبلوا

بازیگران:جی باروشل/جرارد باتلر

نویسنده:ویلیام دیویز/دین دبلوا

کمپانی ساخت:دریم ورکز

کشور سازنده:آمریکا

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : رز یکتا

۲۶ آبان ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

این فیلم می‌تونه خیلی به هنجار های شکل گرفته در ذهن بچه ها و جامعه کمک کنه و باعث شه اونها از تغییر و طرد شدگی از جامعه ترسی نداشته باشن و به موفقیت های دلخواهشون برسن.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۱

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!