• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن پل؛ سگ گمشده آرتور ((Arthur's Missing Pal))

author-img

توسط : فاطمه سادات حجتی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1179 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

انیمیشن «پل؛ سگ گمشده‌ی آرتور»، یک داستان بلند از انیمیشن «آرتور» است که ماجرای گم‌شدنِ سگِ «آرتور» را نشان می‌دهد. آرتور با همکاری و کمک دوستانش به دنبال «پل» می‌گردد و در این حین گاهی خواهر کوچکترش (DW) با آرتور هم‌دردی و هم‌فکری می‌کند، اما با عصبانیت و بی‌اعتمادیِ آرتور مواجه می‌شود. درنهایت آرتور با کمک خواهر و دوستانش، پل را پیدا می‌کند و متوجه می‌شود که باید بیشتر از سگش مراقبت کند.

ژانر : ماجراجویی

سال 2004 64دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن به بیان داستان سگ یک خانواده و گم‌شدن آن می‌پردازد که با فرهنگ ما همخوانی چندانی ندارد. مسئله‌ی اصلی در این انیمیشن اولویت‌دادن به سگِ آرتور (پل) و صمیمی‌نبودنِ آرتور با خواهرش است.

در جریان انیمیشن، خواهر کوچک‌تر آرتور (DW) بارها برای امور مختلفی مانند علایق شخصی‌اش (رفتن به تئاتر)، کمک، همدردی و همفکری با آرتور برای پیداکردن سگش و... با او صحبت می‌کند، ولی واکنش آرتور بی‌توجهی، بی‌اعتمادی و عصبانیت نسبت به DW است.

ممکن است یکی از دلایل لجباری، بی‌ادبی و پرخاشگری DW در کودکی، همین بی‌توجهی‌ها و رفتارهای آرتور با او باشد. از سوی دیگر، در این داستان نکات مثبتی مانند حمایت، همکاری و همفکری دوستان با آرتور در یافتن «پل» بسیار پررنگ است. نهایتاً با پیداشدن پل، آرتور متوجه اشتباهش می‌شود و اهمیت مراقبت بیشتر از سگش و توجه به پیشنهادهای خواهرش را نتیجه می‌گیرد.

آنچه مهم به نظر می‌رسد این است که ممکن است فرزند شما با دیدن این انیمشین به داشتن حیوان خانگی علاقه نشان دهد. شما می‌توانید برای ایجاد احساس مسئولیت‌پذیری در او و برای توجه به علاقه‌اش، برای او جوجه‌های کوچک رنگی یا گلدان گیاه تهیه کنید و فرزندتان را مسئول نگهداری از آن‌ها کنید.

مسئله‌ی مهم دیگر این است که در یک مورد، DW از آرتور درمورد چگونگی بچه‌دارشدنِ «پل» سوال می‌پرسد که آرتور او را به پدرش ارجاع می‌دهد. اگر فرزند شما درمورد مسائلی از قبیل بچه‌دارشدن کنجکاو می‌شود. می‌توانید برای پاسخ به سوالات فرزندتان از متخصص و مشاور کمک بگیرید تا در روند اطلاع‌پیداکردن از این مسائل، فرزندتان متحمّل آسیبی نشود.

خلاصه: در این انیمشین زندگی حیوان خانگی (سگ) با خانواده، مراقبت از آن، تلاش، همکاری و حمایت دوستان برای پیداکردن سگ گمشده دیده می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

بعد از دیدن این انیمیشن از فرزند خود بپرسید که نظرش درباره‌ی نگه‌داری حیواناتی مانند سگ در خانه چیست.

از او بپرسید هنگام عصبانیت چه رفتاری باید داشت؟ اگر هنگام عصبانیت، با خواهر یا برادر کوچک‌تر یا دیگران بلند صحبت کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی نیاز به کمک داری از چه کسی کمک می‌گیری؟ به او بیاموزید به حرف‌های خواهر یا برادر کوچک‌ترش گوش دهد تا به فرزند بزرگ‌تر حس حامی‌بودن و به فرزند کوچک‌تر حس حمایت‌شدن دست بدهد.

خلاصه: با فرزند خود درمورد راهکارهای عصبانیت، حمایت از کوچک‌ترها و همکاری با دوستان صحبت کنید.

داستان اثر

انیمیشن «پل؛ سگ گمشده‌ی آرتور» داستان گم‌شدن سگ آرتور است که با خانواده‌ی آرتور زندگی می‌کند. در این انیمیشن، با گم‌شدن «پل»، آرتور و دوستانش، ازجمله «باستر»، به او کمک می‌کنند تا پل را پیدا کنند.

خواهر کوچک‌تر آرتور علاقه‌ی زیادی به دیدن یک نمایش کودکانه دارد و برای دیدن آن باید یک پازل را کامل کند. او با ذوق هربار از رفتن به این نمایش صحبت می‌کند، اما با بی‌اهمیتی و عصبانیت آرتور مواجه می‌شود؛ زیرا پیداکردن پل برای آرتور بر هر چیزی اولویت دارد.

درنهایت، با همکاری دوستان آرتور، یافتن سرنخ‌هایی توسط باستر و کمک خواهر آرتور، پل پیدا می‌شود و آرتور از اینکه توجه بیشتری به سگش نکرده پشیمان می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Yvette Kaplan

نویسنده: Ken Scarborough

نام تهیه کننده: Yvette Kaplan ,Marc Brown,Tolon Brown, Rose M. Compagine

نام بازیگران: Carr Thompson, Daniel Brochu, Luciano Rauso

شخصیت‌ها:

آرتور: نوجوانی است که با خانواده‌ی خود زندگی می‌کند. او صاحب یک سگ است که علاقه‌ی زیادی به او دارد و در حین داستان سگش (پل) را گم می‌کند و همراه با دوستانش به دنبال او می‌گردد.

دی‌دبلیو (DW): خواهر کوچک آرتور است که علاقه‌ی زیادی به شرکت در تئاتر کودکانه دارد. او به دلیل توجه افراطی آتور به سگش (پال) و کم‌توجهی به او گاهی عصبانی و ناراحت می‌شود.

پل: سگ آرتور است که به دلیل کم‌توجهی آرتور به او گم می‌شود.

باستر: دوست آرتور است که در پیداکردن پل (سگ آرتور) به او کمک می‌کند، اما گاهی رفتارهای احمقانه از او سر می‌زند.

کشور سازنده: آمریکا، هند، کانادا

کمپانی سازنده: RichCrest Animation, WGBH, Crest Animation Studios

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پل؛ سگ گمشده آرتور

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!