• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن پلی‌موبیل: دزدان دریایی به دنبال گنج (The Secret Of Pirate Island)

author-img

توسط : فاطمه طهماسبی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

765 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

جک و امیلیا، خواهر و برادری که در پی کمک به یکدیگر و رفع ضعف­‌های شخصیتی خود هستند، به‌صورت غیر­منتظره‌ای با دزدان دریایی برای پیداکردن یک گنج همراه می‌­شوند.

ژانر : فانتزی ماجراجویی

سال 2009 48 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

رفتارهای مثبت در این اثر از جانب شخصیت­‌های اصلی داستان که کودکان هستند بستر مناسبی را برای گفت­‌وگو با آنها فراهم می­کند. در ابتدای این اثر شاهد مخالفت‌­ها و دعواهای کودکانه بسیار زیاد از جانب امیلیا و برادرکوچکش جک هستیم که می­تواند یکی از معضل­‌های جدی در هر خانه‌­ای باشد که در نهایت محبت‌­ها و همکار­های امیلیا و جک در انتهای داستان منجر به بهتر شدن رابطه‌ی آنها با یکدیگر می­شود. این مسئله فرصت مناسبی را برای والدین ایجاد می­کند تا در این­باره با کودکان خود به گفت­‌وگو بپردازند و راه­‌حل‌­های مفید و مثبت موجود در رفتارهای آن دو را برای فرزندان خود پررنگ کنند. پذیرش اشتباهات و ضعف­‌های خود و تلاش و کمک به یکدیگر برای رفع آن­ها می­تواند به عنوان بخشی از پیام­های مثبت داستان مورد اشاره و توجه بیشتری از جانب والدین قرار بگیرد. همچنین سطح ترس و خشونت در این اثر پایین است لذا برای کودکان در سنین پایین نیز مناسب می­باشد.

خلاصه: مقایسه‌ی رفتارهای پرخاشگرانه‌ی امیلیا و برادرش جک در ابتدای داستان با رفتارهای محبت­‌آمیز آنها در انتهای داستان می‌­تواند موضوع مناسب مورد بحث برای والدین و فرزندانشان در این اثر باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

رفتارهای منفی و مثبت امیلیا و جک با یکدیگر چه بود؟

اگر شما به جای هر یک از آنها بودی چه رفتاری از خود نشان میدادی؟

به نظر شما یکی از ضعف­های رفتاری­ات که نیاز به رفع شدن دارد چیست؟

خلاصه: با بررسی رفتارهای مثبت و منفی امیلیا و جک و همچنین منعکس کردن آن به زندگی شخصی خودشان کمک کنید تا متوجه رفتارهای مثبت و منفی خود شوند. و آنها را در تشخیص ضعف­‌های رفتاری و شخصیتی­‌شان کمک کنید و راه‌­حل‌­های موجود را ارائه دهید.

داستان اثر

امیلیا که ترس از ارتفاع دارد تصمیم می­گیرد به کمک برادرش، جک، با ترسش مقابله کند و در این راستا به برادرش نیز کمک کند تا از عجول بودن دست بکشد و قبل از اقدام به هر­کاری فکر کند و بعد تصمیم بگیرد. آنها در تلاش برای رفع ضعف­‌های رفتاری و شخصیتی خود به طور اتفاقی با دزدان دریایی مواجه می­شوند و برای پیدا کردن گنج در جزیره نفرین شده با آنها همراه می­شوند و در این مسیر با اتفاقات غیرمنتظره‌ی بسیاری مواجه می­شوند و همین اتفاقات به آنها کمک می­کند علاوه بر رفع ضعف­‌های خود به اطرافیان خود نیز کمک کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Alexander E Sokollof نویسنده: Alexander E Sokoloff نام شخصیت ها امیلیا: خواهر بزرگ­تر جک که تصمیم می‌گیرد به کمک برادرش بر ترس خود از ارتفاع غلبه کند. و همچنین به برادرش کمک کند تا به دور از رفتار عجولانه، قبل از اقدام به هر کاری نسبت به انجام آن خوب فکر کند. جک: برادر کوچک­تر امیلیا، پسر شیطون و ماجراجویی که اغلب به صورت عجولانه اقدام به هر کاری می­کند. کشور سازنده: آمریکا

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پلی‌موبیل: دزدان دریایی به دنبال گنج

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!