• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن پاندای کونگ‌فوکار ۳ (Kung Fu Panda 3)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3699 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«پاندای کونگ‌فوکار» داستان پاندایی‌ است که عاشق کونگ‌فو است و برای محافظت از درۀ صلح، با دشمنان مبارزه می‌کند. او قرار است در قسمت سوم انیمیشن، تبدیل به یک استاد بزرگ کونگ‌فو شود. این انیمیشن اکشن، صحنه‌های متعددی از مبارزه به سبک کونگ‌فو را نمایش می‌دهد و با لحظات کمدی همراه است. پاندای بامزۀ داستان، درس‌های بزرگی می‌آموزد که گاهی فهمیدن آن‌ها برای کودکان پیچیده است.
سال 2016 95 دقیقه جزئیات کامل اثر
13 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 7 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «پاندای کونگ‌فوکار» در چین باستان رخ می‌دهد. داستان پاندایی که عاشق کونگ‌فوست و در این رشته مهارت زیادی به‌دست می‎آورد. او در هر قسمت با دشمن جدیدی روبه‌رو می‌شود که باید او را شکست دهد. به دلیل نمایش صحنه‌های متعدد مبارزه به سبک کونگ‌فو، می‌توانید کودکان را درباره تأثیرات منفی خشونت راهنمایی کنید تا این رفتارها مورد تقلید قرار نگیرد.

با توجه به دفاع پو از مردمش، به کودکان توضیح دهید که چگونه می‌شود از قدرت در راه درست استفاده کرد. می‌توانید از کودکان بخواهید جنگ‌جوی پلید داستان را با قهرمان اصلی مقایسه کنند تا این موضوع را به‌خوبی درک کنند.

اگر کودک شما با دیدن این انیمیشن به کونگ‌فو علاقه‌مند شد، با توجه به شناختی که از کودک خود دارید، دربارۀ استعدادهایش برای او بگویید و اینکه لزومی ندارد حتماً در این رشته فعالیت کند.

رها‌شدن پو توسط مادرش و دروغ‌گفتن پدر پو، می‌تواند باعث احساس بی‌اعتمادی در کودکان شود. هرچند دلسوزی پدر و مادر پو واضح است؛ اما بد نیست دربارۀ دلیل این رفتارها با کودکان صحبت و به آن‌ها یادآوری کنید که خانوادۀ پو نگران او هستند و سعی دارند به پو کمک کنند. می‌توانید به کمک پدران پو در موفقیت و نجات او اشاره کنید.

برخی پیام‌های داستان که در صحبت‌های استاد شیفو گفته می‌شود احتمالاً برای کودکان پیچیده باشد. شما کودک خود را بهتر می‌شناسید، پس در فهم پیام‌های انیمیشن به کودکان خود کمک کنید. می‌توانید با چند پرسش و پاسخ در سطح فهم کودکان، مسائل را برایشان توضیح دهید. اگر شخصیت کای و صحنه‌هایی از مبارزات او باعث ترس کودکان شد، آن‌ها را مسخره نکنید و با صحبت‌های منطقی و ارائۀ راهکار سعی کنید با آنان هم‌دلی کنید. پو به‌عنوان قهرمان داستان، احتمالاً شخصیت محبوبی برای کودکان است، پس با پرسش از ویژگی‌های مثبت او، به یادگیری کودک از رفتارهای درست کمک کنید.

خلاصه: پیام‌های این انیمیشن گاهی پیچیده است و صحنه‌های زیادی از مبارزه به سبک کونگ‌فو را نمایش می‌دهد که ممکن است باعث تقلید کودکان شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا استاد شیفو از پو می‌خواست استاد کونگ‌فو شود؟ پو که در آموزش‌دادن گروه پنج‌آتشین خیلی ضعیف عمل کرد، چگونه توانست پانداها را آموزش دهد؟ (با پرسش‌هایی از این قبیل کودکان را در فهم پیام‌های داستان مانند تلاش برای پیشرفت و شناخت توانایی‌های خود کمک کنید)

چرا مادر پو، او را در کودکی رها کرد؟

چرا پدر پو به او دروغ گفت؟

پدران پو در موفقیت او چه نقشی داشتند؟

آیا پو بدون کمک پانداها می‌توانست موفق باشد؟

چرا پو آنقدر دوست داشتنی ا‌ست؟ او چه ویژگی‌های مثبتی دارد؟

اگر قرار بود یک مبارز قوی باشی دوست داشتی جای کای باشی، یا پو؟

کای چه ویژگی‌های منفی داشت؟ (با گفت‌و‌گو دربارۀ این مسئله به تفاوت استفادۀ درست و نادرست از قدرت اشاره کنید)

خلاصه: چه عواملی باعث موفقیت پو و شکست کای شد؟ از این داستان چه نتیجه‌ای گرفتی؟

داستان اثر

پو جنگ‌جوی اژدهای درۀ صلح است و وظیفه دارد از آن محافظت کند. استاد شیفو که سال‌ها پو و گروه «پنج‌آتشین» را آموزش داده، حالا می‌خواهد مسئولیت تعلیم کونگ‌فو را به پو بسپارد؛ اما پو توانایی این کار را در خودش نمی‌بیند و در روزهای اول آموزش، شکست می‌خورد. در همین زمان جنگ‌جوی پلیدی به‌نام کای به درۀ صلح حمله می‌کند و پو فقط با فن چی؛ یعنی بخشیدن انرژی حیات می‌تواند او را شکست دهد، فنی که گفته می‌شود فقط پانداها آن را بلد هستند. خوش‌بختانه در همین زمان پو، پدر واقعی‌اش را پیدا کرده و همراه او به محل زندگی پانداها می‌رود تا فن چی را یاد بگیرد. زمانی‌که پو به پانداها می‌رسد متوجه می‌شود که سال‌هاست پانداها این فن را فراموش کرده‌اند. پو برای مقابله با کای همۀ پانداها را آموزش می‌دهد تا بتوانند از توانایی‌هایشان برای مبارزه با کای استفاده کنند. او سرانجام با کمک پانداها کای را شکست می‌دهد، بخشیدن انرژی حیات را یاد می‌گیرد و استاد بزرگ کونگ‌فو می‌شود.

جزئیات اثر

  1. کارگردان: Alessandro Carloni, Jennifer Yuh Nelson / آلساندرو کارلونی، جنیفر یونلسون.
  2. نویسنده: Jonathan Aibel, Glenn Berger / جاناتان ایبل، گلن برگر.
  3. نام تهیه‌کننده: Melissa Cobb / ملیسا کاب.
  4. نام بازیگران:Jack Black, Bryan Cranston, Dustin Hoffman, J.K. Simmons, James Hong  / جک بلک، برایان کرانستون، داستین هافمن، جی‌کی سیمونز، جیمز هانگ.
  5. نام شخصیت‌ها: پو: پاندای کونگ‌فوکار درۀ صلح. او بعد از تبدیل‌شدن به جنگ‌جوی اژدها، حالا قرار است استاد کونگ‌فو شود. لی شانگ: پدر واقعی پو که پس از سال‌ها پسرش را پیدا می‌کند و دوست دارد هرطور شده از او محافظت کند. کای: جنگ‌جوی پلیدی که از دنیای مردگان آمده است تا قدرت تمام مبارزان چینی را بگیرد،
  6. کشور سازنده: آمریکا، چین.
  7. کمپانی سازنده: China Film Group Corporation (CFGC), DreamWorks Animation/ چاینا فیلم، دریم ورکز.

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : زهرا خسروی

۲۹ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 7 +

من یه دختر ۳ساله دارم، این انیمیشن رو دخترم دیده و خیلی فکرش رو مشغول کرده، صحنه های جذاب و خنده دار زیادی از پانداها داره ولی متاسفانه اون صحنه ی جدا شدن دو از مادرش به شدت تحت تأثیر قرارش داده و دلش شکسته و خیلی گریه می‌کنه براش! من از انتخاب این انیمیشن پیشیمونم، چطوری میتونم اون تصویر تلخ رو از ذهنش پاک کنم؟؟؟

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پاندای کونگ‌فوکار ۳

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!