• امروز : 4 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن پاندای کنگ‌فوکار: پنجه‌های سرنوشت (Kung Fu Panda: The Paws of Destiny)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1511 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

این سریال انیمیشنی که جدیدترین سری سریال‌های «پاندای کنگ‌فوکار» است، داستان درگیری‌های عقاب اهریمنی با استاد پو و چهار بچه‌پاندای کنگ‌فوکار است که به‌طور اتفاقی از قدرت ویژه‌ای به نام قدرت چی بهره‌مند می‌شوند. عقاب اهریمنی می‌خواهد همه‌ی قدرت‌های چی در جهان را به‌دست آورد تا سلطه‌ی اهریمنی بر همه‌ی جهان داشته باشد. در هر قسمت ما شاهد درگیری‌های عقاب اهریمنی با پانداها هستیم. عقاب اهریمنی در یکی از پانداها به نام «جینگ» نفوذ می‌کند و از طریق او قصد دارد قدرت چیِ پو و سه پاندای دیگر را بگیرد. در این انیمیشن صحنه‌های خشونت‌آمیز بسیار دیده می‌شود؛ اما کمدی‌بودن آن از شدت خشونت می‌کاهد. این انیمیشن سریالی در سال 2018 توسط کمپانی دریم‌ورکس در ژانر ماجراجویی ساخته شده است.

سال 2018 هر قسمت 22 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 7 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است بدانید این سریال انیمیشنی از سیر پیچیده و سختی برخوردار است و محوریت اصلی آن بر درگیری و خشونت‌های متعددی است که به‌دلیل ذات ماجرای داستان، از فیلم جدایی‌ناپذیر است. عقاید بودایی، جادوگری و... مکرر در این انیمیشن دیده می‌شود. بنابراین خوب است تا هنگام مشاهده‌ی این سریال در کنار فرزندتان باشید تا از برخی پیچدگی‌ها، ابهام‌زدایی کنید. همچنین دوبله‌ی این انیمیشن به‌نظر می‌رسد ضعیف و سخیف است. به‌ویژه در قسمت دوم از موسیقی‌های غیرمجاز و مجاز ایرانی، به‌صورتِ بی‌ربط استفاده شده است. سعی کنید از دوبله‌ی مناسبی برای مشاهد‌ه‌ی فیلم استفاده کنید. روابط استاد و شاگردی در این انیمیشن به‌خوبی دیده می‌شود. همچنین تأکید بر مقاومت و همکاری برای شکست دشمن نیز ازجمله پیام‌های مثبت این انیمیشن است.

خلاصه: در این انیمیشن خشونت و درگیری به‌وفور دیده می‌شود. همچنین عقاید بودایی، ماورایی و جادویی دارای نقشی کلیدی هستند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

این انیمیشن تأکید محوری بر عقاید بودایی و جهان مبتنی بر جادو دارد. لازم است حتماً دراین‌باره با کودک خود صحبت کنید. درباره‌ی اصول و اندیشه‌های جهان‌بینی خودتان با کودک صحبت کنید و عدمِ واقعیت این نیروها را به او گوشزد کنید.

سیر داستانی این سریال بسیار پیچیده است، از کودک خود بخواهید داستان را برای شما تعریف کند تا از فهم او درباره‌ی درستی داستان مطمئن شوید.

محتوای خشونت‌آمیز داستان این سریال با نیروهای ماورایی آمیخته شده است، از کودک خود بپرسید به‌نظر او چنین مبارزه‌هایی در دنیای حقیقی امکان‌پذیر است یا خیر؟

از کودک خود بپرسید دوست دارد به‌جای کدام‌یک از شخصیت‌های انیمیشن باشد؟ علت را نیز جویا شوید.

ممکن است فرزندتان به‌خاطر نیروهای فوق‌العاده‌ی برخی کاراکترها بخواهد خودش را جای آن‌ها بگذارد؛ اما شما سعی کنید بر ویژگی‌های ذاتی و معمول الگوهای مثبت مثل تلاش، احترام، همکاری و... تأکید کنید.

درباره‌ی ویژگی‌های بد عقاب اهریمنی و اینکه چه چیزی باعث شده است تا شخصیت او منفور باشد، با کودک خود گفت‌وگو کنید.

خلاصه: درباره‌ی نیروهای ماورایی و قدرت‌های ویژه‌ی کاراکترها با فرزند خود گفت‌وگو کنید. همچنین درباره‌ی شخصیت‌های مثبت و منفی سریال با کودک خود سخن بگویید.

داستان اثر

«چهار بچه‌پاندا» به‌طور اتفاقی از قدرت ویژه‌ای به نام قدرت «چی» بهره‌مند می‌شوند و تحت کارآموزی «استاد پو» برای یادگرفتن «کنگ‌فو» قرار می‌گیرند. ازطرفی یک «عقاب اهریمنی» وجود دارد که در پی گرفتن همه‌ی نیروهای چی در دنیاست تا با آن‌ها جهان را تحت سلطه قرار دهد. این سریال انیمیشن به ماجراهای درگیری عقاب اهریمنی و پانداها می‌پردازد. عقاب اهریمنی که خودش توان بالایی برای گرفتن نیروی چی ندارد، یکی از پانداها را با حیله‌ای به قدرت خود متصل می‌کند و با استفاده از قدرت او، پو و سه پاندای دیگر را به دردسر می‌اندازد.

جزئیات اثر

کارگردان: Lane Lueras, James Wootton / لین لورا، جیمز واتسون

نویسنده:Nicole Belisle, Benjamin Lapides, Bethany Armstrong Johnson, Johnna stein, Michael Ryan,  / نیکول بلیسل، بنجامین لاپیدز، بتانی ارمسترونگ جانسون، جانا استین، میشل راین. 

نام تهیه کننده:kati Ely, lane lueras / کتی الی، لین لوراس

نام بازیگران:

نام شخصیت‌ها:

استاد پو: استاد اژدها که از قدرت چی برخوردار است. او مأموریت یافته است به چهار پاندا کنگ‌فو آموزش دهد، عقاب اهریمنی به‌دنبال گرفتن نیروی چی است،

نوهای: یکی از چهار پاندایی که تحت کارآموزی استاد پو هستند،

چهار پاندا: پانداهایی که به‌طور اتفاقی قدرت‌های چی به آن‌ها واگذار شده است تا با این قدرتشان جهان را از دست اهریمن نجات دهند. هرکدام از این چهار پاندا از قدرت یکی از چهارصورت فلکی برخوردار هستند و هرکدام از نیروها قدرت ویژه‌ای دارند. نوهای: اژدهای آبی؛ بائو: استاد لاک‌پشت سیاه؛ پنتاینگ: ققنوس سرخ که تپل است؛ جینگ: ببر سفید،

عقاب اهریمنی: در حقیقت همان اژدهایی است که اهریمن محسوب می‌شود. یک‌بار چهارصورت فلکی او را شکست داده بودند و او روحش را با قدرت چی نگه داشته بود. او ‌اکنون در ظاهر عقابی که رئیس یک معبد است، زندگی می‌کند و در پی به‌دست‌آوردن همه‌ی قدرت‌های چی در دنیاست تا نیات اهریمنی‌اش را حاکم کند. بنابراین به‌دنبال گرفتن نیروی استاد پو و چهار پانداست،

جی تاسک: از کارگزاران عقاب اهریمنی.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: / DreamWorks Animation دریم‌ورکس انیمیشن

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : فاطمه سادات طباطبایی فر

۱۶ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 7 +

بخواهیم یا مخواهیم ...درست یا غلط .. کودکان چنگ و درگیری و هیجانات این چنینی را میپسندند و استقبال می کنند . پس نمی توان آن را عیب یک اثر دانست . در این بین اما پاندا شخصیتی با نمک و مهربان دارد . و نشان می دهد که برای عقاید و ایدیولوژی اش است که دارد می جنگد نه بدی یا کینه

بزرگسال

توسط : فاطمه سادات طباطبایی فر

۱۶ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 7 +

بخواهیم یا مخواهیم ...درست یا غلط .. کودکان چنگ و درگیری و هیجانات این چنینی را میپسندند و استقبال می کنند . پس نمی توان آن را عیب یک اثر دانست . در این بین اما پاندا شخصیتی با نمک و مهربان دارد . و نشان می دهد که برای عقاید و ایدیولوژی اش است که دارد می جنگد نه بدی یا کینه

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پاندای کنگ‌فوکار: پنجه‌های سرنوشت

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!