• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن وافل و موچی (Waffles + Mochi)

author-img

توسط : الهه سادات کاظمی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

711 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 3 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«وافل و موچی» انیمیشی آموزشی و عروسکی است که در فصل اول با ده قسمتِ 30دقیقه‌ای به شناخت انواع مواد مغذّی و مفید و نحوه‌ی پخت و تولید آن‌ها می‌پردازد. شما در هر قسمت با یک ماده‌ی غذایی مهم آشنا می‌شوید.

ژانر : خانوادگی

سال 2021 فصل اول، 10 قسمت 30دقیقه ای جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «وافل و موچی» داستان موجوداتی از دنیای منجمد است که با علاقه‌مندی خود به آشپزی با استفاده از خوراکی‌های مفید و تازه دریچه‌ی جدیدی بر روی کودکان می‌گشایند.

در این اثر، مخاطب با خوراکی‌های گوناگون از سرتاسر جهان و آشپزهای حرفه‌ای که غذاهای جدیدی پخته‌اند و بسیار مشهور هستند آشنا می‌شود. وافلز و موچی همچنین شیوه‌های متفاوت استفاده از مواد غذایی در مناطق مختلف جهان را با هم مقایسه می‌کند.

والدین باید بدانند که این اثر برای کودکان علاقه‌مند به آشپزی و حتی کودکانی که به مواد غذایی علاقه ندارند و به‌نوعی بدغذا هستند می‌تواند آموزنده و مفید باشد. بهتر است والدین همراه با کودکان خود بعد از دیدن هر قسمت با آن ماده‌ی غذایی یا با مواد غذایی موجود در خانه خوراکی‌های متنوعی درست کنند و با انواع طعم‌ها آشنا شوند. این همکاری و آموزش باعث رشد فرزندان و همراهی آن‌ها در پخت انواع غذاها می‌شود. این فعالیت‌ها به توان کار گروهی و مشارکت فرزندان در چنین کارهایی می‌افزاید.

خلاصه: بهتر است والدین با دیدن هرقسمت با آن ماده‌ی مفید و مغذّی معرفی‌شده، خوراکی موردعلاقه‌ی خانواده را با کمک کودکان خود تهیه کنند و درمورد مواد خوراکی موجود در منزل با هم صحبت کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

خانواده‌ها می‌توانند درمورد غذاهای ارائه‌شده در این نمایش صحبت کنند. آیا دوست دارید هر یک از این مواد را بچشید یا آن را طبق دستورالعمل بپزید؟ برای تهیه‌ی آن چه موادی نیاز دارید که خریداری کنید؟

وافل و موچی درمورد غذاها کنجکاو هستند؛ زیرا آن‌ها برای اولین‌بار آن را امتحان می‌کنند. آیا غذاهایی وجود دارد که دوست داشته باشید درباره‌ی آن‌ها بیشتر بدانید یا آن‌ها را امتحان کنید؟ آیا مواد غذایی وجود دارد که شما به آن‌ها علاقه نداشته باشید؟ چرا؟ آیا دوست دارید طعم‌های جدید را امتحان کنید؟ اهمیت سبزیجات و میوه‌جات در زندگی ما چقدر است؟

خلاصه: یا کودکان خود درباره‌ی انواع مواد مغذّی و مفید برای بدن، نحوه‌ی پرورش، برداشت و مصرف آن‌ها گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

وافل و موچی از دنیای یخی و منجمد به دنیای مواد غذاییِ تازه در سوپرمارکتی می‌آیند که خانم اوباما مسئول آن است. آن‌ها به دلیل علاقه به مواد غذایی تازه و آشپزی در هر قسمت با یک ماده‌ی مفید و مغذّی آشنا می‌شوند.

آن‌ها با ماشین پرنده‌ی خود به سراغ آشپزها و آدم‌های متخصص در هر زمینه می‌روند و نحوه‌ی تهیه و پخت آن محصول را از نزدیک می‌بینند. وافلز و موچی در ده قسمت با انواع مفاهیم مهم هم‌چون صبر، تحمل شکست، آشنایی با ریشه‌های خانوادگی و ساخت شجره‌نامه، انعطاف‌پذیری، حل مشکلات با کمک همدیگر، اجازه‌ی اشتباه‌کردن، آشنایی با انواع طعم‌ها و مزه‌ها و نترسیدن از شکست آشنا می‌شوند.

در پایان هر قسمت هم نشان آن ماده‌ی غذایی را که با آن آشنا شده‌اند از خانم اوباما دریافت می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Jeremo Konner, Alex Braverman

نویسنده: Erika Thormahlen, Jeremy Konner

تهیه کننده: Jeremy Konner, Tonia Davis, Priya Swaminathan, Barack Obama, Michelle Obama

بازیگران: Michelle Obama, Jack Black, Lyric Lewis, Lionel Richie, & etc

شخصیت‌ها:

وافلز و موچی: دو عروسک که در دنیای یخی و منجمد زندگی می‌کنند. آن‌ها به آشپری علاقه دارند و با آمدن به یک سوپرمارکت با انواع مواد غذایی تازه و نحوه‌ی پخت آن‌ها آشنا می‌شوند.

خانم اوباما: مسئول سوپرمارکت و تشویق‌کننده‌ی وافلز و موچی برای یافتن و آشنایی با مواد مغذّی.

ویزی: زنبور عروسکی که درکنار خانم اوباما در پشت‌بام سوپرمارکت به محصولات رسیدگی می‌کند.

خانم نانوا: کسی که هر روز صبح در سوپرمارکت انواع نان و شیرینی جات تازه می‌پزد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Higher Ground Productions

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد وافل و موچی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!