• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن هیولایی در پاریس (A Monster in Paris)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3802 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشنی در ژانر ماجراجویی و کمدی است که در مقام بیان رابطه دوستی و محبت است. موجودی عجیب؛ اما با قلبی مهربان و صدایی عالی که در خلال فیلم رفتارهایی محبت‌آمیز و فداکارانه نیز با انسان‌ها دارد. شدت معیار ترس و خشونت برای کودکان زیر هفت‌سال مناسب نیست. همچنین به‌دلیل صحنه‌های عاشقانه و روابط عاطفی، نمایشِ این فیلم برای کودکان زیر سیزده‌سال مناسب نیست.
سال ۲۰۱۱ 72 دقیقه جزئیات کامل اثر
16 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

برخی صحنه‌های فیلم که چهره‌ی هیولا را نشان می‌دهد، ممکن است برای مخاطب سنین پایین، ترسناک باشد. باید برای کاهش ترس با کودک همراهی کرد و چهره‌ی واقعی آن را برای کودک توصیف کرد. برخی رابطه‌های موجود بین شخصیت‌ها عاطفی و عاشقانه است و ممکن است برای کودکان مناسب نباشد. آشنایی زودهنگام با رابطه‌های احساسی بین دختر و پسر، برای برخی سنین باعث آسیب خواهد شد. از پیام فیلم که دررابطه با توجه به درون انسان‌ها و عدم قضاوت براساس ظاهرشان است، استفاده کنید و با فرزند خود صحبت کنید. در دوبله فیلم، در برخی از صحنه‌ها از جملات تحقیرآمیزی استفاده می‌شود که ممکن است کودک از آن‌ها استفاده کند. لازم است در رابطه با زشتی چنین الفاظ و جملاتی با فرزند خود صحبت کنید.

خلاصه: چهره‌ی ترسناک هیولا ممکن است برای برخی کودکان ترسناک باشد. رابطه‌ی احساسی و عاشقانه شخصیت‌ها برای برخی کودکان مناسب نیست. از پیام فیلم برای گفت‌وگو با فرزند خود استفاده کنید. در رابطه با زشتی برخی از الفاظ به‌کاررفته در دوبله، به فرزند خود تذکر دهید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی پیام کلی فیلم که همان عدم قضاوت دیگران براساس ظاهر است، با فرزند خود به گفت‌وگو بنشینید.

از او بپرسید چرا لوسیل برخلاف دیگران با هیولا مهربانی کرد؟ با این سؤال از اهمیت توجه به استعدادها و احساسات درونی سخن بگویید.

از او بپرسید چرا کمیسر سعی می‌کرد هیولا را از بین ببرد؟ با این سؤال نیت اصلی کمیسر را بیان کنید و در مذمت خودخواهی با فرزند خود گفت‌وگو کنید.

از او بپرسید اگر جای لوسیل بودی، از هیولا حمایت می‌کردی؟ با این سؤال از شرایط کمک به دیگران، صحبت کنید.

خلاصه: در رابطه با پیام اصلی فیلم با فرزند خود صحبت کنید. در رابطه با عدم قضاوت براساس ظاهر سخن بگویید. با فرزندتان درباره‌ی شرایط کمک به دیگران برای بروز استعدادهایشان سخن بگویید.

داستان اثر

انیمیشن «هیولایی در پاریس» درباره‌ی «امیل»، آپارات‌چی خجالتی و «رائول» مخترع پرهیجان و شجاع است. آن‌ها به‌دلیل خرابکاری که در آزمایشگاه پروفسور انجام دادند، باعث بزرگ‌شدن یک «کک» شدند. این کک بزرگ در بین مردم باعث ترس و وحشت شده و حالا «کمیسر» دنبال دستگیری اوست؛ اما هنگامی‌که «لوسیل» متوجه می‌شود این هیولا بی‌آزار است و می‌تواند به زیبایی آواز بخواند، از رائول و امیل می‌خواهد کمک کنند تا او را از دست کمیسر شهر نجات دهند. کمیسر که سعی می‌کند از این قضیه برای منافع شخصی خود استفاده کند، سعی می‌کند به‌تنهایی آن را از بین ببرد؛ ولی لوسیل و رائول و امیل سعی می‌کنند تا با یک نمایش ساختگی به مردم نشان دهند که این هیولا از بین رفته است؛ اما نقشه‌ی آن‌ها لو می‌رود. تمام سعی آن‌ها برای نجات هیولا بی‌فایده است تا اینکه کک خودبه‌خود به اندازه‌ی اصلی‌اش برمی‌گردد. کارآگاه به نیت کمیسر پی می‌برد و او را به‌دلیل به‌هم‌ریختن شهر برای رسیدن به اهدافش دستگیر می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان / مؤلف: Bibo Bergeron/ بیبو برژرون

نویسنده / مترجم: Bibo Bergeron, Stéphane Kazandjian/ بیبو برژرون، استفان کازندجیان

نام تهیه‌کننده: Luc Besson/ لوک بسون

نام بازیگران:Matthieu Chedid, Vanessa Paradis, Gad Elmaleh, François Cluzet, Ludivine Sagnier, Julie Ferrier, Sébastien Desjours / متیو شدی، ونسا پارادی، گاد الماله، فرانسیس کلوزه، لودیوین سانیه، ژولی فریر، سباستین دژور

نام شخصیت‌ها:

امیل: یک آپاراتچی جوان که قصد دارد با ماد ازدواج کند،

رائول: یک مخترع پرهیجان که عاشق لوسیل، خواننده‌ی مشهور شهر است،

لوسیل: خواننده‌ی معروف شهر. او اولین‌نفری است که متوجه بی‌آزاربودن هیولا می‌شود،

ماد: دختر بلیط‌فروش سینما،

کمیسر: کمیسر شهر پاریس که بسیار خودخواه است و قصد دارد شهردار شود،

هیولا: ککی که به دلیل برخورد با ترکیبات ساخته‌شده توسط پروفسور به یک کک بزرگ تبدیل می‌شود،

پته: کارآگاه شهر پاریس.

کشور سازنده: فرانسه

کمپانی سازنده: EuropaCorp, Bibo Films, France3 Cinéma/ شرکت اروپاگروپ، شرکت بیبوفیلم، شرکت فرانس‌تری سینما.

سال تولید: 2011/1390

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد هیولایی در پاریس

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!