• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن هتل ترانسیلوانیا: هیولاهای خانگی ( Monster Pets: A Hotel Transylvania)

author-img

توسط : گیتی بهامیر ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2494 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 4 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن کوتاه «هیولاهای خانگی هتل ترانسیلوانیا» ژانر فانتزی دارد و داستان یک دراکولای مهربان است که با سگش در هتلی زندگی می‌کند. ولی چون سگ او هم‌بازی ندارد، مدام سراغ دراکولا رفته و او را اذیت می‌کند. تااینکه دراکولا به فکر پیداکردن دوستی برا سگش می‌افتد و ماجراهایی را پیش ‌می‌آورد.

ژانر : فانتزی

سال 2021 60 دقیقه جزئیات کامل اثر
6 مناسب خانواده 10 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 8 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن چون از خشونت‌ها، ترس و ناهنجاری‌های فانتزی و الگو و پیام مثبت خوبی برخوردار است برای کودکان مثبت ۷ سال مناسب است. والدین می‌توانید درباره‌ی شخصیت‌های این انیمیشن که هیولا و سگش و گربه‌ی شنی هستند با فرزندان خود صحبت کنید.

از فرزندتان بپرسید که نظرش درباره‌ی رفتار هیولا چیست. به فرزندان بگویید که پیداکردن دوست برای خودشان را باید طوری در نظر بگیرند که دوست آن‌ها کسی باشد که از نظر سنی خانوادگی و اخلاقی مناسب آن‌ها باشد که این دوستی بتواند دوام داشته باشد.

خلاصه: والدین به بچه‌ها بگویید که معیارهای انتخاب دوست را طبق اصول درست رعایت کنند که دوستی‌شان دوام بیشتری داشته باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندان بخواهید که برای شما بگویند چرا پوز پخ همه‌جا به سراغ هیولا می‌رود و از او می‌خواهد با او بازی کند؟ هیولا چگونه شخصیتی است و رفتارش با دیگران چگونه است. از بچه‌ها بخواهید بگویند که چرا پوز پخ نمی‌توانست به‌راحتی دوست پیدا کند.

خلاصه: والدین از فرزندان بخواهید که بگویند چرا پوز پخ هیچ دوستی نداشت و تنها بود؟

داستان اثر

هتلی است که در آن یک هیولا همراه با سگش، پوز پخ، باهم زندگی می‌کنند. سگ که هیچ دوستی ندارد هر روز صبح با بیدارشدن هیولا به سراغ او می‌رود. وقتی مسواک می‌زند، برایش توپ می‌زند. حمام که می‌رود سراغش می‌رود و ورزش می‌کند هم همینطور. موقع صبحانه و اتوزدن لباس‌هایش هم او را راحت نمی‌گذارد.

هیولا که دیگر خسته شده به فکر پیداکردن دوستی برای او می‌افتد. هر کس را می‌آورد به‌گونه‌ای یا فرار می‌کند یا با پوز پخ جور درنمی‌آید. سگ کوچکی می‌آورد سگ کوچک با دیدن پوز پخ از ترس خودش را خیس کرده و فرار می‌کند. خفاش می‌آورد که سگ را با خود این‌ور و آن‌ور می‌برد. یک خفاش کوچک می‌آورد که از دهانش آتش بیرون می‌آید. یک هیولای ژله‌ای که پوز پخ با انداختن توپ روی او تکه‌تکه‌اش می‌کند و تکه‌های کوچک با عصبانیت از آنجا می‌روند.

در آخر مستخدم خانه قفسی را می‌آورد که شن‌های درون آن تبدیل به یک گربه‌ی کوچک می‌شود که با قدرتی که دارد می‌تواند با او دوست شده و زمانی که هیولا می‌خواهد نفس راحتی بکشد و گربه و سگ باهم به سراغ هیولا می‌روند.

جزئیات اثر

کارگردان: Derek Drymon

نویسنده: Jennifer Kluska

تهیه‌کننده: Michelle Murdocca

بازیگران: Brian Hull Derek Drymon Jennifer Kluska

شخصیت‌ها:

توو: هیولا؛ کسی که در یک هتل به نام ترانسیلوانیا با سگش زندگی می‌کند.

پوز پخ: سگ هیولا که هیچ دوستی نداشت و می‌خواست همیشه با هیولا بازی کند.

گربه‌ی شنی: تنها دوستی که توانست با پوز پخ کنار بیاید و با هم دوست شوند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Sony

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : مرضیه مقدم

۲۱ فروردین ۱۴۰۱

مناسب سن 8 +

سلام تعجب کردم که در رده سنی 4 سال به بالا قرار گرفته، در صورتیکه صحنه ها و چهره های هیولاها برای کودک 4 ساله اصلا مناسب و قابل هضم نیست و همینطور روند فیلم و موضوع فیلم هم مناسب این سن نیست

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد هتل ترانسیلوانیا: هیولاهای خانگی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!