• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن میکی، دونالد، گوفی: سه تفنگدار (Mickey,donald,goofy: the three musketeers)

author-img

توسط : معصومه جویباری ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2324 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشن «سه تفنگدار» داستان سه دوست از محله‌ای فقرنشین است که می‌خواهند عضو شمشیرداران سلطنتی شوند تا از دیگران مراقبت کنند. اما آن‌ها توانمندی‌های لازم را ندارند و تلاش می‌کنند با تکیه بر کار گروهی و شجاعت، از پرنسس دربرابر افراد خبیث محافظت کنند. در جریان داستان، درگیری‌هایی اتفاق می‌افتد که خشونت ملایمی دارد.

ژانر : کمدی ماجراجویی

سال 2004 97 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این اثر به تلاش و موفقیت در راه انجام وظیفه می‌پردازد و درنهایت افراد زورگو به سزای اعمال خود می‌رسند. «سه تفنگدار» یک اثر موزیکال است که در صحنه‌هایی از آن، موسیقی انگلیسی خوانده می‌شود. در این اثر، شخصیت‌های مؤنث تنها به فکر ازدواج هستند و هدف دیگری را دنبال نمی‌کنند و همگی درنهایت ازدواج می‌کنند. این باور ممکن است در ناخودآگاه فرزند شما تأثیر خوبی نداشته باشد. البته نکته‌ی مثبت این موضوع در این است که پرنسس مینی به‌دنبال ازدواج با فردی از نجیب‌زادگان نیست و با میکی که شمشیردار است و از خدمه‌ی او محسوب می‌شود ازدواج می‌کند.

خلاصه: «سه تفنگدار» یک اثر موزیکال است که در صحنه‌هایی از آن، موسیقی انگلیسی خوانده می‌شود. در این اثر شخصیت‌های مؤنث تنها به فکر ازدواج هستند و هدف دیگری ندارند!

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

می‌توانید درمورد شعار «همه برای یکی؛ یکی برای همه» با فرزند خود صحبت کنید و بپرسید چه برداشتی از آن دارد و آیا این شعار درست است؟ چه مصداق دیگری برای آن می‌تواند وجود داشته باشد. از فرزند خود بپرسید چرا شخصیت دونالد پس از ترک دوستانش بازگشت؟ این شخصیت در خلال داستان چه تغییری کرد؟

خلاصه: درمورد معنای شعار «همه برای یکی؛ یکی برای همه» از فرزند خود بپرسید.

داستان اثر

دونالد، میکی و گوفی در محله‌ای فقیرنشین به دنیا آمدند که در آنجا مورد زورگویی افراد خبیث واقع می‌شدند. شمشیرداران سلطنتی به آن‌ها کمک کردند و کلاه مخصوص شمشیرداران را به آن‌ها هدیه دادند. این حادثه موجب شد میکی همواره آرزو داشته باشد که شمشیردار شود و از دیگران محافظت کند.

او و دوستانش به‌عنوان پیش‌خدمت در دربار فرانسه مشغول به کار شدند. سرهنگ پیت شخصیت شرور داستان است که رئیس آن‌هاست و به رؤیای آن‌ها درباره‌ی شمشیردارشدن می‌خندد. او میکی را بسیار کوچک، گوفی را ابله و دونالد را ترسو خطاب می‌کند. بااین‌وجود، میکی دوستانش را تشویق می‌کند که توانایی‌های خود را به پیت ثابت کنند و با شجاعت و شعار «همه برای یکی؛ یکی برای همه» به رؤیای شمشیردارشدن تحقق بخشند.

پیت که قصد دارد پرنسس را بدزدد تا صاحب تاج‌وتخت از آنِ او شود زمانی‌که نقشه‌اش علیه پرنسس شکست می‌خورد و پرنسس از او می‌خواهد که برایش محافظ سلطنتی قرار دهد، میکی، دونالد و گوفی را به سمت شمشیرداری فرامی‌خواند. چون مطمئن است که آن‌ها توانایی و کفایت لازم برای محافظت از پرنسس را ندارند و او به‌راحتی خواهد توانست پرنسس را بدزد.

این سه قهرمان نیز با شعار «همه برای یکی؛ یکی برای همه» نهایت تلاش خود را می‌کنند تا از پرنسس محافظت کنند. پرنسس مینی‌موس که به فکر ازدواج است در اولین دیدارش با میکی، عاشق او می‌شود. خدمتکار پرنسس نیز در انتها عاشق دونالد می‌شود. در جریان داستان، پیت چندین بار برای دزدن پرنسس با محافظان وارد درگیری می‌شوند و هربار نیز با شکست مواجه می‌شود.

در ادامه‌ی توطئه‌های سرهنگ پیت، دونالد داک می‌ترسد و باوجود حمایت میکی، تصمیم می‌گیرد آن‌ها را ترک کند. گوفی در جریان درگیری ناپدید می‌شود و میکی که حالا تنها شده توسط سرهنگ پیت زندانی می‌شود. یکی از افراد پیت گوفی را نیز به دریا می‌برد تا او را غرق کند و در همین حین گوفی عاشق می‌شود.

گوفی دونالد را مجاب می‌کند که به نجات میکی بشتابند. بعد از آن، هرسه برای نجات پرنسس به راه می‌افتند و بعد از درگیری با پیت و افرادش، ملکه را نجات می‌دهند و توطئه‌گران را به سزای اعمالشان می‌رسانند. از آن پس، لقب محافظان ویژه‌ی ملکه را دریافت می‌کنند و رؤیایشان محقّق می‌گردد.

جزئیات اثر

کارگردان: دونان کوک Donovan cook

نویسنده: ایوان اسپیلوتوپولوس، دیوید ام.اوانس

Evan spiliotopoulos, David.m.evans

بازیگران: وین آلوین، تونی آنسلمو، بیل فارمر، راسی تیلور، ترس مک نیل

شخصیت‌ها:

میکی موس: بچه‌ای از محله‌ی فقیرنشین است که در کودکی مورد زورگویی واقع شده و شمشیرداران دربار به او کمک کرده‌اند. او به‌عنوان خدمت‌گزار وارد دربار فرانسه می‌شود و می‌خواهد شمشیردار شود. او موفق می‌شود همراه با دوستانش محافظ پرنسس شود.

گوفی: شخصیت ساده و کمی ابله داستان است که به‌سبب دوستی با میکی، شجاعانه به کمک دوستانش می‌رود.

دونالد داک: شخصیت ترسویی دارد، اما برای حمایت از دوستانش، بر ترس خود غلبه می‌کند.

مینی موس:  پرنسسی است که به‌دنبال عشق و ازدواج است و درنهایت عاشق محافظ خود، میکی می‌شود.

سرهنگ پیت: شخصیت شرور داستان که برای به‌دست‌آوردن پادشاهی، علیه پرنسس نقشه می‌کشد.

 

کشور سازنده: ایالات متحده امریکا

کمپانی سازنده:  والت دیزنی

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد میکی، دونالد، گوفی: سه تفنگدار

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!