• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن مینیون‌ها، ظهور گرو (Minions: The Rise of Gru)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7936 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
مینیون‌ها: ظهور گرو، از یک ابرشرور جدید رونمایی می‌کند. پسربچه‌ای که قرار است در آینده تبدیل به یکی از شرورترین افراد دنیا شود. او برای رسیدن به این هدف، از مینیون‌ها، که از قضا مورد علاقه‌ی بچه‌ها هستند، استفاده می‌کند. شرارتی که تبدیل به افتخاری بزرگ می‌شود! شرارتی که دوست داشتنی است! این انیمیشن در ژانر ماجراجویی و کمدی، محصول کمپانی یونیورسال و کشور آمریکاست.  

ژانر : ماجراجویی

سال 2022 87 دقیقه جزئیات کامل اثر
82 مناسب خانواده 19 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 8 +
بر اساس 5 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بهتر است بدانید، این بار با انیمیشنی روبرو هستیم که یک ضد قهرمان را تبدیل به قهرمان می‌کند! گرو، که فقط 11 سال دارد، با ویژگی شرارتی که دارد موفق می‌شود تا گروه ابرشرور را شکست داده و خود به یک ابرشرور بالقوه و بالفعل در آینده تبدیل شود. هرچقدر که داستان پیش می‌رود، مخاطب منتظر است که ببینید بالاخره گرو پشیمان شده و عاقبت کارش را می‌بیند یا نه! اما خبری نمی‌شود. گرو حتی با دیدن دستگیری اعضای گروه ابرشرور و بلایی که سرشان می‌آید، باز هم درس عبرت نمی‌گیرد و به مسیرش برای تبدیل شدن به ابرشرور بزرگ دنیا ادامه می‌دهد! و این برای مخاطب کودک و یا حتی نوجوان ممکن است خطرناک باشد. باید بسیار به این موضوع دقت کنیم و با حساسیت تمام، در کنار فرزندانمان باشیم و آن‌ها را در نتیجه‌گیری پایانی راهنمایی و همراهی کنیم. سعی کنیم با گفت‌وگو و همدلی متوجه شویم که پس ذهن فرزندمان، پس از تماشای این انیمیشن، چه می‌گذرد. آیا آن‌ها صرفا به عنوان یک سرگرمی به داستان اثر و خود آن توجه دارند یا پیامش را نیز می‌پذیرند؟! زمانی از روز خود را به آن‌ها اختصاص دهیم تا همیشه مانند یک دوست، بتوانیم همراهیشان کنیم.

مسئله‌ی مهم دیگر، حضور مینیون‌ها در کنار گرو است. مینیون‌ها، شخصیت‌های دوست داشتنی بچه‌ها هستند. در این داستان نیز، صادقانه، خالصانه و با سادگی تمام، که بخش کمدی اثر را در بر می‌گیرد، تلاش می‌کنند تا به گرو کمک کنند تا به شرارت‌هایش ادامه دهد! باید توجه داشت که علاقه‌ی بچه‌ها به شخصیت‌های کارتونی باعث می‌شود تا از آن‌ها تقلید کنند. در نتیجه بهتر است مراقب الگوبرداری غلط آن‌ها باشیم. برایشان توضیح دهیم که سادگی، صمیمیت و صداقت، ممکن است گاهی اوقات به ما آسیب هم برساند!

این اثر خشونت بالایی دارد که در روح داستان و در سکانس‌های مختلف دیده می‌شود. بهتر است بدانید، تماشای مداوم، فیلم و انیمیشن‌های خشن، باعث آسیب به روح و روان فرزندان و از طرف دیگر موجد خشونت است و باعث تقلید آن‌ها می‌شود.

 

خلاصه: توجه به شخصیت ضد قهرمانی داستان و شخصیت ساده‌ی مینیون‌ها در کمک به او و الگوبرداری بچه‌ها از این شخصیت‌ها، همدلی و همراهی با فرزندان و گفت‌وگو با آن‌ها، از نکاتی است که بهتر است والدین به آن اهتمام داشته باشند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی شخصیت‌های داستان با فرزندانتان صحبت کنید و از آن‌ها بپرسید:

به نظر تو چرا گرو سعی می‌کرد تا به یک شرور بزرگ تبدیل شود؟

آیا شرورها در دنیای جدید جذاب شده‌اند؟ علت این تغییر رویه در دوست داشتن انسان‌های شرور چیست؟

معلم گرو و مادرش چه نقشی در شکل‌گیری شخصیت او داشتند؟

عاقبت شرارت و مردم‌آزاری چیست؟

چه قهرمان‌های دیگری میشناسی؟ ویژگی آن‌ها چیست؟ چطور می‌توان به یک قهرمان دوست داشتنی تبدیل شد؟ کدام قهرمانان از گذشته تا کنون در ذهن‌ها و قلب‌ها، جاویدان شده‌اند؟

آیا همیشه با خشونت و دعوا می‌توان به هدف رسید؟

خلاصه: درباره‌ی شخصیت‌های قهرمان و ابرشرور داستان، با فرزندانتان گفت‌وگو کنید و نظرشان را راجع به رفتار آن‌ها جویا شوید.

داستان اثر

گرو که آرزویش تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شرور دنیاست، درخواستی برای پیوستن به گروه ابرشرور داده است. آن‌ها نیز او را برای مصاحبه‌ی کاری دعوت می‌کنند. اما در روز مصاحبه، او را بچه‌ای خطاب کرده که باید به مدرسه برود و درس بخواند. گرو برای اینکه ثابت کند که قابلیت پیوستن به گروه آن‌ها را دارد، سنگ زودیاک را دزدیده و فرار می‌کند. اما آتو (یکی از مینیون‌ها) سنگ را گم می‌کند. گرو که  به دنبال پیدا کردن سنگ است، توسط وحشی بندانگشتی، دزدیده می‌شود. از آن طرف گروه ابرشرور نیز به دنبال یافتن سنگ و دستگیری گرو است. آتو برای پیدا کردن سنگ در تلاش است و سه مینیون دیگر نیز برای نجات گرو، راهی سانفرانسیسکو می‌شوند. آن‌ها در آنجا تحت تعلیمات یک معلم کونگ‌فو قرار می‌گیرند. بندانگشتی که بار دیگر تنها شده است و خانه‌اش نیز توسط ابرشرورها، تخریب شده، ناامید از همه جا، گرو را رها می‌کند. گرو در اثر یک اتفاق، آتو را می‌بیند و سنگ زودیاک را به دست می‌آورد. در اینجا گروه ابرشرور، سه مینیون و پلیس در یک جا جمع شده و با یکدیگر رو به رو می‌شوند. گروه ابرشرور، سنگ را از گرو گرفته و تبدیل به حیوانات عظیم‌الجثه و ترسناک می‌شوند. اعضای پلیس فرار می‌کنند، اما مینیون‌ها، از تعلیمات کونگ‌فوی خود استفاده کرده و با آن‌ها مقابله می‌کنند. در نهایت، با استفاده از سنگ زودیاک، آن‌ها تبدیل به چند موش کوچک می‌شوند! گرو و مینیون‌ها نجات می‌یابند و می‌روند تا آرزوی شرور شدن خود را محقق کنند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Kyle Balda

نویسنده/ مترجم: Brian Lynch , Matthew Fogel

نام تهیه کننده: Chris Renaud  

نام بازیگران:

Steve Carell, Pierre Coffin, Alan Arkin, Taraji P. Henson, Michelle Yeoh, Julie Andrews, Russell Brand, Jean-Claude Van Damme, Dolph Lundgren, Danny Trejo, Lucy Lawless

نام شخصیت ها:

گرو: پسربچه‌ای 11 ساله و بسیار شرور که یک گروه زیرزمینی از مینیون‌ها تشکیل داده است. آرزوی بزرگ گرو، پیوستن به گروه ابرشرور است.

مینیون‌ها: موجودات عجیب وفادار به گرو که او را رئیس خود می‌دانند و مینی باس خطابش می‌کنند. مینیون‌ها همه‌ی تلاش را برای به دست آوردن رضایت گرو، به کار می‌گیرند.

گروه ابرشرور: یکی از مخوف‌ترین باندهای خلافکاری دنیا که تاکنون دستگیر نشده‌اند. اعضای گروه شامل: دافولی (زنی سیاه‌پوست که بسیار خشمگین و بی‌رحم و خودخواه است)، قولدر (مردی قوی‌هیکل و پرزور)، لانچیکو (زنی راهبه! که با همان لباس و چرخاندن یک لانچیکو در دستش قدرت‌نمایی می‌کند)، اسونجینس (مردی که در دست و پایش گرز آهنین نصب کرده است!) جین کلاود (مردی با یک دست خرچنگی آهنی)، وحشی بندانگشتی (پیرمردی که خود این باند را تاسیس کرده و سرکرده آن‌هاست، اما آن‌ها، او را از گروه طرد می‌کنند).

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Universal Pictures, Illumination Entertainment

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : نازنین زهرا شعیبی

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 11 +

خیلی خوب باحال مناسب برای همه

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۱۰ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 10 +

من 9 سالمه . بنظرم برای من کمی خشت بود برای همین سن 10 یا 13 سال رو پیشنهاد کردم

بزرگسال

توسط : poyd خلیلی

۱۴ شهریور ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

خیلی خوب بود

بزرگسال

توسط : اسما بالار

۴ شهریور ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

به نظرم جزو موفق ترین انیمیشن هاست که محبوب هم هست و من خودم با ۱۶ سال سن هنوز وقتی اسم مینیون ها میاد با اشتیاق میشینم و نگاه میکنم...

بزرگسال

توسط : محمد پرهام ثقفی

۱۵ مرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

عالی بود و خیلی سرگرم کننده

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مینیون‌ها، ظهور گرو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!