• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن میرا، کارآگاه سلطنتی (Mira, Royal Detective)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1955 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال«میرا، کارآگاه سلطنتی» داستان دختر باهوشی به نام میراست که به دستور ملکه، کارآگاه سلطنتی می­شود و او را در حل پرونده­های پیچیده کمک می‌کند. این سریال انیمیشن در «هند» می‌گذرد و تمام شخصیت‌های آن چهره‌های شرقی دارند. این سریال ژانر ماجراجویی دارد و توسط کمپانی «والت‌ دیزنی» در سال 2020 تولید شده است. تبلیغ مصرف‌گرایی می‌‌تواند از پیام‌های منفی این انیمیشن باشد.

سال 2020 هجده قسمت، میانگین دوازده دقیقه. جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 4 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

موضوع اصلی سریال درباره‌ی دختری هندی به نام میراست که به ماجراجویی علاقه زیادی دارد و به‌خاطر هوش بالا به دستور ملکه کارآگاه سلطنتی می­شود. او در هرقسمت شروع به جستجوگری و حل پرونده­های مختلف می­کند. تماشای این سریال ممکن است فرزند شما را به ماجراجویی و بازی‌کردن در نقش کارآگاه علاقه‌مند سازد. از فرزندتان درباره‌ی میرا و ماجراجویی­هایش سؤال کنید. صحنه‌هایی از رقص و آواز در هرقسمت سریال وجود دارد که کودکانه و شاد است، این صحنه‌ها به‌ویژه برای کودکان کم‌سن‌تر بسیار جذاب هستند و ازآنجایی‌که شخصیت‌های داستان چهره‌های شرقی دارند، (هم‌ذات‌پنداری کودکان ایرانی با چنین شخصیت‌هایی بیشتر اتفاق می‌افتد) می‌تواند تأثیرگذاری پیام‌های مصرف‌گرایی را در کودکان افزایش دهد. (صحنه‌هایی مانند نمایش لباس‌های متعدد و رنگارنگ، سرگرمی‌های فراوان و بدون استفاده و...) لذا توصیه می‌شود درباره‌ی نوع تفریحات و پوشش‌های رنگارنگ شخصیت‌های انیمیشن با فرزند خود گفت‌وگو کنید و اگر احتمال می‌دهید فرزند شما تأثیرپذیری زیادی از نمایشِ این سبک زندگی مصرف‌گرایانه خواهد داشت، حتماً با او درباره‌ی تخیلی‌بودن و متفاوت‌بودن انیمیشن با زندگی واقعی، گفت‌وگو کنید.

خلاصه: درباره‌ی ماجراجویی­های میرا، همچنین خلقیات مصرف‌گرایانه‌ی شخصیت‌های داستان با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

تو هم مانند میرا به ماجراجویی علاقه داری؟

چه ویژگی‌هایی میرا را به کارآگاهی خوب تبدیل می‌کند؟

چه چیزی در این انیمیشن برای تو جذاب‌تر است؟

خانواده‌ها می‌توانند درباره‌ی آنچه میرا و دیگراعضای جامعه‌ی او درباره‌ی فرهنگ هند به آن‌ها می‌آموزند، صحبت كنند.

پوشش آن‌ها چه تفاوتی با پوششی که در کشور شما رایج است، دارد؟

چه چالش‌ها و سختی‌هایی می‌تواند کار گروهی را دشوار کند؟

چگونه نظرات دیگران می‌تواند به میرا کمک کند تا راه‌حل‌های مختلفی پیدا کند؟

خلاصه: دلیل موفقیت میرا در حل پرونده­هایش چیست؟

داستان اثر

«میرا» دختری هندی است که به ماجراجویی و حل پرونده­های پیچیده علاقه دارد. او با دستور «ملکه» به‌عنوان «کارآگاه سلطنتی» شروع به کار کرده است و در هرقسمت از سریال، به بررسی و حل یک پرونده درباره‌ی گم‌شدن وسایل ملکه و دوستانش می­پردازد.

 

جزئیات اثر

کارگردان / مؤلف: Robert Hughes, Francis Glebas / رابرت هاجز، فرانسیس گلیباس

نویسنده / مترجم: Lisa Kettle, Robyn Brown / لیزا کیتل، روبین براون

نام تهیه‌کننده: Carmen Italia, Richard Marlis/ کارمن ایتالیا، ریچارد مارلیس

نام شخصیت‌ها:

میرا: دختر هندی و باهوشی که به‌عنوان کارآگاه سلطنتی شروع به ماجراجویی و حل پرونده­های مختلف می­کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: والت دیزنی

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : مریم محبی

۱۶ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 4 +

انیمیشن میرا را برای یادگیری زبان انگلیسی و دو زبانه شدن برای دخترم تهیه کردم. کارتون ماجراهای جذابی دارد که دقیقا مناسب گروه سنی پیش از دبستان و سالهای اولیه ابتدایی است. هر داستان در زمانی حدودا 15-20 دقیقه می گذرد که باعث خسته نشدن کودک می شود. رنگ های شاد و استفاده از موسیقی در تمامی قسمت ها و رقص های سنتی و آداب و رسوم فرهنگ هندی همراه با نمایش جاذبه های محلی هندوستان، فرهنگی شرقی را برای بچه ها به نمایش می گذارد. کلیشه های جنسیتی پر رنگ نیستند و افراد چهره هایی معمولی دارند. اگرچه تنوع لباسها و تجملات در کل سریال دیده می شود. اگرچه خانواده در این سریال نمایش داده می شود اما محدود به پدر و مادر نیست و اعضای خانواده گسترده تری را شبیه به زندگی های قبیله ای که تعاملات گسترده هستند نمایش می دهد. میرا معمولا به عنوان کارآگاه سلطنتی هربار موضوعی را همراه با بدست آوردن سرنخ های مختلف و با همراهی سایر دوستانش حل می کند. کار تیمی و همکاری با دوستان و دقت کردن به جزئیات از موارد خوب سریال است. تخیلات در فیلم پر رنگ است و به خلاقیت بچه ها کمک می کند. در فیلم خشونت و ترس وجود ندارد و الگوهای رفتاری مناسبی چون پذیرش اشتباه و عذرخواهی، سخاوتمندی، از خودگذشتگی، امانت داری و تلاش گری به خوبی نمایش داده می شود.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد میرا، کارآگاه سلطنتی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!