• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن موشی برای فروش ( Mouse for Sale)

author-img

توسط : نرگس شفیعی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1215 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن کوتاه و صامت «موشی برای فروش» درباره‌ی موشی با گوش‌های خیلی بزرگ است که این ویژگی باعث شده است مورد تمسخر قرار بگیرد و کسی او را نخرد. تااینکه پسربچه‌ای با همین ویژگی (گوش‌های خیلی بزرگ) وارد مغازه می‌شود و به‌خاطر ویژگی مشابهی که با موش دارد، او را می‌خرد. این انیمیشن می‌تواند برای آموزش درک تفاوت‌ها به کودکان مفید باشد.

سال 2010 4 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن کوتاه و صامت داستان موشی با گوش‌های خیلی بزرگ است. این ویژگی باعث شده است پسربچه‌ها او را مسخره کنند؛ اما سرانجام پسربچه‌ای که ویژگی مشابهی دارد، از او خوشش می‌آید و او را خریداری می‌کند. این داستان می‌تواند برای کودکان ما به‌ویژه برای سنینی که وارد مدرسه می‌شوند و روابط اجتماعی آن‌ها گسترده‌تر می‌شود، مؤثر باشد. برای درک بهتر پیام اثر، والدین عزیز می‌توانند به کودکان خود کمک کنند. با آن‌ها درباره‌ی پیام اثر گفت‌وگو کنید. درباره‌ی تأثیر منفی مسخره‌کردن دیگران به آن‌ها بگویید. اگر کودک شما به دلیل ویژگی ظاهری خاصی دچار کاهش اعتمادبه‌نفس شده است یا دوستانی با چنین تجربه‌ای دارد، سعی کنید به آن‌ها یادآوری کنید تفاوت‌های ظاهری نباید ملاک قضاوت یا انتخاب دوستان باشند.

خلاصه: پیام این اثر (درک تفاوت‌های ظاهری) برای کودکان، به‌ویژه در سنینی که روابط اجتماعی گسترده‌تری پیدا می‌کنند، می‌تواند مؤثر باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

تو اگر در برخورد با این موش قرار می‌گرفتی، فکر می‌کنی چه رفتاری با او می‌کردی؟

تا به حال دوستی با ویژگی ظاهری متفاوت داشتی؟ رفتار دیگران با او چگونه بوده است؟

برای انتخاب دوستانت چقدر به ظاهر آن‌ها توجه می‌کنی؟ ملاک‌های درست برای انتخاب دوست چه چیزهایی هستند؟

اگر کسی تو را به‌خاطر ظاهرت مسخره کند، چه احساسی به تو دست می‌دهد؟ (کودکان می‌توانند با تصور خود در این موقعیت، به تأثیر منفیِ مسخره‌کردن دیگران پی ببرند)

چقدر قضاوت‌های دیگران درباره‌ی ظاهر ما اهمیت دارد؟

خلاصه: با پرسش و پاسخ‌هایی ساده کمک کنید تا کودکان اهمیتِ کنارآمدن با تفاوت‌های ظاهری دیگران را دریابند و نادرست‌بودن مسخره‌کردن دیگران را متوجه شوند.

داستان اثر

در مغازه‌ی فروش «حیوانات خانگی»، «موشی» برای فروش قرار دارد. او به‌دنبال کسی است که صاحبش شود؛ اما مشکلی باعث شده است که افراد زیادی خواهان او نباشند: گوش‌های بزرگش! بچه‌هایی که وارد مغازه می‌شوند، اغلب به گوش‌های خیلی بزرگ او می‌خندند. یک روز پسری وارد مغازه می‌شود، موش سعی می‌کند با سروصدا او را متوجه خودش کند؛ اما پسر که هدفون روی گوشش دارد، به‌خاطر صدای آهنگ چیزی نمی‌شنود. موش با گوش‌هایش سوسک کوچولویی را به‌سمت پسر پرتاب می‌کند. سرانجام توجه پسربچه جلب می‌شود و با دیدن موش از او خوشش می‌آید. او هدفونش را از روی گوش‌هایش برمی‌دارد و مشخص می‌شود که پسربچه هم مانند موش‌کوچولو گوش‌های بزرگی دارد.

جزئیات اثر

قالب اثر: انیمیشن

ژانر اثر: انیمیشن کوتاه، کمدی

کارگردان: Wouter Bongaerts / ووتر بانگرتس

نویسنده: Wouter Bongaerts/ ووتر بانگرتس

نام تهیه‌کننده: Wouter Bongaerts/ ووتر بانگرتس

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد موشی برای فروش

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!