• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن من میخواهم پانکراس تو را بخورم (I Want to Eat Your Pancreas)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه

7590 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
این انیمیشن، داستان عشق دو همکلاسی نسبت به یکدیگر است که یکی از آنها در اثر بیماری کشنده لوزالمعده درمیگذرد.
سال 2018 109 دقیقه جزئیات کامل اثر
20 مناسب خانواده 22 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 14 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

kodoumo-logo 13 +
بر اساس 2 رای

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین لازم است بدانند که این انیمیشن، حول محور یک داستان عاشقانه شکل گرفته است که در نهایت نیز، با مرگ ساکورا، به پایان میرسد. شیوه مرگ ساکورا، بسیار غم انگیز است. در اثنای رابطه ساکورا و هاروکی، ساکورا، چندبار از تکه کلام های جنسی استفاده میکند یا یکی دوبار، هاروکی را در معرض رابطه جنسی قرار میدهد. همچنین در این فیلم، ساکورا و هاروکی، با یکدیگر به مسافرت میروند. البته این صحنه ها، چندان تحریک آمیز نیستند. والدین در صورت احساس نیاز، خوب است نسبت به پیامدهای روابط خارج از چارچوب خانواده با فرزندانشان صحبت کنند. همچنین صحنه هایی از طردشدن هاروکی از گروه همسالان نیز به نمایش گذاشته میشود. ممکن است کودکان با این مسئله، در مدرسه یا محیط های دوستی، دست و پنجه نرم کنند. خوب است والدین درباره روابط اجتماعی و چگونگی تعامل با همسالان، با فرزندان خود صحبت کنند.

خلاصه:خوب است والدین درباره روابط اجتماعی و چگونگی تعامل با همسالان، با فرزندان خود صحبت کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

پیامدهای روابط جنسی چیست؟ آیا اغواگری، مثل ساکورا، برای دستیابی به یک رابطه عاشقانه کار درستی است؟

در این فیلم، ساکورا و هاروکی، با هم به مسافرت میروند. آیا مسافرت دونفره یک دختر و یک پسر، خارج از چارچوب خانواده، صحیح است؟

چرا ارتباط درست و همدلانه با دیگران ضرورت دارد؟

آیا هاروکی در ابتدای فیلم شخصیت دوست داشتنی تری بود یا انتهای فیلم؟

خلاصه:چرا ارتباط درست و همدلانه با دیگران ضرورت دارد؟ آیا هاروکی در ابتدای فیلم شخصیت دوست داشتنی تری بود یا انتهای فیلم؟

داستان اثر

هاروکی، دانش آموزی که برای کشیدن بخیه های به جا مانده از عمل آپاندیسش به بیمارستان مراجعه کرده است، بر روی زمین، دفتری می‌بیند و کنجکاوانه، آن را ورق میزند و متوجه میشود دفتر متعلق به ساکورا، همکلاسی اوست که بخاطر مشکل پانکراسش در آستانه مرگ است و تصمیم گرفته داستان زندگی اش را در آن دفتر بنویسد. ساکورا احساس میکند هاروکی حالا که از بزرگترین و خصوصی ترین راز او مطلع شده است، میتواند دوست خوبی برای او باشد و سعی میکند به او نزدیک شود. اما هاروکی فردی گوشه‌گیر و منزوی است. هاروکی و ساکورا هر دو در کتابخانه مدرسه کار میکنند.

هاروکی، در ابتدا با ساکورا به شدت با سردی برخورد میکند، اما کم کم و ابتدا با حس ترحم نسبت به او، با او همراه میشود و سعی میکند کمک کند تا ساکورا به آرزوهایش برسد. ساکورا از هاروکی دعوت میکند تا برای تعطیلات به مسافرت بروند و این مسافرت آغاز نزدیکی های بیشتر ساکورا به هاروکی است. ساکورا، در برخی مواقع، رفتارهایی اغواگرانه میکند تا هاروکی را بیشتر به سمت خود جذب کند. در این میان، کیوکو، صمیمی ترین دوست ساکورا، از رابطه ساکورا و هاروکی مطلع شده و سعی میکند هاروکی را از ساکورا دور کند.

یک روز، ساکورا از هاروکی دعوت میکند تا به خانه آنها برود و هاروکی نیز با بی میلی قبول میکند. ساکورا در خانه، شروع به اغوای هاروکی میکند و رفتار متجاوزانه ای انجام میدهد. هاروکی نیز در تلافی، ساکورا را به روی تخت می اندازد و اقدام به تجاوز میکند، اما پیش از آن که کاری انجام دهد، ساکورا گریه میکند و هاروکی از خانه خارج میشود. نزدیک خانه ساکورا، هاروکی با دوست پسر سابق ساکورا مواجه میشود. دوست پسر سابق ساکورا، به شدت هاروکی را تحقیر میکند و به صورت او مشت میزند. در همین حین، ساکورا سر میرسد و هاروکی را نجات میدهد. هاروکی و ساکورا، متوجه میشوند که به یکدیگر علاقه دارند.

مدتی بعد، ساکورا در بیمارستان بستری میشود تا مدت دیگری تحت درمان باشد. در آن مدت، هاروکی مدام به عیادت ساکورا میرود. پس از ترخیص ساکورا از بیمارستان، او با هاروکی در کافه ای که همیشه به آنجا میرفتند، قرار میگذارد. هاروکی در محل قرار حاضر میشود اما هرچه منتظر میماند، خبری از ساکورا نمیشود. شب هنگام، در اخبار خبری میشوند که دنیا را بر سرش آوار میکند؛ یامائوچی ساکورا، دختری 17 ساله که بعد از ظهر آن روز هنگام رفتن به سمت مدرسه، با ضربه چاقو مجروح شده بود، درگذشت.

هاروکی بعد از مدتی به سراغ مادر ساکورا میرود و درخواست میکند که دفترچه ساکورا را بخواند. ساکورا در دفترچه برای او نامه ای شخصی نیز به جا گذاشته است که در آن نامه، احساسات خود نسبت به هاروکی را نوشته است. در نهایت ساکورا دفترچه را به کیوکو نیز میدهد و کیوکو از اینکه هاروکی او را پیش از این مطلع نکرده بود ناراحت میشود.

جزئیات اثر

کارگردان: شینیچیرو اوشیجما

نویسنده: یورو سومینو

نام بازیگران:ماهیرو تاکاسوگی- لین- یوکیو فوجی

ژانر اثر: عاشقانه

کشور سازنده: ژاپن

شرکت سازنده: انیپلکس

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : Parsa Ak

۲۸ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 14 +

خارج از وصف در کلمات

بزرگسال

توسط : Parsa Ak

۲۸ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 14 +

خارج از وصف در کلمات

بزرگسال

توسط : پارسا جبلی

۲۷ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 15 +

بد بود برای ما نوجوانان اصلا خوب نبود درام عاشقانه در حد 11یا14 خوبه نه تاحد19خیلی بده

بزرگسال

توسط : پارسا جبلی

۲۷ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 10 +

بد بود برای ما نوجوانان اصلا خوب نبود درام عاشقانه در حد 11یا14 خوبه نه تاحد19خیلی بده

افزودن دیدگاه در مورد من میخواهم پانکراس تو را بخورم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!