• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن من بدنم را گم کردم (I lost my body)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3577 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشن «بدنم را گم کردم» یک درام است که به زندگی غم‌انگیز پسر جوانی به‌نام نوفل می‌پردازد و پیام اصلی آن دربارۀ سرنوشت است، بنابراین این انیمیشن برای بزرگ‌سالان مناسب است، به‌ویژه این‌که در نسخۀ اصلی انیمیشن ناهنجاری‌ها و مسائل جنسی نمایش داده می‌شود. در تمام طول داستان دست قطع‌شده‌ای درحال تلاش برای رسیدن به صاحبش است و صحنه‌های غم‌انگیز زیادی دارد که ممکن است برای مخاطبان ناراحت‌کننده باشد.
سال 2019 81 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 11 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 10 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «بدنم را گم کردم» یک انیمیشن درام و فانتزی است که زندگی غم‌انگیز پسر جوانی به نام نوفل را نمایش می‌دهد. پیام اصلی این انیمیشن دربارۀ سرنوشت و تلاش برای تغییر آن است، بنابراین درک محتوا برای سنین کودک و نوجوان دشوار است. قهرمان اصلی این انیمیشن دستی قطع‌شده است. صحنۀ قطع‌شدن دست، خون‌ریزی آن و نمایش پرتکرار حرکتِ دست خونین در شهر، دردناک و برای کودکان ترسناک است. ممکن است پس از تماشای انیمیشن، دربارۀ تقدیر سؤالاتی برای فرزند شما به‌وجود بیاید، یا نظر متفاوتی از شما دربارۀ آن داشته باشد. دربارۀ اعتقاد درست در این زمینه او را راهنمایی کنید و علت عقیدۀ خود را برای او بازگو کنید. توجه کنید که در گفت‌وگو با فرزندتان در دورۀ نوجوانی به‌جای تحکم و توصیه لازم است برای آن‌ها دلیل بیاورید. در گفت‌وگوهای خود نوجوانان را به سمتی سوق دهید که متوجه شوند شکست‌خوردن توجیهی برای رفتارهای اشتباه نیست.

لازم است والدین از وجود صحنه‌هایی مربوط به روابط جنسی در نسخۀ اصلی انیمیشن آگاه باشند. هم‌چنین ممکن است صحنه‌های سیگار‌کشیدن یا نوشیدن شراب، نوجوانان را به انجام این کار تشویق کند، باتوجه به شناخت خود از فرزندتان دربارۀ این موضوع می‌توانید با او گفت‌وگو کنید.

خلاصه: درک پیام این انیمیشن برای کودکان دشوار است و صحنه‌هایی از نوشیدن شراب، سیگار‌کشیدن و روابط جنسی نمایش داده می‌شود. هم‌چنین قطع‌شدن دست، از دست‌دادن والدین و اتفاقات تلخ داستان، می‌تواند ناراحت‌کننده باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا تقدیر و سرنوشت انسان‌ها قابل تغییر است؟

اگر فردی در زندگی دچار شکست شود، چگونه می‌تواند بر شکست غلبه کند؟ (به تلاش‌کردن برای اهداف جدید اشاره کنید و فرزندتان را توجیه کنید که روی‌آوردن به رفتارهای اشتباه هنگام شکست، مشکلی را حل نمی‌کند)

 کشیدن سیگار یا نوشیدن شراب چه آسیب‌هایی دارد؟

خلاصه: آیا تقدیر و سرنوشت انسان‌ها قابل تغییر است؟

داستان اثر

دست قطع‌شده‌ای در پاریس تلاش می‌کند پیش صاحبش برگردد و در این راه سختی‌های زیادی تحمل می‌کند، درست مثل صاحبش نوفل که در زندگی غم‌انگیز خود، برای تغییر سرنوشتش سختی‌های زیادی را تحمل می‌کند. او در کودکی آرزوی فضانورد‌شدن دارد؛ ولی با مرگ ناگهانی پدر و مادرش زندگی سختی را می‌گذراند. او یک‌بار دیگر در سن جوانی، با دیدن دختری به نام گابریل امید می‌گیرد و سعی می‌کند به او نزدیک شود. درست زمانی‌که به‌نظر همه‌چیز خوب پیش می‌رود، گابریل از دست او دل‌خور می‌شود و او را ترک می‌کند. نوفل پس از آن ماجرا، یک دستش را هنگام کار از دست می‌دهد و باز هم رنج و ناراحتی او را احاطه می‌کند؛ اما در پایان نوفل از تلاش برای تغییر مسیر زندگی‌اش ناامید نمی‌شود.

جزئیات اثر

  1. کارگردان: Jeremy Clapin / ژرمی کلاپین.
  2. نویسنده: Jeremy Clapin / ژرمی کلاپین.
  3. نام تهیه‌کننده: Marc Du Pontavice/ مارک دو پونتاویک.        
  4. نام بازیگران: Hakim Faris, Victoire Du Bois / حکیم فاریس، ویکتور دو بواس.
  5. نام شخصیت‌ها: نوفل: پسر جوانی که اتفاقات غم‌انگیزی در زندگی‌اش رخ می‌دهد و دستش در یک حادثه قطع می‌شود. گابریل: دختری که نوفل به او علاقه‌مند می‌شود و مسیر زندگی‌اش را به‌خاطر او تغییر می‌دهد.
  6. کشور سازنده: فرانسه
  7. کمپانی سازنده: Xilam / زیلام انیمیشن.

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سپهر صفری

۱۷ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

حس آمیزی فوق العاده ای که منو واقعا به وجد آورد

بزرگسال

توسط : سعید ارزیاب

۵ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 1 +

نمیتونم...

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد من بدنم را گم کردم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!