• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن مسافران دره‌ی تمشک: گردن‌دراز بخشنده (The Land Before Time 3: The Time of the Great Giving)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1084 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشنی در چندقسمت با قهرمانی دایناسوری به نام گردن‌دراز که در هرقسمت به یک موضوع می‌پردازد و از ویژگی‌های مهم آن پررنگ‌بودن نقش همدلی و فداکاری در حل مشکلات است. گردن‌دراز در این قسمت با کمک دوستان خود در تلاش برای حل مشکل قطع‌شدن آبشار و کمبود آب و غذا در دره‌ی تمشک، دست به ماجراجویی می‌زند. این بچه‌های کوچک با همدلی و اتحاد خود ریشه‌ی مشکل را پیدا و با کمک بزرگترها آن را حل می‌کنند.
سال ۱۹۹۵ 70 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن دارای الگوهای مثبتی برای فرزند شماست؛ مثلاً اتحاد بچه‌دایناسورها برای حل مشکل و امید در پیداکردن راه‌حل، همچنین ازخودگذشتگی و تحمل شرایط سخت در راه حلِ مشکلات از الگوهای مثبت است؛ اما ممکن است خودسربودن بچه‌دایناسورها و تنها و بدون اجازه‌رفتن آن‌ها به‌دنبال علت خشک‌شدن آب و رفتن به مکان‌های خطرناک، الگویی منفی برای فرزند شما باشد. بهتر است دراین‌باره با او صحبت کنید و او را از خطرات این کار آگاه سازید. صحنه‌هایی مثل زلزله یا آتش‌سوزی جنگل ممکن است برای فرزند شما ترس به همراه داشته باشد؛ اما حضور شما در کنار او و توضیح رفتار مناسب در مواقع خطر و واکنشی که باید در این مواقع از خود نشان دهیم، می‌تواند این ترس را تاحدودی از بین ببرد.

خلاصه: پیام‌ها و الگوهای مثبت زیادی مانند همکاری، دوستی و تلاش برای حل مشکلات در این انیمیشن دیده می‌شود؛ اما ممکن است نمایش برخی خطرات مانند آتش‌سوزی و زلزله، کودکان را بترساند. مراقب باشید خودسری بچه‌دایناسورهای داستان در حل مشکل، باعث برداشت نادرست کودکانتان نشود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی علت موفقیت بچه‌دایناسورها و رفتارهای درستی که دارند از کودکان خود سؤال کنید تا بر ویژگی‌های مثبت شخصیت‌ها متمرکز شوند.

درباره‌ی اهمیت همدلی در گروه دوستان گفت‌وگو کنید.

از کودک خود بپرسید هنگام اتفاق‌افتادن حوادثی همچون زلزله و آتش‌سوزی یا سیل چه کارهایی باید انجام بدهیم؟

درباره‌ی این اتقافات برای او توضیحاتی ارائه کنید: چرا زورگویی کار ناپسندی است؟ اینکه کودک از جایگاه فردی که به او زور گفته شده است، این مسئله را ببیند، به درک بهتر این مفهوم توسط او کمک می‌کند.

درباره‌ی کمبود آب و غذا در محل زندگی و مشکلاتی که به‌وجود می‌آورد، با هم صحبت کنید.

خلاصه: علاوه بر گفت‌وگو درباره‌ی الگوهای مثبت داستان و اهمیت همدلی و دوستی، می‌توانید درباره‌ی لحظات ترسناک و اتفاقات خطرناک نیز از کودکان سؤال کنید و در کنترل احساساتشان به آن‌ها کمک نمایید.

داستان اثر

«دره‌ی تمشک» مکان امنی است که «دایناسورهای گیاه‌خوار» به دور از «تیزدندان‌ها» کنار هم زندگی می‌کنند و بچه‌هایی مثل «گردن‌دراز»، دایناسور مهربان و کوچک، «سارا»، دایناسور سه‌شاخ و بقیه، تمام روز مشغول بازی هستند. دراین‌میان بچه‌دایناسورهای قلدری مثل «هیت» هستند که دائم مشغول قلدری است. سارا همیشه جلوی آن‌ها ایستادگی می‌کند و گردن‌دراز به‌دنبال راهی برای ایجاد دوستی می‌گردد. زلزله‌ای در دره اتفاق می‌افتد که باعث قطع‌شدن جریان آب آبشار و کم‌شدن مقدار آب و غذا و دعوا میان بزرگترها می‌شود؛ اما بچه‌ها تسلیم نمی‌شوند و با جمع‌شدن کنار هم به‌دنبال راه‌حل می‌گردند. آن‌ها به‌دنبال علت قطعی آب می‌روند و برکه‌ای را پیدا می‌کنند؛ اما هیت و دوستانش با قلدری برکه را از آن‌ها می‌گیرند. آن‌ها بیرون از دره سنگ‌هایی را می‌بینند که در اثر زلزله جلوی راه آب قرار گرفته‌اند و همین باعث قطعی آب شده است. بچه‌ها چیزی را که دیدند، تعریف می‌کنند. دایناسورهای دره برای حل مشکل اقدام می‌کنند که سروکله‌ی تیزدندان‌ها پیدا می‌شود و با دایناسورهای دره درگیر می‌شوند. با کمک بچه‌ها و بازشدن راه آب، همگی نجات می‌یابند. اهالی به دره بازمی‌گردند و حالا با فهمیدن اهمیت همکاری، غذای باقی‌مانده را با هم تقسیم می‌کنند و مشکلات را پشت‌سر می‌گذارند.

جزئیات اثر

کارگردان: Roy allen smith/ روی آلن اسمیت

نویسنده: Dev Ross, Judy Freudbery/ دیو راس، جودی فریدبری

نام تهیه کننده: : Roy allen smith / روی آلن اسمیت

نام بازیگران: scott mcafee, candace Hutson, jeff bennett / اسکات مکافی، کانداسی هاتسون، جف بنت

نام شخصیت‌ها:

گردن‌دراز: دایناسور کوچک و مهربانی که شخصیت اصلی است و همیشه به‌دنبال دوستی و همکاری است،

سارا: دایناسور سه‌شاخ و دوست گردن‌دراز که همیشه درکنار اوست.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Universal Studios Home Entertainment

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مسافران دره‌ی تمشک: گردن‌دراز بخشنده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!