• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن مسافران دره‌ی تمشک: سنگ جادویی (The Land Before Time 7: The Stone of Cold Fire)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1022 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«مسافران دره‌ی تمشک» یک انیمیشن سریالی در ژانر ماجراجویی است که ماجراهای بچه‌دایناسوری به نام گردن‌دراز و دوستانش را روایت می‌کند. در این قسمت، گردن‌دراز و دوستانش برای نجات داکی و پیداکردن سنگی جادویی که بقیه دایناسورها وجود آن را باور ندارند، تلاش می‌کنند. این داستان با زبانی ساده می‌گوید در جهان مسائل زیادی وجود دارد که ما از آن‌ها خبر نداریم و نادانسته نمی‌توانیم وجودشان را تأیید یا انکار کنیم. همچنین خود را داناتر و بهتردانستن از دیگران، تقبیح می‌شود.
سال 1379 69 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

با توجه به طولانی‌بودن زمان و دشواربودن تمرکز بر داستان برای کودکان در سنین پایین، ممکن است آن‌ها به‌خوبی متوجه جزئیات داستان نشوند. از کودک خود بخواهید داستان را برایتان تعریف کند و در تکمیل جزئیات داستان و توجه به علت وقایع، به او کمک کنید. دایناسورهای مهاجر به دیگردایناسورها می‌گویند در این دنیا چیزهای عجیب و ناشناخته‌ای وجود دارد که ما چیزی از آن‌ها نمی‌دانیم و نباید بدون اطلاع، وجودشان را انکار کنیم؛ اما پدر سارا حرف آن‌ها را نمی‌پذیرد و می‌گوید هیچ‌چیز ناشناخته‌ای در جهان وجود ندارد. درباره‌ی حرف‌های دایناسورهای مهاجر و واکنش پدر سارا نظر کودکتان را بپرسید. در این زمینه می‌توانید درباره‌ی راه‌های مختلف به‌دست‌آوردن اطلاعات درباره‌ی چیزهایی که آن‌ها را نمی‌شناسیم، با کودکتان صحبت کنید.

گردن‌دراز و دوستانش بدون اطلاع‌دادن به بزرگترها و به‌تنهایی راهیِ مسیری خطرناک برای نجات داکی و بعد رسیدن به سنگ جادویی می‌شوند. توجه کودکتان را به این مسئله جلب کنید و از او بخواهید فکر کند گردن‌دراز و دوستانش به چه شکل دیگری می‌توانستند مشکلشان را حل کنند؟

داکی از نگرانی تیران از آسیب‌رسیدن به او نتیجه می‌گیرد که تیران در اعماق وجودش مهربان است و بعد نتیجه می‌گیرد هیچ‌کس در اعماق وجودش فرد خیلی بدی نیست، هیچ‌کس هم فرد ایده‌آل و خیلی خوبی نیست و همه اشتباه می‌کنند. با سؤال از کودکتان، برداشت او را از این قسمت متوجه شوید. اگر نتیجه‌گیری اشتباهی داشت، به او کمک کنید تا به نتیجه‌ی درست برسد.

خلاصه: این انیمیشن طولانی‌مدت؛ اما کودکانه است. تمرکز بر داستان و دریافت پیام‌ها ممکن است برای کودکان کمی دشوار باشد. پس به آن‌ها کمک کنید. در نتیجه‌گیری از اتفاقات و فهمیدن اشتباهات شخصیت‌ها، کودکان را راهنمایی کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا وقتی درباره‌ی چیزی اطلاع نداریم، نباید آن را تأیید یا انکار کنیم؟

آیا کار گردن‌دراز و دوستانش و رفتن به آن مسیرِ خطرناک درست بود؟

از کودک خود بپرسید آیا نتیجه‌گیری داکی، به این معناست که همه‌ی افراد در اعماق وجودشان خوب و مهربان هستند؟ آیا می‌شود به همه‌ی افراد اعتماد کرد؟

خلاصه: درباره‌ی تأیید یا انکار چیزهایی که درباره‌ی آن‌ها آگاهی نداریم، درست یا اشتباه‌بودن رفتنِ گردن‌دراز و دوستانش به آن مسیر خطرناک و اینکه نتیجه‌گیری داکی چه معنایی دارد، از کودکتان سؤال کنید.

داستان اثر

«گردن‌دراز» که یک بچه‌دایناسور است، شبی در آسمان سنگی درخشان می‌بیند که به‌سمت کوه «سه‌شاخ» پرتاب می‌شود. او برای دایناسورها ماجرای این سنگ جادویی را تعریف می‌کند؛ اما آن‌ها حرفش را باور نمی‌کنند. «تیران» که دایناسوری مغرور است، برای حاکمیت‌یافتن بر دایناسورها، تلاش می‌کند سنگ جادویی را پیدا کند. «داکی» یکی از دوستان گردن‌دراز است، او از نقشه‌ی «تیران» و دوستانش باخبر می‌شود و آن‌ها برای اینکه کسی از نقشه‌شان باخبر نشود، او را می‌دزدند و با خودشان می‌برند. گردن‌دراز و دوستانش برای نجات داکی به‌سمت کوه سه‌شاخ حرکت می‌کنند و پس از پشت‌سرگذاشتن اتفاقات خطرناک، بالاخره داکی را نجات می‌دهند. آن‌ها به سنگ جادویی می‌رسند؛ اما متوجه می‌شوند این سنگ، یک سنگ معمولی است. ناگهان آتشفشان شروع به فعال‌شدن می‌کند و گردن‌دراز و دوستانش به‌خطر می‌افتند. تیران به همراه مادر «پیتری» و یک دایناسور پرنده‌ی دیگر که به‌دنبال گردن‌دراز و دوستانش آمده‌اند، به نجات گردن‌دراز و دوستانش کمک می‌کند. دایناسورها تیران را برای مجازات کارهایش چندسال از دره‌ی تمشک تبعید می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Charles Grosvenor / چارلز گراسینور

نویسنده: Len Uhley / لن اولِی

نام تهیه‌کننده: Charles Grosvenor / چارلز گراسینور

نام بازیگران:Thomas Dekker, Anndi McAfee, Aria Noelle Curzon, Jeff Bennett, Rob Paulsen, Michael York, Jim Cummings, John Ingle, Miriam Flynn, Kenneth Mars, Charles Kimbrough, Patti Deutsch, Tress MacNeille/ توماس دکر، اندی مک افی، آریا نوئل کرزن، جف بنت، راب پاولسون، مایکل یورک، جیم کامینگز، جان اینگل، میریام فلین، کنث مارس، چارلز کیمبرو، پتی دوتچ، ترس مک‌نیل

نام شخصیت‌ها:

گردن‌دراز، پیتری، داکی، سارا و خپل: بچه‌دایناسورهایی هستند که با هم دوست هستند.

گردن‌دراز: (پاکوتاه) یک بچه‌دایناسور مهربان و شجاع. او یک شب سنگی درخشان در آسمان می‌بیند و ماجرا را برای دیگردایناسورها تعریف می‌کند؛ اما به‌جز دوستانش و دایناسورهای مهاجر کسی وجود این سنگ را باور نمی‌کند،

تیران: عموی پیتری است که شخصیتی مغرور و خودبرتربین دارد. وقتی او درباره‌ی قدرت‌های سنگ جادویی می‌شنود، تصمیم می‌گیرد آن را به‌دست بیاورد تا بر دایناسورها رهبری کند. به علت اینکه او قبلاً موجب کشته‌شدن تعدادی از دایناسورها شده است، آن‌ها به او اعتماد ندارند،

پیتری: او دایناسوری پرنده و دوست گردن‌دراز است و محل سنگ جادویی را به عمویش (تیران) می‌گوید،

داکی: او نیمه‌شب از نقشه‌ی تیران باخبر می‌شود. به همین دلیل تیران و دوستانش برای اینکه کسی را باخبر نکند، او را می‌دزدند،

سارا: دایناسوری سه‌شاخ است که با بقیه دوستانش راهی مسیری خطرناک برای نجات داکی می‌شود.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Universal Cartoon Studios

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مسافران دره‌ی تمشک: سنگ جادویی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!