• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن مسافران دره‌ی تمشک: دوست ندارم بچه باشم ( The Land Before Time 2: The Great Valley Adventure)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1184 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

بچه‌دایناسورها فکر می‌کنند پدر و مادرها به آن‌ها بسیار سخت می‌گیرند و برای همین دست به کارهای خطرناکی می‌زنند که برای سنشان خطرساز است. البته میزان خشونت و ناهنجاری‌های انیمیشن بسیار گذراست و برای کودک هفت‌ساله شما به‌طور مستقیم اثر خاصی ندارد. بچه‌دایناسورها در انتهای داستان و با اتفاقات متفاوتی که تجربه می‌کنند، متوجه می‌شوند باید به حرف پدر و مادر و بزرگترها گوش داد. اغلب اتفاقات در انیمیشن سریع رخ می‌دهد. ترس، خشونت و ناهنجاری چیزی است که در انیمیشن وجود دارد؛ ولی جای نگرانی نیست؛ زیرا در انتهای داستان آموزش اصلی و پیام مثبت به کودکان ارائه می‌شود. در این میان گردن‌دراز نماد یک دوست محتاط و مراقب است که در بین سرکشی دیگردوستان دائم متذکر می‌شود که نباید از حرف بزرگترها سرپیچی کرد.

سال 1994 ۷۲ دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در این انیمیشن کودکان در فکر فرار و انجام کارهایی هستند که خارج از محدوده‌ی سنی آنان است. داستان بچه‌دایناسورهایی که می‌خواهند با انجام کارهای مختلف خودشان را به والدینشان ثابت کنند و دست به کارهای خطرناک می‌زنند. اگرچه آن‌ها در انتهای داستان و انیمیشن، متوجه اشتباه خود می‌شوند؛ اما چنین رویدادی در انیمیشن ممکن است باعث تقلیدِ کودکان شود. بنابراین لازم است در حین تماشای اثر و یا بعد از اتمام انیمیشن با کودک خود راجع‌به کودکی‌کردن، حرف‌شنوی از پدر و مادر و اینکه بزرگترها به فکر کودکان خود هستند، گفت‌وگو کنید. به آن‌ها کمک کنید که نتیجه‌گیری درستی از داستان داشته باشند.

خشونت و ترس در این انیمیشن در قسمت‌های مختلف به‌چشم می‌خورد؛ مانند حمله و درگیری دایناسورها با یکدیگر یا گیرافتادن در کوه آتشفششان. میزان خشونت و ترس در قسمت‌های مختلف بسیار کوتاه و گذراست. گردن‌دراز یکی از دایناسورهای این انیمیشن است که نماد یک حیوان حرف گوش‌کن، محتاط و مهربان است و می‌تواند الگوی خوبی برای کودکان شما باشد.

خلاصه: بچه‌دایناسورها برای اثبات خودشان به بزرگترها دست به کارهای اشتباه و خطرناک می‌زنند؛ اما درپایان متوجه اشتباهات خود می‌شوند. به کودکان کمک کنید نتیجه‌ی درستی از داستان بگیرند و متوجه اهمیتِ گوش‌کردن به حرف بزرگترها بشوند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با سؤال از نتیجه‌ی تصمیم‌های بچه‌دایناسورها، کودکان را متوجه اشتباهات شخصیت‌ها کنید.

از آن‌ها بپرسید اگر از ابتدا بچه‌دایناسورها به حرف بزرگترها گوش می‌دادند، مشکلات داستان باز هم پیش می‌آمد؟

با آن‌ها راجع‌به کودکی، محدودیت‌ها و بایدونبایدهایی که از سرِ دوست‌داشتن آنان است، صحبت کنید.

از آن‌ها بپرسید اگر مثل دایناسورهای انیمیشن احساس کردند بچه نیستند، چه کاری انجام می‌دهند؟

داستان اثر

داستان انیمیشن راجع‌به «دایناسورهایی» است که برای درامان‌ماندن از «دایناسورهای تیزدندان» به دره‌ای به نام «دره‌ی تمشک» رفته‌اند. در این قسمت از انیمیشن ماجرای پنج دایناسور بچه به نام‌های «گرد‌ن‌دراز»، «سارا»، «خپل»، «داکی» و «پیتری» است که می‌خواهند به خانواده و والدین خود ثابت کنند کودک نیستند و از پس خودشان برمی‌آیند. آن‌ها برای این کار راه‌های مختلفی را امتحان می‌کنند؛ به‌عنوان مثال سارا که یکی از دایناسورهای سرکش است، پیشنهاد می‌دهد تا از خانه فرار کنند. دراین‌حین با ماجراهای مختلفی روبه‌رو می‌شوند؛ ازجمله روبه‌روشدن با دزدِ تخم دایناسورها. بچه‌دایناسورها برای آنکه به خانواده‌های خود ثابت کنند بزرگ شده‌اند، تخم‌های دزدیده‌شده را از چنگ دایناسور دزد نجات می‌دهند. البته در این میان حادثه‌های گوناگونی برای آنان پیش می‌آید. یکی از تخم‌هایی که بچه‌دایناسورها پیدا می‌کنند، بچه‌ی «‌تیزدندان» و از دایناسورهای گوشت‌خوار است و همه از آن می‌ترسند. همچنین بودنِ بچه‌دایناسور تیزدندان باعث می‌شود تا پدر و مادر او که بسیار عظیم‌الجثه و گوشت‌خوار هستند، وارد دره‌ی تمشک و باعث وحشت دایناسورهای دیگر شوند. درنهایت آن‌ها بچه‌دایناسور را برمی‌دارند و از دره می‌روند و بقیه بچه‌دایناسورها نیز متوجه می‌شوند که باید به حرف بزرگترها و پدر و مادرشان گوش کنند.

جزئیات اثر

کارگردان:Roy Allen Smith / روی الن اسمیت

نویسنده: Dev Ross, John Loy / دوی‌روس، جان لوی

نام تهیه‌کننده: Roy Allen Smith/ روی آلن اسمیت

نام بازیگران: Scott McAfee, candace hutson / اسکات مکافی، کانداسی هاتسون

نام شخصیت‌ها:

گردن‌دراز: دایناسوری که نسبت به بچه‌دایناسورهای دیگر محتاط‌تر است و به حرف پدر و مادرش اهمیت می‌دهد، سارا یا سه‌شاخ، خپل، داکی و پیتری: دوستان گردن‌دراز هستند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده:universal studios home entertainment

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مسافران دره‌ی تمشک: دوست ندارم بچه باشم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!