• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن مری و مکس (Mary And Max)

author-img

توسط : سیده سیمین نوربخش ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3466 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«مری و مکس» یک انیمیشن خمیری یا استاپ‌موشن سیاه‌وسفید است که تنهاییِ شخصیت‌هایش فضای غمگینی به داستان داده است. انیمیشن درباره‌ی دختری 8ساله به نام مری و مردی به نام مکس است که 44 سال دارد. مری که دوستی ندارد به‌طوراتفاقی با مکس آشنا می‌شود و درباره‌ی سوالاتی که در ذهنش دارد از او سوال می‌پرسد.

ژانر : درام

سال 2009 90 دقیقه جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 20 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 17 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«مری و مکس» انیمیشنی سیاه‌وسفید است و تم داستان آن تنهایی، غم ازدست‌دادن والدین، نداشتن دوست، افسردگی و اضطراب و نمایش برخی صحنه‌های نامناسب و برهنگی و درنهایت هم ازدست‌دادن تنها دوست مری، یعنی مکس است.

در این انیمیشن، مری 8ساله بسیار تنهاست و دوستی ندارد و ازطرفی پدر و مادرش هم به سوالات او جواب نمی‌­دهند و مادرش هم به او گفته به‌دنیاآمدن تو اشتباه بزرگی بوده است! دزدی و مصرف الکل مادرش هم ناهنجار است.

مری به دلیل وجود خال‌های زیاد و خال بزرگ قهوه‌ای بر روی پیشانی‌اش اعتمادبه‌نفس ندارد و وقتی بزرگ‌تر می‌شود، با یک عمل زیبایی خال‌های صورتش را برمی‌دارد اما باز هم تنهاست و دوستی به غیر از مکس که برایش نامه می‌نویسد ندارد.

ازطرف‌دیگر، مکس که پدر و مادرش را در کودکی از دست داده است پدرش که او و مادرش را در کودکی رها کرد و مادرش که خودکشی کرده است و مشکل افسردگی و داشتن سندرم او و نداشتن دوست و در آخر مرگ مکس، همه از مواردی هستند که بسیار فرزند شما را تحت تأثیر قرار می­‌دهد.

برای این انیمیشن محدودیت سنی و تماشا همراه با والدین توصیه می‌­شود و لازم است راجع‌به این مسائل با فرزند خود صحبت کنید و او را مورد حمایت خود قرار دهید. نمایش اقدام به خود کشی مکس و فضای افسرده و مشکلات روحی شدید مکس نشان‌دهنده‌ی فضای غمگینی است که شما والدین حتماً باید در نظر داشته باشید.

خلاصه: تنهایی مری و مکس و نداشتن دوست باعث مشکلات زیادی برای آن‌­ها شده است. سعی کنید با شنیدن، درک‌کردن و محبت به فرزندان خود از بُروز افسردگی و اضطرب در آن‌ها جلوگیری کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر پدر و مادر مری با او صمیمی بودند بازهم مری احساس کمبود می‌­کرد؟ آیا مری و مکس توانستند دوستان خوبی برای هم باشند؟ درباره‌ی مریضی مکس و تنهایی مری صحبت کنید. درباره‌ی غلط‌بودن حرف مادر مری که به او گفت به‌دنیاآمدنش اشتباه بزرگی بوده است با فرزندتان صحبت کنید؛ به او محبت کنید و بگویید این حرف اشتباه است. چرا مری احساس تنهایی می‌کرد؟ علّت کمبود اعتمادبه‌نفس مری چه بود؟ درباره‌ی عمل های زیبایی با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

خلاصه: علّت تنهایی مری و مکس چه بود؟

داستان اثر

«مری و مکس» یک انیمیشن خمیری است که داستان دختری 8ساله به نام مری است و مردی 44ساله به نام مکس را روایت می‌­کند.

مری که در استرالیا زندگی می‌کند دوستی ندارد و در تنهایی به سر می‌­برد و از داشتن خال بزرگی بر روی صورتش بسیار ناراحت است. او پس از مدّتی برای به‌دست‌آوردن اعتمادبه‌نفس، طی یک عمل جراحی خال‌هایش را برمی‌­دارد.

او بسیار اتفاقی وقتی با مادرش به اداره‌ی پست می‌­رود، شماره‌ای را برمی‌­دارد تا به او نامه بفرستد و درباره‌ی سوال‌های فراوانی که در ذهنش دارد پاسخی بگیرد. در اینجا او با مکس آشنا می‌­شود.

مکس مردی مجرد و 44ساله است و پدر و مادرش را در کودکی از دست داده است و دچار سندرم آسپرگر است. او اضافه وزن دارد و به دلیل این مشکل‌هایش به روانشناس مراجعه کرده است.

مری برای مکس نامه می‌­نویسد و از زندگی‌اش می‌­گوید و سوالاتی از مکس می­‌پرسد و مکس هم جواب می‌­دهد و گاهی هم از سوال مری دچار حمله‌های عصبی می­‌شود. بعد از گذشت چند وقت، مری ازدواج می‌­کند و در دانشگاه برای پایان‌نامه‌اش که مطالعه‌ی علائم مکس است کتابی به چاپ می‌رساند و نسخه‌ای را برای مکس می‌فرستد، اما مکس از این کار عصبانی می‌شود.

ولی بعد از چند وقت دوباره مکس برای نامه می‌نویسد. در آخر داستان، مری بالاخره موفق می‌شود به نیویورک که محل زندگی مکس است برود و با او ملاقات کند. اما وقتی به نیویورک می‌­رود، مکس در خانه‌ی خود مرده است... .

جزئیات اثر

کارگردان: Adam Elliot

نویسنده: Adam Elliot

بازیگران: Philip Seymour Hoffman Eric Bana Toni Collette- Bethany Whitmore-

 

شخصیت‌ها:

مری: دختری که احساس تنهایی می‌­کند و خال بزرگی روی صورتش دارد و از این موضوع ناراحت است. او هیچ دوستی ندارد و به‌دنبال یک دوست می‌گردد.

مکس: مردی 44ساله که در کودکی پدر و مادر خود را از دست داده است و دارای مشکلات روانی می‌باشد و بسیار تنهاست.

 

کشور سازنده: استرالیا

کمپانی سازنده: Icon Entertainment International

جوایز و افتخارات: خرس نقره‌ای برلین و بهترین انیمیشن اُتاوا

مخاطب اثر: بزگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : علی طهماسبی

۱۵ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

به نظر بنده اصلاً نباید این اثر را برای کودکان به نمایش گذاشت زیرا بنده با بیست سال سن شدیداً تاثیر گذاشت روم و مخصوصاً برای افراد افسرده توصیه نمی‌گردد

بزرگسال

توسط : معین رضازاده

۹ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 15 +

این اثر واقعا قابل تفکر و بحث هست و باید نظر کارشناسی درباره آن داد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مری و مکس

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!