• امروز : 4 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن مرد آهنی و کاپیتان آمریکا: اتحاد قهرمان‌ها (Iron Man and Captain America: Heroes United )

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1968 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

 

انیمیشنی در ژانر ابرقهرمانی که دو شخصیت فیلم‌های ابرقهرمانی؛ یعنی کاپیتان‌آمریکا و مرد آهنی در آن برای شکست «دشمنان زمین» تلاش می‌کنند. شخصیت‌هایی که سعی می‌کنند نشان دهند قدرت و توانایی بیشتری دارند؛ ولی در انتهای ماجرا متوجه می‌شوند هرکدام در یک حیطه‌ی خاص دارای قدرت و توانایی بالایی هستند.

سال 2014 70 دقیقه جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در این فیلم صحنه‌های درگیری و زدوخوردِ شخصیت‌ها بسیار زیاد است. این صحنه‌ها دارای هیجان بالاست و ممکن است کودکان تحت تأثیر آن قرار بگیرند و تقلیدپذیری از شخصیت‌ها را برای آن‌ها ایجاد کند. تصویر شخصیت‌های فیلم نیز ممکن است برای برخی کودکان ترسناک باشد. شخصیت‌های مثبت برای فریب دشمن در دو صحنه به آن‌ها دروغ می‌گویند که برای کودکان سنین پایین، یادگیریِ چنین کاری صحیح نیست. پیام کلی اثر توجه به ویژگی‌ها و استعدادهای درونی است و اینکه هرکس می‌تواند در حیطه‌ی توانایی‌های خود مؤثر و مفید باشد. داستان کلی، تک‌خطی است و پیچیدگی زیادی ندارد. فضای کلی اثر نیز بسیار تخیلی و غیرواقعی است که لازم است از تحت‌تأثیر قرارگرفتن کودک از چنین فضاهایی جلوگیری شود و ذهن کودک را به‌سمت پیام مثبت سوق داد.

خلاصه: خشونت و درگیری‌ها بسیار زیاد است، تصویر ترسناک شخصیت‌های منفی می‌تواند برای برخی کودکان ترسناک باشد، شخصیت‌های مثبت فیلم برای فریب‌دادن دشمن دروغ می‌گویند، شخصیت‌های ابرقهرمانی فضایی تخیلی را به نمایش می‌گذارند، پیام مثبت فیلم توجه به استعدادهای درونی است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در ارتباط با موضوع اصلی فیلم که همان شناخت ویژگی‌ها و توانایی‌های خاص هر فرد است، با کودک خود صحبت کنید. از کودک خود بپرسید آیا هرکدام از ابرقهرمان‌ها بدون کمک دیگری، قادر به شکست کله‌سرخ می‌شدند؟ با این سؤال از اهمیت همکاری و هم‌فکری گروهی برای رسیدن به هدف سخن بگویید.

از کودک خود بپرسید آیا در برخورد با انسان‌ها نیز می‌توان مانند ابرقهرمان‌ها رفتار کرد و با خشونت برخورد کرد؟ با این سؤال به رفتار صحیح در برخورد با افراد مختلف تأکید کنید تا خشونت نمایش‌داده‌شده در فیلم مورد الگوپذیری رفتاری کودک قرار نگیرد. همچنین از کودک خود بپرسید چرا کاپیتان به تسک مستر و کله‌سرخ دروغ گفت؟ به بهانه‌ی این سؤال تلاش کنید تا دروغ‌گفتن برای کودک توجیه‌پذیر نشود.

خلاصه: درباره‌ی داستان و موضوع اصلی آن با کودک گفت‌وگو کنید، درباره‌ی همکاری و هم‌فکری ابرقهرمان‌ها برای رسیدن به هدف صحبت کنید. برای کاهش سطح تقلیدپذیری کودک از خشونت‌های رفتاری فیلم، با او درباره‌ی نحوه‌ی صحیح رفتار با دیگران صحبت کنید، دروغ‌گفتن کاپیتان را برای کودک توضیح دهید تا برای او توجیه‌پذیر نباشد.

داستان اثر

«مرد آهنی» و «کاپیتان‌آمریکا» که دو شخصیت از «ابرقهرمانان» هستند، باید با هم همکاری کنند تا با دشمن خود، «کله‌سرخ»، مبارزه کنند و جهان را نجات دهند. هرکدام از قهرمانان قدرت خاص خود را دارند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا در کنار هم دشمن را شکست دهند. «تسک مستر» که توانسته است توانایی مبارزه‌ی کاپیتان را تقلید کند، کاپیتان‌آمریکا را برای استفاده از خون و ابزار جنگی‌اش دستگیر می‌کند و برای کله‌سرخ می‌برد. کله‌سرخ از سپر و توانایی ژنتیکی کاپیتان‌آمریکا استفاده می‌کند و سربازان قدرتمندی می‌سازد تا دنیا را تسخیر کند؛ اما مرد آهنی و کاپیتان‌آمریکا به کمک «هالک» سعی می‌کنند او را شکست و دنیا را نجات دهند. آن‌ها بعد از خنثی‌کردن نقشه‌ی کله‌سرخ و مبارزه با سربازانِ او، موفق می‌شوند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مؤلف: Leo Riley / لئو ریلی

نویسنده / مترجم: Henry Gilroy, Brandon Auman / هنری گیلروی، براندون اومان

نام تهیه‌کننده: Ken Duer, Kenneth T. Ito / کن دئور، کنیت تی‌ایتو

نام بازیگران:Adrian Pasdar, Roger Craig Smith, Clancy Brown, Fred Tatasciore, Liam O'Brien / آدریان پاسدار، راجر کرایگ اسمیت، کلانسی براون، فرد تاتاسیور، لیام اوبرین

نام شخصیت‌ها:

کاپیتان‌آمریکا: یک ابرقهرمان که در جنگ جهانی دوم به این قدرت رسید. او برای شکست هاترا با مرد آهنی متحد می‌شود،

مرد آهنی: ابرقهرمانی که زرهی آهنی بر تن دارد و به کمک کاپیتان‌آمریکا کله‌سرخ را شکست می‌دهد،

هالک: ابرقهرمانی که توانایی پرش بسیار زیادی دارد و قدرت بدنی بالایی نیز دارد. او برای کمک به کاپیتان‌آمریکا و مرد آهنی می‌آید،

کله‌سرخ: او سعی دارد تا با استفاده از خونِ کاپیتان‌آمریکا، قدرت و توانایی ژنتیکی او را برای تبدیل سربازانش به موجوداتی ابرقهرمانی و پرقدرت به‌کار گیرد و دنیا را به تسخیر خود دربیاورد،

تسک مستر: یک ابرقهرمان که با تقلید از شیوه‌ی مبارزه‌ی کاپیتان‌آمریکا و مرد آهنی قصد شکست آن‌ها را دارد و سعی دارد به کله‌سرخ خیانت کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Marvel Animation / شرکت انیمیشن‌سازی مارول

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مرد آهنی و کاپیتان آمریکا: اتحاد قهرمان‌ها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!