• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن مدرسه‌ی قهرمانانه‌ی من: خیزش قهرمانان (My Hero Academia: Heroes Rising)

author-img

توسط : معصومه جویباری ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5733 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمه‌ی «مدرسه‌ی قهرمانانه‌ی من» در ژانر علمی-تخیلی داستان یک جامعه‌ی ابرانسانی است که در آن اکثر جمعیت دارای یک نیروی خارق‌العاده هستند و گروهی از افراد تبهکار سعی در دزدیدن قدرت سایر افراد دارند تا جامعه‌ای بر پایه‌ی قدرت مطلق بسازند؛ به طوری که جایی برای افراد ضعیف در این جامعه نباشد. دکو و سایر قهرمانان، پس از درگیری‌های فراوان، با فداکاری و کار گروهی با تبهکاران مبارزه و از مردم عادی محافظت می‌کنند. این انیمه شامل صحنه‌های متمادی از درگیری و خشونت است.

ژانر : شونن علمی تخیلی

سال 2019 104دقیقه جزئیات کامل اثر
15 مناسب خانواده 9 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 4 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

با توجه به اینکه این داستان در قالب یک انیمه عرضه شده، ترس و خشونت نمایش داده شده، غیرواقعی و به صورت کارتونی است و احتمالا برای نوجوان آزاردهنده نیست. اما برای سنین پایین‌تر دیدن آن توصیه نمی‌شود

به علاوه خیلی از دیالوگ‌ها و کلمات در این اثر برای کودکان قابل فهم نیست. گروه تبهکاران، شعارهایی همانند برابری و یکسانی بین اعضای جامعه را بیان می‌کنند. این شعار ممکن است کمی دو پهلو به نظر بیاید؛ اما از نظر آنها فرقی میان گروه قهرمان و تبهکار  نباید وجود داشته باشد. آنها برای رسیدن به قدرت بیشتر حاضر به نابودی دیگران هستند. پیشنهاد می‌شود والدین با نوجوانان خود در مورد انگیزه‌ی تبهکاران گفتوگو کنند.

خلاصه: توصیه می‌شود والدین در مورد خشونت و ترس این اثر و میزان تاثیرگذاری آن بر نوجوانان با فرزند خود گفتوگو کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

شخصیت مثبت داستان دارای قدرتی به نام «یکی برای همه» است و شخصیت منفی دارای قدرت «همه برای یکی». مقایسه‌ این دو نام و این دو شخصیت می‌تواند موضوع خوبی برای گفتوگو باشد. می‌توانید از فرزند خود بپرسید که این دو نام یا شعار چه معنایی دارد و چطور در این دو شخصیت نمود یافته‌است.

 از نوجوان خود بپرسید نسبت به صحنه‌های خشن و ترسناک نمایش داده شده در این اثر چه حسی داشتند؟ آیا برای آنها آزاردهنده بود یا از هیجان آن لذت بردند؟

می‌توانید در مورد قدرت‌های ابرقهرمانی با فرزند خود گفتوگو کنید و بپرسید که از نظر آنها کدام یک از قدرت‌ها اهمیت بیشتری دارد؟

در مورد انگیزه‌ی گروه تبهکار از فرزند خود بپرسید. به نظر می‌رسد گفتوگو در مورد قدرت می‌تواند موضوع خوبی برای رشد قوای فکری نوجوانان باشد؛ بنابراین می‌توانید بپرسید آیا ارتباطی بین این داستان تخیلی و زندگی واقعی می‌بیند؟

خلاصه: از فرزند خود بپرسید انگیزه‌ی گروه تبهکار چه بود و چرا این انگیزه نادرست است؟

داستان اثر

در یک جامعه ابر انسانی که 80 درصد جمعیت دارای قدرت به‌خصوصی هستند، دکو و سایر دوستانش در مدرسه UA مشغول پرورش قدرت ابرقهرمانی خود هستند. آنها به جزیره ناوا فرستاده می‌شوند تا به مردم کمک کنند و در صورت حمله‌ی تبهکاران، از مردم محافظت کنند. تبهکاران، عده‌ای از افراد قدرتمند هستند که قدرت خاص دیگر قهرمانان را می‌دزدند و سبب ایجاد هرج ومرج می‌شوند. . کاتسوما، پسر بچه‌ای است که با خواهرش در جزیره زندگی می‌کند و قدرت او بازسازی سلول‌های مرده است. یکی از افراد تبهکار که قدرت‌ او «همه برای یکی» نامیده شده، هر بار به خاطر استفاده از قدرت‌های متعدد، دچار آسیب جسمی می‌شود و به قدرت کاتسوما نیاز دارد تا بتواند همه‌ی قدرت‌هایی که دزدیده است حفظ کند. گروه تبهکار به خاطر کاتسوما وارد جزیره می‌شوند و پس از درگیری‌های فراوان با گروه قهرمان، هر دو گروه از نفس می‌افتند. در این لحظه، دکو از قدرتش می‌گذرد و به خاطر نجات مردم، قدرتش را به باکوگو می‌دهد و از رویای قهرمان شدن دل می‌کند. او با این کار سبب نابودی تبهکاران می‌شود و در نهایت به خاطر فداکاری که کرده قدرت جدیدی پیدا می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: کنجی ناگاساکیKenji Nagasaki

نویسنده/ مترجم: یوسوکه کورودا

نام بازیگران: دایکی یاماشیتا، نوبوهیکو اوکاموتو، یوکا تراساکی، تومویو کوروساوا، یوکی کاجی

نام شخصیت ها:

دکو: دکو در حال پرورش قدرت به خصوص خود است و تلاش دارد که روزی قهرمان شود.

باکوگو: دوست دکو است که روحیه‌ی مبارزه دارد و در مبارزات مکمل دکو است.

کاتسوما: پسربچه‌ای است که قدرت به‌خصوصش درمان سلول‌های مرده است.

کشور سازنده: ژاپن

کمپانی سازنده:  توهو

مخاطب: نوجوان و بزرگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : محمد جواد جوادی سینا

۲۵ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

همه ی آثار my hero academia به انسان یاد می دن اگه سرنوشت بهت چیزی رو نداد که لایقش بودی و همه داشتننش در اینجا کوسه و در دنیای واقعی مثلا بعضی عضو های یا برخی خصیصه ها مثل زیبائی ظاهری می تونی با تلاش حتی بهتر از اون رو بدست بیاری

بزرگسال

توسط : ALA Ahmadzadeh

۱۱ تیر ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

خب الان که من 10 سالمه برای من میشه

بزرگسال

توسط : نازنین فاطمه

۱ تیر ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

الگوی مناسب و نکات خوب

بزرگسال

توسط : سارینا ابراهیمی

۱ فروردین ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

سلام من سارینا هستم 9 ساله از آمل من عاشق این فیلم هستم فکر کنم هر قسمت ان را 10 بار دیده ام لطفا فصل های دیگر هم در تلویزیون پخش کنید

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مدرسه‌ی قهرمانانه‌ی من: خیزش قهرمانان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!