• امروز : 30 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ما اینجا هستیم: یادداشت‌هایی برای زندگی در زمین (Here We Are: Notes for Living on Planet Earth)

author-img

توسط : فاطمه سادات میرشریفی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5270 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«ما اینجا هستیم»، انیمیشنی است که در مدت زمان کوتاهی، اطلاعات مفیدی را درباره‌ی ستارگان، کره‌ی زمین و ویژگی‌هایش، جایگاهش در کیهان، موجودات و انسان‌هایی که در آن زندگی می‌کنند به مخاطب ارائه می‌کند. این اثر در ژانر خانوادگی و علمی ساخته شده و محصول سال 2020 است.

ژانر : ماجراجویی

سال 2020 40 دقیقه جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 4 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

علم‌آموزی و دانستن در این انیمیشن، ارزش بالایی دارد. پدر و مادر فین که خود افرادی تحصیل‌کرده هستند، برای اینکه فین درباره‌ی موضوعات مختلف بیاموزد، او را حمایت و تشویق می‌کنند. محبت‌کردن، احترام و عشق‌ورزیدن در خانواده‌ی فین از ارکان اساسی است. فین نیز شخصیت جست‌وجوگر دارد و برای اینکه والدینش را برای رفتن به موزه راضی کند، از خلاقیتش استفاده می‌کند. لازم است والدین بدانند بهتر است با فرزندتان در سنین کودکی پیوسته صحبت کنید. بگذارید درباره‌ی تجربیاتش برایتان حرف بزند تا از فضای ذهنی کودکتان مطلع شوید. در این انیمیشن از مفاهیمی مثل مایل، کیلومتر و... استفاده می‌شود و بهتر است در میان صحبت‌هایتان با فرزندتان، درباره‌ی مفاهیم و اطلاعاتی که در انیمیشن طرح می‌شود و برای کودکتان قابل فهم نیست، با او گفت‌وگو کنید و به او توضیح دهید. برای اینکه کامل متوجه مفاهیم شود، می‌توانید برایش معادل‌سازی کنید و مقیاس‌هایی مثل مایل و کیلومتر را برایش شرح دهید. توصیه می‌شود والدین برای اینکه داستان در ذهن فرزندشان به‌درستی نقش ببندد، از او بخواهند تا داستان را برایشان تعریف کند و به کودک کمک کنند تا داستان را تکمیل کند. مهم‌ترین مسئله، شناخت زمین بوده که اگر برای کودکتان سؤالات بیشتری مطرح شده است، توصیه می‌شود از منابع دیگری برای آموزش به فرزندتان کمک بگیرید و روایتی متناسب با سن فرزندتان را بیابید.

خلاصه: مفاهیمی و مقیاس‌هایی مثل مایل، کیلومتر و... استفاده می‌شود که توصیه می‌شود برای فرزندتان معادل‌سازی کنید. توصیه می‌شود سؤالات فرزندتان را با صبوری پاسخ دهید و بگذارید درباره‌ی مسائل جدیدی که برایش ایجاد شده است، برایتان صحبت کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بخواهید داستان را برایتان تعریف کند و بگوید چه چیزهایی از این داستان یاد گرفته است؟

از او بپرسید درباره‌ی زمین چه می‌داند؟

از او بخواهید اگر اطلاعات بیشتری درباره‌ی زمین دارد و در انیمیشن مطرح نشده است، برایتان بازگو کند.

از او درباره‌ی ویژگی‌های فین و والدینش بپرسید؛ درباره‌ی محبت و احترام متقابل، اهمیت‌دادن به طبیعت، کنجکاوی و علم‌آموزی.

خلاصه: از فرزندتان بپرسید که درباره‌ی زمین چه می‌داند و از این انیمیشن چه چیزهایی یاد گرفته است؟

داستان اثر

انیمیشن «ما اینجا هستیم»، درباره‌ی آشنایی «فین» با کره‌ی زمین است. او که پسربچه‌ای کنجکاو و جویای علم است، در روز زمین همراه پدر و مادرش به گردش می‌روند و والدینش را راضی می‌کند که به موزه‌ بروند و در آنجا به شکل اتفاقی با کره‌ی زمین و ویژگی‌هایش آشنا می‌شود. بعد از آشنایی‌اش با کره‌ی زمین متوجه می‌شود در این دنیا پر از سؤال و جواب‌هایی است که نمی‌‌توانیم به همه‌ی آن‌ها دست پیدا کنیم. پس برای اینکه خودمان را در این بُهت گم نکنیم، بهتر است از آنچه که می‌دانیم شروع کنیم و با مردم، با هر ویژگی‌ای که دارند، مهربانی کنیم.

جزئیات اثر

کارگردان: Philip Hunt, Douglas Carrigan / فیلیپ هانت، داگلاس کاریگان

نویسنده: Philip Hunt, Luke Matheny / فیلیپ هانت، لوک متنی

نام تهیه‌کننده: Philip Hunt, Sue Goffe, Oliver Jeffers / فیلیپ هانت، سو گوفی، اولیور جفرز

نام بازیگران: Ryth Negga, Chris O'Dowd, Jacob Tremblay, Meryl Streep / ریث نگا، کریس اودوود، جیکوب ترمبلی، مریل استریپ

نام شخصیت‌ها:

فین: پسربچه‌ای کنجکاو و علاقه‌مند به دانستن است که در روز زمین، همراه پدر و مادرش به گردش می‌روند و او آن‌ها راضی می‌کند تا به موزه‌ی «همه‌چیز» بروند تا موشک‌های فضاپیما را ببیند؛ اما دیر می‌رسند و به بخش دیگری از موزه می‌روند و درباره‌ی کره‌ی زمین می‌آموزد و متوجه می‌شود این جهان آن‌قدر بزرگ و بی‌کران است که نمی‌توان همه‌ی آن را شناخت،

پدر فین: کسی که درباره‌ی چیزهایی که می‌داند متخصص است، پدری بسیار مهربان که برای بیشتردانستنِ فین، از زمان نوزادی او نگران است و دوست دارد او درباره‌‌ی همه‌چیز بداند. پدر فین، در همه‌حال، فین را تشویق می‌کند تا درباره‌ی موضوعات مختلف بیاموزد و از او حمایت می‌کند،

مادر فین: مادری که بسیار مهربان است و با روش‌های تربیتی درستی که دارد، فین را تشویق و تربیت می‌کند و برای بیشتردانستن، همانند پدر فین، او را حمایت می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Studio aka

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سارا خوشگو

۲۴ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 5 +

انیمیشن در بستر یک خانواده متعادل، جستجوگری و لذت دانایی را به خوبی نمایش می دهد. فضای گفتگو محور داستان، در کنار تصاویر ساده و در عین حال جذاب، انیمیشن را برای کودک و والدین دوست داشتنی می کند و فرصت مناسبی را برای والدین ایجاد کرده تا با کودک خود در رابطه با موضوعات مطرح شده در داستان به گفتگو بنشینند.

بزرگسال

توسط : اشرف سادات میرزاده حسینی

۱۷ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 4 +

به موضوع اصلی یعنی زمین بسیار عالی ،پرداخته بود و موضوعات دیگر از قبیل پشتکار ، حل مسئله، علم اموزی، روابط خانوادگی، ارتباط با دیگران را به عنوان مسائل کناری واقعا خوب نشان داده بود

بزرگسال

توسط : ریحانه علی پور

۱۵ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 5 +

این انیمیش واقعا برای بچه ها می تونه مفید و جذاب باشد. البته همینطوری که در ارزیابی کدومو هم گفته شده ممکن است برای کودکان پیش دبستانی مفاهیم سختی داشته باشد. و درک اون ها برای بچه های کوچک ممکن نباشه در این صورت به نظرم میشه بعد از دیدن انیمیشن از بچه ها خواست اون چیزهایی که در انیمیشن دیدن و نقاشی کنن و میشه با بچه ها در مورد کوه ها و آتش فشان ها و کویر و مناطق یخی و ... خیلی چیزهای دیگر صحبت کرد.

بزرگسال

توسط : زهرا ش احمدی

۱۴ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 5 +

آنچه در این انیمیشن توجه من را جلب کرد نوع والدگری پدر و مادر بود. آنها الگوی موفقی برای والدین اقتدارگرا هستند. و فرزند خود را خیلی خوب راهنمایی و هدایت می کنند. مسلما بعد از دیدن این انیمیشن بچه ها به دانستن در مورد زمین و حفظ آن بیشتر علاقه مند میشوند.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ما اینجا هستیم: یادداشت‌هایی برای زندگی در زمین

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!