• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن مایلز از سرزمین آینده ( Miles from Tomorro wland)

author-img

توسط : زهرا شریعت احمدی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1558 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
این انیمیشن 75قسمتی گزینه‌ی خوبی برای کودکان علاقه‌مند به فضاست و بدون هیچ‌گونه صحنه‌ی خشن یا ترسناک، با نکات مثبت فراوان و آموزنده تصویر یک خانواده‌ی متعادل با رفتارهای مناسب و شایسته را نشان می‌دهد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2015 تا 2018 2 فصل / 75 قسمت / میانگین هر قسمت 15 دقیقه جزئیات کامل اثر
5 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

ازآنجاکه این انمیشن دارای هیچ‌گونه خشونت، ترس و ناهنجاری نیست، برای کودکان کم‌سن‌وسال بسیار مناسب است. داستان‌ها نیز بسیار ساده است و کودکان در سنین پایین هم به‌خوبی متوجه روند قصه می‌شوند. تنها نکته‌ای که ممکن است دیدن آن را برای کودکان کم‌سن نامناسب کند این است که کودکان زیر هفت سال توانایی تمیز واقعیت از خیال را ندارند و آنچه تخیلی است واقعی قلمداد می‌کنند. بنابراین لازم است درباره‌ی واقعی‌نبودن دنیای انیمیشن با کودک خود صحبت کنید و او را مطمئن کنید که این دنیا وجود ندارد.

همچنین موجودات عجیب‌وغریبی در فیلم به‌عنوان موجودات فضایی نشان داده می‌شود که درمورد غیرواقعی‌بودن آن‌ها هم باید به کودک توجه داد. البته هیچکدام از آن‌ها چهره‌ی ترسناکی ندارند.

با توجه به آنکه قهرمان فیلم شخصیت مثبتی است، می‌توانید کودک را در تقلید از آن، تا حدی که خود صلاح می‌دانید آزاد بگذارید. این انیمیشن نکات آموزشی زیادی درمورد فضا دارد، کودکان را تشویق کنید تا آنچه از انیمیشن آموخته‌اند با دیگران به تبادل بگذارند. کودک در این سن دوست دارد از پس تکالیف جدید برآید و با کمک بزرگ‌ترها به توانایی‌های خود پی ببرد.

همچنین شجاعت و بلندپروازی به خرج می‌دهد، با توجه به اینکه قهرمان فیلم یک پسر هفت‌ساله است، می‌توانید کودک خود را به انجام کارهایی که در حوزه‌ی توانایی‌اش باشد تشویق کنید. همچنین با تشویق او در کوشش‌هایی که انجام می‌دهد، می‌توانید به او در شکل‌دادن تصویری مثبت از خود کمک کنید.

یکی از نکاتی که در فیلم به آن تأکید شده است هدف اداره‌ی راهِ سرزمین آینده است که خانواده‌ی مایلز برای آن کار می‌کنند و آن هدف اتصال تمام کهکشان به یکدیگر یا ارتباط تمام موجودات با یکدیگر است. در این فیلم کودکان می‌آموزند با دیگران که با ما متفاوت هسند چطور رفتار کنیم.

خلاصه: لازم است درباره‌ی واقعی‌نبودن دنیای انیمیشن و موجودات آن با کودک خود صحبت کنید. در این فیلم کودکان می‌آموزند با دیگران که با ما متفاوت هسند چطور رفتار کنیم.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در این سن، سوال بهتر است ناظر به خود کودک باشد، از او سوالاتی بپرسید که با قراردادن خود در جایگاه شخصیت‌ها به فکرکردن درمورد خودِ فاعلی ترغیب شود و بتواند تجربیات ذهنی خود را گسترش دهد. مثلاً بپرسید اگر به‌جای مایلز بود دربرابر اتفاقات پیش‌آمده چه واکنشی نشان می‌دادند؟ همچنین از کودکتان بخواهید درمورد احساساتش صحبت کند. احترام به والدین و نشان‌دادن جایگاه آن‌ها در خانواده به‌خوبی در این فیلم نمایش داده شده است. رفتار اعضای خانواده با یکدیگر را با کودک خود بررسی کنید و نکات مثبت آن را برای او نمایان‌تر بسازید. درمورد ویژگی‌های خوب مایلز و لورتا با کودک خود صحبت کنید.

خلاصه: بپرسید اگر به‌جای مایلز بود دربرابر اتفاقات پیش‌آمده چه واکنشی نشان می‌داد؟ رفتار اعضای خانواده با یکدیگر را با کودک خود بررسی کنید و نکات مثبت آن را برای او نمایان‌تر بسازید. درمورد ویژگی‌های خوب مایلز و لورتا با کودک خود صحبت کنید.

داستان اثر

سریال انیمیشنی «مایلز از سرزمین آینده» روایتگر خانواده‌ی کالیزتوست که در سفینه‌ی خود در سال 2051 در فضا شناور هستند. آن‌ها برای TTA (اداره‌ی راهِ سرزمین آینده: Tomorrowland Transit Authority) که هدف آن ارتباط و اتصال کهکشان است کار می‌کنند و هر قسمت داستانی از آن‌هاست که معمولاً اجرای مأموریتی است که به آن‌ها محول شده است.

در اکثر قسمت‌ها، مایلز قهرمان داستان است و با شجاعت و کمک‌گرفتن از فکر خود سبب حل معماها می‌شود. در تمام ماجراها، مرک، روبات مایلز که به شکل شترمرغ است، همراه اوست و به او کمک می‌کند و لحظات طنز زیادی به وجود می‌آورد.

لورتا خواهر بزرگ‌تر مایلز است که بیشتر به جمع‌آوری اطلاعات علاقه دارد. مادر مایلز فرمانده سفینه و پدر او نقش مخترع و مهندس را دارد. همراهی تمام خانواده چه در مأموریت‌ها و چه در تفریح‌ها از نکات مهم این انیمیشن است. همچنین اعتماد به کودکان و استفاده از توانایی‌های آن‌ها از دیگر نکات مثبت است.

جزئیات اثر

کارگردان: پاول دمیر - جف مک گراتPaul Demeyer Jeff McGrath

نویسنده: Sascha Paladino ساشا پالادینو

تهیه کننده: Sascha Paladino ساشا پالادینو

بازیگران: Fiona Bishop- Tom Kennya- Diedrich Bader- Grey Griffin فیونا بیشاپ، تام کنیا، گری گریفین

شخصیت‌ها:

مایلز: پسر نوجوان خانواده‌ی کالیزتو که در یک سفینه‌ی فضایی زندگی می‌کنند. او پسر پرانرژی و خلّاقی است که همراه بهترین دوستش مرک (یک روبات به شکل شترمرغ) همیشه درحال تمرین‌های فیزیکی است.

 لورتا: دختر خانواده‌ی کالیزتو که معمولاً مشغول جمع‌کردن اطلاعات است.

فوبی (مادر): فرمانده سفینه‌ی فضایی است.

لئو (پدر): مهندس است و ساخت تکنولوژی‌های جدید و تعمیر آن‌ها را برعهده دارد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: دیزنی

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مایلز از سرزمین آینده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!