• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ماشین‌ها ۲ ((2)car's )

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4026 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشن«ماشین­‌ها 2» داستان گروهی از ماشین­‌های قدیمی و قراضه­‌ای است که تصمیم به خرابی ماشین­های مسابقه، ازجمله مک­‌کویین را، در زمان برگزاری مسابقات جام‌جهانی دارند. ماتر که دوست صمیمی مک­‌کویین است، با کمک دو مأمور مخفی برای پیداکردن و دستگیری رییس گروه با ماشین­‌ها درگیر می­شود و جانش را به‌خطر می­‌اندازد. میزان نمایش صحنه­‌های تیراندازی و درگیری که ممکن است باعث ایجاد اضطراب و ترس در خردسالان شود، در این انیمیشن بالاست.
سال 2011 ۱۱۳ دقیقه (نسخه اصلی)، فیلم‌گردی: ۱۰۶ دقیقه جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «ماشین­ها 2» داستان زندگی ماشین مسابقه‌­ای به نام مک­‌کویین است. زمانی‌که مک­‌کویین و دوستش، ماتر، برای مسابقات به کشور ژاپن می­­روند، با اتفاقات عجیبی ازجمله خرابی ماشین­‌ها و آشنایی با مأموران مخفی روبه‌رو می‌شوند. این محصول یک انیمیشن مهیج و اکشن است، برای همین ممکن است برای کودکان کم‌سن‌تر کمی پیچیده باشد. بهتر است با گفت‌وگویی گره‌گشایانه درباره‌ی اتفاقات و رفتار شخصیت­‌ها با فرزندتان، او را در درک بهتر داستان یاری کنید. همچنین با صحبت و طرح سؤالاتی ساده و در سطح فهم فرزندتان درباره‌ی احتمالات داستان، باعث رشد شناختی او بشوید؛ برای مثال از او بخواهید خودش را به‌جای شخصیت‌های اصلی داستان بگذارد و به‌جای آن‌ها تصمیم بگیرد.

لازم است به میزان خشونت و ترس انیمیشن توجه کنید و آن را براساس روحیات فرزندتان انتخاب کنید. این انیمیشن می‌تواند برای کودکان بزرگ‌تر که به‌دنبال محتوای هیجان‌انگیز و ماجراجویانه هستند، مناسب باشد.

خلاصه: لازم است به میزان خشونت و ترس انیمیشن توجه کنید و آن را براساس روحیات فرزندتان انتخاب کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا خجالت‌کشیدن مک­‌کویین از رفتار­های ماتر کار درستی است؟ دلیل محبوبیت ماتر چیست؟ چه چیزی باعث موفقیت ماتر در دستگیری مایلز اکسلراد شد؟ دلیل پشیمانی مک­‌کویین از توهین‌هایش به ماتر چه بود؟ دلیل انتقام و آسیب‌زدن مایلز اکسلراد چه بود؟ تو اگر جای ماتر بودی، سعی می­کردی ویژگی­های شخصیتت را به‌خاطر دیگران تغییر بدهی؟ اگر ماتر به‌خاطر حرف­های مک­‌کویین ناراحت می­شد، چه اتفاقی برای مک‌­کویین می­‌افتاد؟ اگر جای مک‌کویین بودی، با ماتر چگونه رفتار می‌کردی؟ خلاصه: چه چیزی باعث موفقیت ماتر در دستگیری مایلز اکسلراد شد؟

داستان اثر

«مک­‌کویین»، پرسرعت‌ترین ماشین مسابقه است که برای شرکت در مسابقات جام‌جهانی به همراه دوست صمیمی­‌اش، «ماتر»، به «ژاپن» می­‌رود. «مایلز اکسلراد» ماشین گردشگری است که به‌تازگی سوخت جدید تولید کرده است و برای آزمایش، این سوخت را در اختیار ماشین­‌های مسابقه می­گذارد؛ اما «پروفسور زونداپ» و گروهی از ماشین­های قدیمی و قراضه که صاحب منبع نفتی هستند و از کنارگذاشتن و نادیده‌شدنشان ناراحت هستند، دور هم جمع می­شوند تا با استفاده از دستگاهی، موتور ماشین­های مسابقه را خراب کنند و اعتبار سوخت جدید را پایین بیاوردند و همه را تشویق به استفاده از سوخت بنزینی کنند. در زمان شروع مسابقه ماتر با اشتباهاتش باعث شکست‌خوردن مک­‌کویین می­شود، به‌همین‌خاطر مک­‌کویین به او توهین می‌­کند و به ماتر می‌گوید دیگر به کمکش نیاز ندارد. در همان زمان دو مأمور مخفی که به‌دنبال ماشین­‌های قدیمی و دستگیری آن­ها هستند، ماتر را با یک مأمور مخفی اشتباه می­گیرند و او را برای حل پرونده با خود به «ایتالیا» می­برند. در ایتالیا ماتر با ماشین­‌های قراضه درگیر می­شود و در روند حل پرونده و دستگیری رییس گروه کمک بسیاری می‌کند. درنهایت، در آخرین مرحله مسابقات جام‌جهانی که در انگلستان برگزار می­شود، ماتر موفق می­شود مایلز اکسلراد را که عامل خرابی ماشین­‌هاست و قصد داشت مک­‌کویین را هم از بین ببرد، دستگیر کند.

جزئیات اثر

کارگردان / مؤلف: John Lasseter / جان لستر

نویسنده / مترجم: John Lasseter Bradford Lewis, / بردفورد لوییس، جان لستر

نام تهیه‌کننده: Denise Ream / دنیس ریم

نام شخصیت‌ها:

مک­کویین: پرسرعت‌ترین ماشین مسابقه که برای شرکت در مسابقات جام‌جهانی به همراه دوست صمیمی‌اش، ماتر، به ژاپن می­رود،

ماتر: ماشین مهربانی است که برای کمک به دوستش، مک­کویین و دیگران همیشه حاضر است و موفق به دستگیری مایلز اکسلراد می­شود،

مایلز اکسلراد: ماشینی است که در ابتدا خود را با تولید سوخت جدید، فرد خوبی نشان می­دهد؛ اما در واقعیت شخصیت منفی است که برای آسیب‌زدن به مک­کویین بمب را به موتور ماتر وصل کرده است.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: والت دیزنی، پیکسار

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ماشین‌ها ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!