• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ماشین‌پلیس پله درون آب می‌رود (pele politibil gar vannet)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1134 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

انیمیشن «ماشین‌پلیس ‌پله درون آب می‌رود» یک انیمیشن هفتاد دقیقه‌ای در ژانر ماجراجویی است. شخصیت اصلی داستان یک ماشین‌پلیس مسئولیت‌پذیر است که به‌خاطر تلاش برای کمک به مردم، محبوبیت دارد. او در جریان یک خراب‌کاری قرار می‌گیرد و سعی می‌کند با آن مقابله کند؛ ولی خراب‌کارها با ترفندهایی کار را برای او سخت می‌کنند؛ اما او ناامید نمی‌شود و در نهایت آن‌ها را شکست می‌دهد و باعث نجات مردم می‌شود. این انیمیشن کودکانه در کنار لحظات کمدی می‌تواند تلاشگری و مسئولیت‌پذیری را به کودکان بیاموزد.

سال 2009 71 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در این انیمیشن شخصیت اصلی یک ماشین‌‌پلیس است که سعی می‌کند به‌وسیله‌ی دوست سمورش به مردم و شهر کمک کند. این نمایش تخیلی برای برخی کودکان که توانایی تفکیک خیال از واقعیت را ندارند، ممکن است به تقویت خیال‌پردازی‌شان کمک کند. دراین‌صورت والدین باید درباره‌ی تخیلی‌بودن داستان با کودک خود صحبت کنند. ماشین‌پلیس روحیه‌ای ماجراجویانه دارد و سعی می‌کند ریشه‌ی اتفاقات رخ‌داده را بیابد؛ اما این کار باعث سرک‌کشیدن به کارخانه‌ی تولید بطری‌های آب و ایجاد مشکل برای او می‌شود. این نوع داستان‌ها برای کودکانی که روحیه کنجکاو و بی‌مهابایی دارند، باعث ایجاد انگیزه برای انجام کارهای خطرناک می‌شود. باید در این رابطه نیز با مخاطب کودک گفت‌وگو شود.

در قسمت ابتدایی فیلم به مرگ پله در اثر برق‌گرفتگی اشاره می‌شود، برای کودکانی که با مفهوم مرگ آشنا نیستند، ممکن است ایجاد درگیری و سؤال ذهنی کند. این انیمیشن می‌تواند بهانه‌ای برای گفت‌وگو با کودک دررابطه با کمک به مردم و نوع‌دوستی باشد.

خلاصه: نمایش خیالی شخصیت اصلی که یک ماشین‌پلیس است، برای برخی کودکان، نیاز به توضیح مناسب دارد. کنجکاوی و سرک‌کشیدن ماشین‌پلیس برای برخی از کودکانِ کنجکاو باعث ایجاد بی‌باکی می‌شود. اشاره به مسئله‌ی مرگ پله در ابتدای فیلم بر اثر برق‌گرفتگی، استفاده از داستانِ فیلم برای گفت‌وگو درباره‌ی نوع‌دوستی.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از کودک خود درباره‌ی وظیفه‌ی پلیس سؤال کنید و او را با وظایف پلیس و همکاری با آن‌ها آشنا کنید.

از کودک خود بپرسید چرا مردم ماشین‌پلیس را دوست داشتند؟ با این سؤال از دلایل دوستی پلیس و احترام به آن‌ها صحبت کنید. چرا ماشین‌پلیس بعد از عزل‌شدن از ماشین‌پلیس‌بودن باز هم به کمک مردم رفت؟ از این سؤال برای توصیح مسئله‌ی کمک به مردم در هر لباس و جایگاهی و تقویت روحیه هم‌نوع‌دوستی، به کودک استفاده کنید.

خلاصه: به بهانه‌ی این فیلم درباره‌ی وظایف پلیس و شغل پلیسی با کودک خود صحبت کنید، درباره‌ی زحماتی که پلیس برای مردم متحمل می‌شود و ارزش و احترام آن‌ها با کودک خود گفت‌وگو کنید. در قالب سؤالی به نوع‌دوستی و کمک به دیگران اشاره کنید و دراین‌باره با کودک خود صحبت کنید.

داستان اثر

«پله» ماشین‌پلیسی مسئولیت‌پذیر و سخت‌کوش است که در تمام مواقع به مردم شهر کمک می‌کند. او که متوجه یک کلاهبرداری و خراب‌کاری توسط دو برادر برای «آب» شهر می‌شود، تلاش می‌کند تا «رئیس‌پلیس» و مردم را از نقشه‌ی آن‌ها باخبر کند؛ اما «دو برادر کلاهبردار» سعی می‌کنند کار خود را قانونی جلوه دهند و رئیس‌پلیس را فریب دهند. پله که از نقشه‌ی آن دو برادر در بستن آب شهر و ایجاد سد روی آن، همچنین خرابی سد مطلع است، سعی می‌کند تا رئیس‌پلیس و مردم را از تخریب آن باخبر کند؛ اما رئیس‌پلیس او را به دلیل دخالت در کاری که به او مربوط نبوده است، توبیخ می‌کند و از سِمَت ماشین پلیس‌بودن خلع می‌کند. پله ناراحت از اتفاقی که افتاده است، به محل استراحت خود می‌رود؛ اما دوباره تصمیم می‌گیرد با کمک «دوتی»، دوست سمورش، مردم را از خطر سیل نجات دهد. او سعی می‌کند تا برای جلوگیری از جاری‌شدن سیل در شهر، دریچه سد را باز کند تا آب پشت سد خالی شود. او به کمک سمور این کار را انجام می‌دهد و درحالی‌که شهر پر از آب شده است، تمام مردم را از خطر سیل نجات دهد.

جزئیات اثر

کارگردان / مؤلف: Rasmus A. Sivertsen / راسموس آ.سیورستن

نویسنده / مترجم: Arthur Johanse / آرتور جوهانس

نام تهیه‌کننده: Aage Aaberge / آگا آبرگ

نام بازیگران: Robert Stoltenberg, Pernille Sørensen, Gard B. Eidsvold, Bjørn Sundquist, FredrikSteen / رابرت استولتنبرگ، پرنیل سورنسن، گارد‌بی ایدسولد، بیورن ساندکوئیست، فردریک استین

نام شخصیت‌ها:

پله: ماشین‌پلیسی که در تمام مواقع به مردم شهر کمک می‌کند،

عمو چارلی: یک پلیس باسابقه که رفیق صمیمی پله است،

دوتی: یک سمور آبی که با پله دوست است و در کارها به او کمک می‌کند،

رئیس‌پلیس: رئیس‌پلیس شهر که به ماشین‌های بزرگ علاقه دارد و تنها به فکر روز تشریف‌فرمایی ملکه است، برادران کلاهبردار: دو برادر که با دزدیدن آب، آن را به قیمت گرانی به مردم می‌فروشند.

کشور سازنده: آمریکا، نروژ

کمپانی سازنده: Neofilm / شرکت نئوفیلم

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ماشین‌پلیس پله درون آب می‌رود

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!