• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ماجراهای الفی اتکینز ( Hokus Pokus Albert Aberg)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1394 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 3 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

الفی اتکینز پسر هفت‌ساله­‌ای است که دوست دارد کار­های بزرگ‌تر از سنش انجام دهد. او برای اینکه به همه ثابت کند بزرگ شده است از شعبده‌بازی استفاده می‌­کند. این انیمیشن محصول کشود نروژ است و در سال 2013 تولیده شده است.

ژانر : فانتزی

سال 2013 58 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

الفی اتکینز یک دغدغه بزرگ دارد و آن این است که دوست دارد با او مانند بزرگتر­ها رفتار بشود و بتواند هر کاری دوست دارد انجام دهد اما او هنوز هفت سال دارد و پدرش و دیگران او را از انجام کار­ها منع می­کنند. کودکان در این سن علاقه زیادی به انجام کار بزرگتر­ها دارد و معمولا با مخالفت والدین مواجهه می­‌شوند اما بهتر است که شما در هنگام انجام کار­هایی که مناسب سن فرزندتان نیست او را همراهی کنید تا در کنار شما بتواند تجربیات جدیدی را به دست بیاورد.

                                                                                                                                                                       

خلاصه: درباره شخصیت الفی و کار­هایی که دوست داشت انجام بدهد با فرزندتان گفتگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا الفی دوست داشت کار­های بزرگتر­ها را انجام دهد؟ چرا الفی خود را یک کودک نمی­دانست؟ تو دوست داری چه کار­هایی انجام بدهی؟ دوست داری با هم انجامش بدهیم؟ اگر من از انجام کاری تو را منع کنم چه کار می­کنی؟  الفی چه ویژگی­‌های مثبتی داشت؟

خلاصه: چرا الفی دوست داشت کار­های بزرگتر­ها را انجام دهد؟

داستان اثر

الفی پسر بچه بانمکی است که با اینکه هفت سال سن دارد اما فکر می­کند که دیگر بزرگ شده است و می­تواند وارد جمع بزرگتر­ها شده و هر کاری دوست دارد، انجام دهد. در همسایگی خانه الفی پیرمردی به نام جورج به همراه همسر و سگش زندگی می­کند که در شعبده بازی مهارت دارد و هر بار که الفی را می­بیند، با شعبده یک سکه از پشت سر الفی درمی‌­آورد و به او می­دهد. زمانی که الفی این­ها را برای پدرش تعریف می­کند او می­خندد و به الفی می­گوید که جورج شعبده باز نیست و فقط کار­هایش را طوری انجام می­دهد که کسی متوجه نمی­شود اما الفی حرف­‌هایش پدرش را باور نمی­کند و به خاطر اینکه از رفتار بزرگتر­ها و منع آن­ها برای انجام کار­ها خسته شده است به این فکر می­‌افتد که هر روز پیش جورج برود و با به گردش بردن سگ او از جورج یک سکه بگیرد و با جمع کردن آن­ها به همه ثابت کند که دیگر بزرگ شده است. در یکی از روز­هایی الفی به همراه دوستانش به خانه جورج می­‌روند، او یک دسته اسکناس را از پشت سر الفی ظاهر می­کند و در صندوقچه می­گذارد؛ همین اتفاق الفی را به فکر فرو می­برد که این پول­ها در سر من بوده است پس برای من است، او بعد از این فکر پول­ها را از صندوق برمی­دارد و با خود به خانه می­برد. پدر الفی وقتی پول­ها را می­بیند به او می­گوید که این پول­ها برای جورج بوده است و باید آن­ها را به او برگرداند، الفی هم با ناراحتی به خانه جورج می­‌رود و بعد از پس دادن پول­‌ها متوجه می­شود که کار­های جورج جادویی نبوده است و فقط با یکسری ترفند آن­ها را انجام می­داده است.

جزئیات اثر

کارگردان: توریل کوو / Torill Kone

نویسنده: تورا برگ/ Tora Berg- گونیلا برگستروم / Gunilla Bergstrom

نام شخصیت ها:

 الفی: پسر بچه­ای که هفت سال سن دارد، اما دوست دارد کار­های بزرگتر­ها را انجام دهد. جورج: پیرمردی که همسایه الفی است و می­تواند شعبده بازی انجام دهد.

کشور سازنده: نروژ

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : محمدعلی ضمیریان

۱۲ مرداد ۱۴۰۰

مناسب سن 5 +

.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ماجراهای الفی اتکینز

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!