• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ماجراهای داک‌اردکه و چراغ جادوی گمشده (Duck Tales the Movie Treasure of the Lost Lamp )

author-img

توسط : طیبه فرج زاده ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1616 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

«عمو اسکروج» چهل‌سال است در سراسر دنیا به‌دنبال گنج علی‌بابا می‌گردد. وقتی سرانجام می‌تواند آن را پیدا کند، صاحب قبلی چراغ جادو آن را از چنگ عمو اسکروج درمی‌آورد، غافل از اینکه چراغ جادو همچنان در دست برادرزاده‌ی عمو اسکروج (ودی) است. داستان حول محور کشمکش مرلوک و عمو اسکروج برای به‌دست‌آوردن چراغ جادو پیش می‌رود.

سال 1990 70 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین لازم است بدانند در این انیمیشن غول چراغ جادویی برای برآورده‌کردن آرزوها وجود دارد که غیرواقعی است و شاید لازم باشد این موضوع را برای فرزند خود شرح دهید. اگر می‌خواهید کودکتان رفتاری را بیاموزد، مدام روی آن تأکید و آن را ذکر کنید. در این انیمیشن به‌صورت واضح تفاوت بین برادرزاده‌های عمو اسکروج که سه پسر و یک دختر هستند، دیده می‌شود و فرزند دختر معمولاً اشتغالاتی کاملاً دخترانه دارد، این موضوع می‌تواند طرح‌واره‌های جنسی را در ذهن کودک شما پررنگ‌تر کند. اگر کودکتان تقلیدپذیر است و سعی می‌کند کارهایی را که می‌بیند، تکرار کند، لازم است به او گوشزد کنید کارهایی که برادرزاده‌های عمو اسکروج انجام می‌دهند، ممکن است در دنیای واقعی برای کودکان خطرآفرین باشد. صحنه‌های تنش‌‌آمیز این انیمیشن صرفاً برای کودکان حساس‌تر می‌تواند ترسناک باشد.

خلاصه: صحنه‌های تنش‌‌آمیز این انیمیشن صرفاً برای کودکان حساس‌تر می‌تواند ترسناک باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر تو هم به چراغ جادو دسترسی داشتی، چه آرزویی می‌کردی؟

آیا آرزوهای همه‌ی ما شبیه هم است؛ مثلاً آرزوی تو شبیه آرزوی خواهر یا برادرت است؟

وقتی چراغ جادویی در واقعیت وجود ندارد، برای رسیدن به آرزوهایمان چه کنیم؟

خلاصه: درباره‌‌ی آرزوهای فرزندانتان و اهدافش با او صحبت کنید.

داستان اثر

«عمو اسکروج» چهل‌سال به‌دنبال گنج «علی‌بابا» بود و درنهایت آن را پیدا کرد؛ اما «مرلوک» که صاحب قبلی «چراغ جادو» بوده است، با دنبال‌کردن عمو اسکروج و برادرزاده‌هایش گنج را از دست آن‌ها درمی‌آورد. البته او فقط به دنبال چراغ جادو بود که چندلحظه قبل از رسیدنش «ودی» آن را از میان سکه‌ها و جواهرات برای بازی‌هایش برداشته بود. وقتی ودی چراغ جادو را تمیز می‌کند، فعال و «جینی» یا همان غول چراغ جادو از آن خارج می‌شود. او با برادرزاده‌های عمو اسکروج دوست می‌شود و بازی می‌کند، بچه‌ها آرزو می‌کنند و او برآورده می‌کند و زمان خوبی را باهم سپری می‌کنند تا اینکه عمو اسکروج متوجه حضور جینی در خانه می‌شود. مرلوک نیز همچنان به‌دنبال به‌دست‌آوردن دوباره‌ی چراغ جادوست تا با آن آرزوهای خودش را برآورده کند. او چندین‌بار تا چند قدمی به‌دست‌آوردن چراغ جادو می‌رسد؛ اما موفق نمی‌شود. در آخر وقتی عمو اسکروج به جشنی رفته بود، به اشتباه قوری‌ای را که شبیه چراغ جادو بود، با خود می‌برد و این اشتباه باعث می‌شود چراغ جادو به دست زیردست مرلوک که یک «موش» است بیافتد. عمو اسکروج تمام دارایی‌ها و خانه‌اش را از دست می‌دهد و به زندان می‌افتد و آنجا متوجه می‌شود که نباید زیاده‌خواهی می‌کرده است و فقط برای خودش آرزو کند. بعد از تلاش‌های زیاد، عمو اسکروج و برادرزاده‌هایش موفق می‌شوند چراغ جادو را به‌دست آورند و آرزو کنند همه‌چیز به حالت اول خود برگردد و جینی یا همان غول چراغ جادو که دوست داشت پسری عادی باشد و بیرون از چراغ زندگی کند، به آرزوی خود برسد.

جزئیات اثر

کارگردان / مؤلف: Bob Hathcock / باب هاثکوک

نویسنده / مترجم:Alan Burnett/ آلان بارنت

نام تهیه‌کننده: Bob Hathcock / باب هاثکوک

نام شخصیت‌ها:

عمو اسکروج: اردکی که سال‌هاست به‌دنبال گنج علی‌بابا می‌گردد،

مرلوک: صاحب قبلی چراغ جادو که همچنان به‌دنبال به‌دست‌آوردن آن است تا اهداف شرورانه‌اش را محقق کند،

کواکس: اردک دستیار عمو اسکروج که کمی دست‌و‌پاچلفتی است،

ودی، هیو، دوی، لویی: اردک‌کوچولوهایی که برادرزاده‌های عمو اسکروج هستند و همیشه در ماجراجویی‌هایش همراه او هستند.

کشور سازنده: فرانسه و آمریکا

کمپانی سازنده: Disney MovieToons / Walt Disney Animation France

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ماجراهای داک‌اردکه و چراغ جادوی گمشده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!