• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ماجراهای جدید پیترپن (The New Adventures of Peter Pan)

author-img

توسط : الهام طالبی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1781 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این انیمیشن سریالی در ژانر ماجراجویی داستان دختری به نام وندی است که به همراه برادرانش، جان و مایکل و دوست خیالی‌شان، پیترپن، به جزیره‌ی نِورلند سفر می‌کنند تا یک ماجراجویی جدید رقم می‌زنند. خشونت‌های این انیمیشن فانتزی است و شامل مبارزه‌ی بچه‌ها با کاپیتان هوک شرور در جزیره‌ی نورلند است که در قسمت هشتم با پشیمانی هوک و معذرت‌خواهی او به پایان می‌رسد. هر داستان از این انیمیشن در دل خود یک پیام مثبت خوب و ساده برای بچه‌ها دارد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2012 یک فصل. 8 قسمت. هر قسمت حدود 70 دقیقه. جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 7 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

وندی دختری ماجراجو است که به همراه برادرانش، جان و مایکل، هر شب یک داستان جذّاب و پر ماجرا در جزیره‌ی نورلند رقم‌ می‌زنند. پیترپن همراه با تینکربل هر شب به اتاق بچه‌ها آمده و آن‌ها را با خود به جزیره‌ی نورلند می‌برند.

این انیمیشن 8 قسمت دارد و در هر قسمت 3 داستان جدید وجود دارد که هر داستان شامل یک پیام مثبت است. بهتر است این انیمیشن را همراه با فرزند خود تماشا کنید و بعد از هر داستان راجع‌به اتفاقات و نکات مثبت این انیمیشن صحبت کنید.

در این داستان، افرادی با عنوان دزدان دریایی وجود دارند که رئیس آن‌ها کاپیتان هوک شرور است. او همیشه در شرارت‌هایش شکست می‌خورد و به پیترپن حسادت می‌کند. او درنهایت از اعمال خودش پشیمان می‌شود. بچه‌های جزیره‌ی نورلند نیز همیشه به همدیگر کمک می‌کنند و با همکاری هم مشکلات خود را حل می‌کنند.

 در داستان‌های مختلف این انیمیشن، گاهی یکی از بچه‌ها رفتار نامناسبی مثل خساست یا لجبازی دارد، اما زمانی‌که نیاز به کمک دارد دوستانش به او کمک می‌کنند. پذیرفتن اشتباهات در گروه دوستی و همچنین گذشت و بخشش از نکات مثبتی است که در این انیمیشن دیده می‌شود. والدین می‌توانند راجع‌به این موارد با فرزند خود صحبت کنند.

در گروه دزدان دریایی فقط خودخواهی، خشونت و رقابت به چشم می‌خورد. ازاین‌رو، والدین می‌توانند با فرزندان خود گروه دزدان دریایی و گروه بچه‌های جزیره‌ی نورلند را با یکدیگر مقایسه کنند و ویژگی‌های دوستی سالم را برای فرزند خود بیان کنند.

 همچنین در قسمت آخر این انیمیشن، به جشن کریسمس اشاره شده است. زمانی‌که هوک قصد داشت سال نو را بدزدد، سانتانا با مهربانی او را متوجه اشتباهش می‌کند. بعد از دیدن این انیمیشن، می‌توانید با فرزند خود راجع‌به مهربانی، کمک‌کردن در گروه دوستی و همچنین رفتار سانتانا با کاپیتان هوک صحبت کنید.

خلاصه: اهمیت گروه دوستی، کمک‌کردن به هم، حمایت و دوستی، مهربانی و بخشش، پذیرفتن اشتباهات خود از نکات اصلی و مثبت در این انیمیشن است. خشونت‌ها و ناهنجاری‌های این انیمیشن در آخر با پشیمانی عاملین آن پایان می‌یابد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

 راجع‌به تفاوت بچه‌های جزیره‌ی نورلند با کاپیتان هوک صحبت کنید.

چرا پیترپن شخصیت محبوبی بود؟ قهرمان یعنی چه؟

کدام‌یک از خصوصیت‌های اخلاقی کاپیتان هوک باعث می‌شد کسی او را دوست نداشته باشد؟

چرا وندی از برادرانش حمایت می‌کرد؟ کدام رفتار جان و مایکل نادرست بود؟

ویژگی‌های یک گروه دوستی خوب چیست؟

چه چیزی باعث می‌شد بچه‌های جزیره‌ی نورلند همیشه در مبارزه با کاپیتان هوک شرور پیروز شوند؟

راجع‌به جشن کریسمس صحبت کنید.

سانتانا چگونه باعث شد کاپیتان هوک پشیمان شود؟

خلاصه: راجع‌به تفاوت گروه بچه‌ها با گروه کاپیتان هوک صحبت کنید.

داستان اثر

این انیمیشن تخیّلی درمورد دختری به نام وندی است که در داستان‌های خود جزیره‌ای به نام نِورلند را خلق کرده است. ساکنین این جزیره‌ی پُرماجرا کسانی به‌جز بچه‌ها نیستند.

پیترپن، دوست صمیمی وندی، نگهبان جزیره‌ی نورلند است. او همراه با فرشته‌ای به نام تینکربل هر شب به اتاق وندی و برادرانش می‌آید و آن‌ها را همراه با خود برای یک ماجراجویی جدید به جزیره‌ی نورلند می‌برد. در جزیره‌ی نورلند یک گروه دزد دریایی هستند که در یک کشتی زندگی می‌کنند.

رهبر این دزدان دریایی مردی به نام کاپیتان هوک شرور است. کاپیتان هوک همیشه به‌دنبال راهی است تا بتواند پیترپن را به چنگ آورد و او را شکست دهد. برای مثال، او یک‌بار در قسمت هشتم این داستان، سعی می‌کند سال نو (کریسمس) را بدزدد! اما پیترپن مانع از این اتفاق می‌شود.

سانتانا (بابانوئل) نیز با دادن هدیه‌ای به هوک، او را شرمنده می‌کند و به‌این‌ترتیب هوک از اعمال پلیدش پشیمان می‌شود و درنهایت از تمام بچه‌ها و پیترپن معذرت‌خواهی می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: دیوید چرکاسکی، ریچارد تروبلود/ David Cherkasskiy, Richard Trueblood

نویسنده: جی ام باری، پل لیدون/ M. Barrie, Paul Leadon

تهیه کننده: روز فیلیپس، تام استیسی/ Roz Phillips, Tom Stacey

بازیگران: مت هیل، میشل مونیلو، میشل کربر، مایکل دابسون/ Matt Hill, Michelle Monilo, Michelle Creber, Michael Dobson  

شخصیت‌ها:

پیترپن: نگهبان و قهرمان جزیره‌ی نورلند است که به افراد جزیره کمک کرده و هر شب به خانه‌ی وندی آمده و او را همراه برادرانش برای یک ماجراجویی جدید به جزیره‌ی نورلند می‌برد.

وندی: خواهر بزرگ‌ جان و مایکل. آن‌ها با پیترپن به جزیره‌ی نورلند سفر می‌کنند و  داستان‌هایی از این جزیره را تعریف می‌کنند.

جان: برادر بزرگ‌تر وندی که از روی‌ کتاب سحرآمیز در ماجراجویی‌ها کمک زیادی به دوستانش می‌کند.

مایکل: برادر کوچک‌تر وندی که بازیگوش و سربه هواست. او عاشق جزیره‌ی نورلند است.

تینکربل: فرشته‌ی جزیره‌ی نورلند و همراه همیشگی پیترپن که دارای قدرت جادویی است و با دادن قدرت جادویی به بچه‌ها می‌توانند پرواز کنند.

کاپیتان هوک: یک دزد دریایی شرور در جزیره‌ی نورلند که همیشه نقشه‌های شومی برای پیترپن دارد.

اسلیپ: خدمتکار و همراه همیشگی کاپیتان هوک در کشتی که در نقشه‌های شوم به کاپیتان هوک کمک می‌کند.

 

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: والت دیزنی‌/ Walt Disney

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ماجراهای جدید پیترپن

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!