• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ماجراهای تن‌تن: راز اسب شاخدار (The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه

2204 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«تن‌تن» ماکتی از یک کشتی پیدا می‌کند که نقشه‌ای در دکل آن وجود دارد. این نقشه محل گنجی را نشان می‌دهد و مردی به نام «ساخارین» به‎دنبال این گنج است. تن‌تن با کاپیتان «هادوک» همراه می‌شود و در ماجراجویی‌هایی موفق می‌شود گنج را پیدا کند و ساخارین را شکست دهد.
سال 2011 106 دقیقه جزئیات کامل اثر
5 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 9 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«تن‌تن» یک مجموعه داستانِ مصوّر است که انیمیشن و فیلم‌های زیادی از روی آن ساخته شده است. تن‌تن یک خبرنگار است که با داستان‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود و همراه با سگش به‌دنبال این ماجراها می‌رود. اگر فرزندتان در سنین پایین این فیلم را تماشا کرده است، بهتر است دربارۀ سیر داستان با او صحبت کنید؛ چون پیچیدگی‌های داستان ممکن است او را گیج کرده باشد. اگر تن‌تن رفتار مناسبی دارد، این رفتار را به فرزندتان گوشزد کنید و دربارۀ آن با هم صحبت کنید. همچنین دربارۀ بدی اعمال «ساخارین» و اعتیاد «هادوک» به فرزندتان توضیح دهید. کاپیتان هادوک از شخصیت‌های دوست‌داشتنی این فیلم است و همین موضوع تأثیرگذاری کارهای او را بر فرزندتان بیشتر می‌کند. ممکن است فرزندتان دوست داشته باشد مانند تن‌تن یک سگ داشته باشد، لازم است با فرزندتان دربارۀ این موضوع گفت‌وگو کنید.

خلاصه: کیفیت بالای فیلم باعث می‌شود تأثیرگذاری فیلم بیشتر شود و ممکن است فرزندتان از کاپیتان میلر الگو بگیرد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

تن‌تن چه ویژگی‌هایی دارد که باعث می‌شود درنهایت موفق شود؟

چه مساله‌ای باعث شده کاپیتان هادوک به این وضعیت بیفتد؟

آیا مسالۀ «وجود یک گنج پنهان» می‌تواند واقعی باشد؟

خلاصه: از فرزند خود بپرسید آیا خبر دادن به سرباز رایان به ازای این تلفات ارزشش را داشت؟

داستان اثر

«تن‌تن» به‌صورت اتفاقی، در بازار، ماکتی از یک کشتی پیدا می‌کند و آن را می‌خرد. او متوجه می‌شود که گروه‌های دیگری هم به‎دنبال این ماکت هستند. پس از مدتی می‌فهمد نقشه‌ای در دکل کشتی وجود دارد که با نقشه‌های پنهان شده در دو کشتی دیگر محلّ گنجی را نشان می‌دهد و مردی به نام «ساخارین» به دنبال این گنج است. افراد ساخارین تن‌تن را می‌دزدند. تن‌تن وارد یک کشتی می‌شود، در آن کشتی با کاپیتان «هادوک» آشنا می‌شود و می‌فهمد که این گنج متعلّق به جدّ کاپیتان هادوک است. تن‎تن با کاپیتان هادوک همراه می‌شود و در ماجراجویی‌هایی موفق می‌شود گنج را پیدا کند و ساخارین را شکست دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: استیون اسپیلبرگ

 

نویسنده: استیون موفات _ ادگار رایت _ جو کرنیش

 

نام بازیگران:جیمی بل _اندی سر کیس_سایمون پگ_نیک فراست

 

ژانر اثر: ماجراجویی

 

کشور سازنده: آمریکا

 

شرکت سازنده: امبلین اینترتینمنت

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۲۴ مهر ۱۴۰۲

مناسب سن 9 +

خشونت : فردی جلوی در تیر می خورد و خونریزی دارد . دزدان دریایی به یک کشتی حمله می کنند و صحنه هایی از آتش سوزی - قتل و جنایت دیده میشود و افراد کشتی دزدان دریایی خدمه ی کشتی دیگری را میکشند . دست هایشان را گره می زنند و داخل دریا می اندازند و کوسه ها آنها را می خورند . تیراندازی دیده میشود . ناهنجاری اجتماعی : ناخداد هادوک عادتی به خوردن مشروبات الکلی دارد .

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۲۸ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 9 +

همم

بزرگسال

توسط : محمد شکوهی

۶ مهر ۱۴۰۱

مناسب سن 10 +

سلام به نظر من این موارد ها رو داره. خشونت زیاد و ترس زیاد:تو صحنه هایی از فلش بیکی هایی از گذشته پدربزرگ کاپیتان هادوکصحنه های شمشیر زنی و آتش سوزی کشتی ها به نمایش می آید،البته خشونت آنچنانی وجود ندارد ولی تو یکی از صحنه ها یکی از افراد نیروهای پلیس در اثر تیراندازی و در نتیجه خونریزی زیاد که(البته خون کم نمایش می ده) نشون می ده،تو صحنه ی دیگه ای هم تن تن و کاپیتان هادوک هم تو یکی از بیابان ها هستند که احتمال مرگشون زیاد هستش،تو صحنه ی دیگه یک گلوله تانک شلیک می شه(ولی نمی دونم تاثیر گذاری روی کودک چگونه هستش) ناهنجاری اجتماعی:بازی الفاظ در حد خفه شو و تهدید تو فیلم هست. نکات آموزشی:هیچ وقت امید خودتون رو از دست ندهید،همیشه امید داشته باشید،با فکر همیشه وارد عمل شوید(ولی نه به اون شدت)،اول فکر کنید شاید شما سرنخی دارید(تو صحنه ای که تن تن و کاپیتان هادوک کنار ساحلی هستند این رو متوجه می شود). این فیلم صحنه های اکشنی داره،ماجراجویی باحال داره،با دشمنی خطرناک البته محتوایی که تو فیلم دیدم و همین ها یادم بود،البته از روی این بازی ساخته که برای پلتفرم های:ویندوز،ایکس باکس ۳۶۰(اون طور که متوجه شدم قابلیت کینکت هم داره)،پلی استیشن ۳ و تری دی اس ۳ نینتندو.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ماجراهای تن‌تن: راز اسب شاخدار

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!