• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن لوک خوش‌شانس: پیش به‌سوی غرب (Go West: A Lucky Luke Adventure)

author-img

توسط : مهدیه جعفری ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7059 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«لوک خوش‌شانس» یک «گاوچران غربی» است که با دالتون‌ها مبارزه می‌کند. «لوک خوش‌شانس: پیش به‌سوی غرب» یکی از این پویانمایی‌هاست که در سال 2007 ساخته‌ شده است و ژانر ماجراجویی و کمدی دارد. این انیمیشن در اروپا و آمریکا بسیار پرطرفدار شد و به زبان‌های مختلف نیز دوبله شد. نسخه‌ی دوبله فارسی این انیمیشن در دهه 70 از تلویزیون ایران نیز پخش شده است. این انیمیشن در دسامبر 2007 در فرانسه اکران شد و بازخوردهای نسبتاً خوبی گرفت.
سال 2007 ارزیابی پنج‌قسمت از پنج‌قسمت کوتاه جزئیات کامل اثر
10 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لوک همیشه با خوش‌شانسی روبه‌رو می‌شود و پیش از آنکه دست‌به‌کاری بزند، دشمنانش کاری می‌کنند که باعث رسوایی خودشان می‌شوند. همین امر ممکن است در ذهن فرزندتان نقش ببندد که اگر انسان خوش‌شانسی نیست، پس همیشه از بقیه عقب‌تر است و امکان پیروزی و موفقیت برایش وجود ندارد. در این زمینه حتماً با او صحبت کنید و از کارتونی‌بودن این انیمیشن و واقعی‌نبودنش سخن بگویید. همچنین در چندصحنه تفنگ نشان داده می‌شود که دالتون‌ها با دردست‌داشتن این سلاح مردم را می‌ترسانند و پول‌هایشان را می‌دزدند. اگر فرزندتان با تماشای این صحنه‌ها ترسید، او را در آغوش بگیرید و با او صحبت کنید. درباره‌ی کار پلیس‌ها و امنیتی که در شهر برقرار می‌کنند، گفت‌وگو کنید و این اطمینان را به او بدهید که کسی نمی‌تواند باعث آزار او شود.

خلاصه: با فرزندتان درباره‌ی خوش‌شانسی و کار پلیس‌ها در امنیت شهر گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

 1) خلاصه و سیر داستان را از فرزندتان بخواهید.

2) از او بخواهید پیامی را که دریافت کرده است، بیان کند. با این کار متوجه می‌شوید جهت فکری فرزندتان چیست و به چه نکاتی اشاره می‌کند. آیا به تفنگ و چپاول از مردم و دزدی اشاره می‌کند؟

3) درباره‌ی مفهوم شانس و خوش‌شانسی با او صحبت کنید و مثال‌هایی در این زمینه بیان کنید که نشان دهد این مفهوم وجود خارجی ندارد، بلکه استفاده‌ی به‌جا از توانایی‌ها و هوش می‌تواند باعث موفقیت شود.

4) نظرش را درباره‌ی سرقت و کلاهبرداری بپرسید.

5) از او بپرسید دوست دارد به‌جای کاراکتر دالتون‌ها باشد یا لوک؟ با این سؤال فرزندتان را بیشتر خواهید شناخت.

خلاصه: نظر فرزندتان را درباره‌ی شانس و دزدی و کلاهبرداری بپرسید.

داستان اثر

«دالتون‌ها» در شهر «نیویورک» دست به سرقت می‌زنند و پول‌های خود را در کالسکه‌ای مخفی و سپس فرار می‌کنند. وقتی روز بعد به آنجا می‌روند، گروهی از مردم را می‌بینند که عازم سفر هستند و کالسکه‌های زیادی را با خود حمل می‌کنند. لوک «خوش‌شانس» هم که به‌دنبال تعقیب دالتون‌ها به «نیویورک» آمده بود، به همین گروه مهاجر برمی‌خورد که کلاهبرداری به نام «کروک» زمینی به آن‌ها فروخته است و تنها هشتاد روز فرصت دارند تا به «کالیفرنیا» برسند. درغیراین‌صورت زمین را از دست می‌دهند. درحالی‌که این مسیر شش‌ماهه است. او در این بین دالتون‌ها را به دام می‌اندازد و مجبور به همراهی مهاجران به‌سوی غرب می‌شود. کروک که کلاهبردار است، در طول مسیر تمام تلاش خود را می‌کند تا آن‌ها نتوانند در این مدت به آنجا برسند؛ اما با همراهی لوک، مردم توانستند به موقع به زمین‌هایشان برسند. آنجا مردم متوجه کلاهبرداری کروک می‌شوند و او را به‌شدت می‌زنند. مردم در این گیرودار متوجه زمینی پر از طلا می‌شوند. به همین دلیل کروک را رها می‌کنند و با خوشحالی مشغول جمع‌آوری طلا و جواهرات می‌شوند. کروک و دالتون‌ها نیز به‌همراه لوک عازم می‌شوند تا به‌جزای اعمال خود برسند.

جزئیات اثر

کارگردان: Olivier Jean Marie/ اولیور جین ماری

نویسنده: Jean François Henry, Olivier Jean Marie / جین فرانکوس هنری، اولیور جین ماری.

نام تهیه‌کننده: Marc Du Pontavice / مارس دو پونتاویس

نام بازیگران:Lambert Wilson, Clovis Cornillac, François Morel, Bernard Alane, Edgar Givry, Michael Lonsdale / لامبرت ویلسون، کلویس کورنیلاکت، فرانکوس مورال، برنارد الان، ایدجر گیوری، میکاییل لانسدل

نام شخصیت‌ها:

لوک خوش‌شانس: مرد کابویی شجاع و نترس است که به جنگ با دشمنان ازجمله دالتون‌ها می‌رود و همیشه با خوش‌شانسی روبه‌رو می‌شود،

دالتون‌ها: چهاربرادر که کاملاً یک‌شکل هستند و تنها به ترتیب قدشان از کوتاه به بلند تغییر می‌کنند. آن‌ها شخصیت منفی جذابی دارند که همیشه با لوک درحال جنگ و ستیز هستند و همیشه هم شکست می‌خورند.

کشور سازنده: فرانسه

کمپانی سازنده: Xilam, Dargaud Marina, Lucky Comics / دارگود مارینا، اکسیلم، لاکی کومیس.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد لوک خوش‌شانس: پیش به‌سوی غرب

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!