• امروز : 29 اسفند 1402
logo

نقد و بررسی انیمیشن لاک‌پشت های نینجا: خارج از سایه (Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows)

author-img

توسط : مهدیه جعفری ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5013 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

لاک‌پشت‌های نینجا چهار لاک‌پشت هستند که قدرت‌های ماورایی دارند و در راستای اهداف پلیس با دشمنان جنگ می‌کنند تا امنیت شهر را برقرار کنند. شرویدر زندانی فراری است که می‌خواهد ازطریق گذرگاهی به آسمان برود. دراین میان لاک‌پشت‌های نینجا به همراه پلیس‌ها به مقابله با او می‌پردازند و مانع حمله‌ی آسمانی او می‌شوند. صحنه‌های خشونت‌بار و ترسناک زیادی توسط شخصیت‌های مثبت (لاک‌پشت‌های نینجا) و منفی در انیمیشن دیده می‌شود که با مکالمه‌های طنزآمیز میان لاک‌پشت‌ها از بار خشونتش کمتر می‌کند. انیمیشن لاک‌پشت‌های نینجا ژانر اکشن و ماجراجویی دارد که خشونت آن  آمیخته با طنز است و برای پسران و نوجوانان مناسب است.

سال 2016 101 دقیقه جزئیات کامل اثر
33 مناسب خانواده 7 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 6 +
بر اساس 7 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

مسئله مهمی که در این انیمیشن وجود دارد، بحث خشونت است. ژانر اکشن اثر باعث شده است صحنه‌های زیادی از درگیری به نمایش گذاشته شود. پس ضمن تماشای صحنه‌های خشن سعی کنید با فرزند خود همراه باشید و عکس‌العمل او را ببینید. اگر در او رفتار غیرعادی دیدید، دیگر این سبک‌انیمیشن‌ها را برای او نگذارید. پسران در این سن بیش‌تر نیاز به خودنمایی دارند و دوست دارند مورد توجه اطرافیان قرار بگیرند و گاهی برای محقق‌شدن این امر دست ‌به ‌کارهای خطرناک می‌زنند که ممکن است تقلیدی از انیمیشن‌ها و فیلم‌های دیده‌شده باشد. به او بگویید انسان بزرگ‌مرد، کسی است که بتواند درعین قهرمان‌بودن پهلوان نیز باشد. از قهرمانانی برایش مثال بزنید که در اوج قدرت، فروتن بودند و مورد توجه همه قرار گرفتند، نه موجودات خیالی که ساخته‌ی ذهن بشر هستند و وجود خارجی ندارد. اگر فرزندتان با پی‌بردن به ضعف‌هایش دچار کمبود اعتمادبه‌نفس شده‌ است، توصیه می‌شود این انیمیشن را ببیند؛ زیرا لاک‌پشت‌ها با تلاش و همکاری باهم توانستند از شر بزرگ‌ترین دشمن بربیایند. به او درباره‌ی همکاری و هماهنگی لاک‌پشت‌ها بگویید: آن‌ها با کمک همدیگر توانستند دشمن را شکست دهند، اگر هرکسی دوست داشت کار خودش را انجام دهد، هیچ‌گاه موفق نمی‌شدند. پس انسان‌ها باید در کارهای خود از همدیگر کمک بگیرند و اگر چیزی باب میلشان نبود، ناراحت نشوند و تابع جمع باشند. نباید شکست، حواسشان را از هدف دور کند و باید یکپارچگی خود را حفظ کنند.

در این انیمیشن در صحنه‌ای لاک‌پشت‌ها همدیگر را مسخره می‌کنند. ممکن است فرزندتان وقتی این صحنه را می‌بیند، چون از طرف شخصیت‌های مثبت رخ ‌داده است، فکر کند که کار درستی انجام داده‌اند. به او بگویید لزوماً نباید همه‌کارهای آن‌ها درست باشد و ممکن است اشتباهاتی هم داشته باشند. مسخره‌کردن افراد به‌خصوص جلوی دیگران، کار بسیار ناپسندی است که لاک‌پشت‌ها انجام دادند.

خلاصه: صحنه‌های خشن در این انیمیشن ممکن است احساسات فرزندتان را خدشه‌دار کند، البته دیالوگ‌های طنز بین لاک‌پشت‌ها باعث شده است از بار آن کم شود؛ ولی درباره‌ی احساساتش با او صحبت کنید و درباره‌ی زندگی قهرمانان واقعی با او گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

1- خلاصه داستان را از او بخواهید. با این کار قوه خیال و بیانش را تقویت می‌کنید. 2- نظرش را در مورد پایان داستان بپرسید. اگر جای کارگردان بود چه پایان‌بندی انتخاب می‌کرد. 3-آیا دوست دارد جای لاک‌پشت‌ها باشد یا شرویدر. با این کار می‌توانید بفهمید که جهت فکری فرزندتان چگونه است. این به کارهای بد و خلاف علاقه دارد یا کارهای مثبت. 4- نظرش را در مورد همکاری بین لاک‌پشت‌ها بپرسید. بگویید اگر لاک‌پشت‌ها باهم هماهنگ نبودند چه اتفاقی می‌افتاد.

5- پیام اصلی و مهم داستان چیست؟

 

خلاصه: مهم‌ترین پیام داستان از نگاه فرزندتان چیست؟

داستان اثر

«شرویدر» فردی است که به‌خاطر «لاک‌پشت‌های نینجا» نتوانست ویروس مرگباری را در شهر منتشر کند و زندانی می‌شود؛ ولی فرار می‌کند. او به سراغ «دکتر استوکمن» می‌رود که قابلیت‌های عجیبی را در انسان‌ها به‌وجود می‌آورد. او توانست دو انسان را به «گراز» و «کرگدن» تبدیل کند و از آن‌ها برای دست‌یابی به مایع مخصوص استفاده نماید. این مایع باعث می‌شود گذرگاهی از زمین به آسمان باز شود تا شرویدر بتواند با کمک سفینه‌ای به آسمان برود. وقتی شوریدر به آسمان می‌رود، هیولایی او را منجمد می‌کند تا تنهاخودش فرمانروا باشد. لاک‌پشت‌های نینجا با پلیس شهر یکی می‌شوند و به مقابله با هیولا می‌پردازند و او را شکست می‌دهند. به‌این‌ترتیب امنیت دوباره به شهر برمی‌گردد.

جزئیات اثر

کارگردان: Dave Green/دیوید گرین

نویسنده: اندره نمک، جوش اپلبوام/André Nemec,Josh Appelbaum

نام تهیه‌کننده: Michael Bay،Andrew Form،Brad Fuller/میکاییل بی، اندریو فرم، برد فولر

نام بازیگران: Megan Fox،Will Arnett،Laura Linney،Stephen Amell،Noel Fisher،Jeremy Howard،Pete Ploszek/ مگان فکس، ویل ارنت، لورا لینی، استفن امل، نویل فیشر،جرمی هوارد، پیتی پلوزاک

نام شخصیت‌ها: آپریل:دختری که به همراه لاک‌پشت‌های نینجا برای امنیت شهر تلاش می‌کند. کیسی جوینز:خبرنگاری که آرزوی کارآگاه شدن را دارد و طی اتفاقاتی با لاک‌پشت‌های نینجا دوست می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند. لورا لینی:مسئول رسیدگی به پرونده فرار شرویدر از دست پلیس است. دکتر استوکمن: دکتری است که روی چیزهای عجیب کار می‌کند و به شرویدر کمک می‌کند تا به‌وسیله موادی بتواند غیب شود و به آسمان بورد.

کشور سازنده: آمریکا هنگ‌کنگ

کمپانی سازنده: Nickelodeon Movies, Mirage Studios/نیکلدون موویز، میراگ استودیو

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسین شیخ زاده

۱۷ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

خیلی‌خیلی‌این‌فیلم‌بد‌بود‌‌چون‌دوتا‌انسان‌را‌به‌حیوان‌دراور‌دن‌با‌این‌جور‌کار‌که‌نمی‌توان‌فیلم‌سا‌خت‌باید‌این‌دوانسان‌را‌حیوان‌نمی‌کردند

بزرگسال

توسط : حسین شیخ زاده

۱۷ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

خیلی‌خیلی‌این‌فیلم‌بد‌بود‌‌چون‌دوتا‌انسان‌را‌به‌حیوان‌دراور‌دن‌با‌این‌جور‌کار‌که‌نمی‌توان‌فیلم‌سا‌خت‌باید‌این‌دوانسان‌را‌حیوان‌نمی‌کردند

بزرگسال

توسط : حسین شیخ زاده

۱۷ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

خیلی‌خیلی‌این‌فیلم‌بد‌بود‌‌چون‌دوتا‌انسان‌را‌به‌حیوان‌دراور‌دن‌با‌این‌جور‌کار‌که‌نمی‌توان‌فیلم‌سا‌خت‌باید‌این‌دوانسان‌را‌حیوان‌نمی‌کردند

بزرگسال

توسط : حسین شیخ زاده

۱۷ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

خیلی‌خیلی‌این‌فیلم‌بد‌بود‌‌چون‌دوتا‌انسان‌را‌به‌حیوان‌دراور‌دن‌با‌این‌جور‌کار‌که‌نمی‌توان‌فیلم‌سا‌خت‌باید‌این‌دوانسان‌را‌حیوان‌نمی‌کردند

بزرگسال

توسط : رامان جلیلی

۳۱ مرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 8 +

من خودم فیلم های خشن دوست دارم و الان ۹ سالم و من حتی فیگور های این فیلم یا همان اسباب بازی اون هارو دادم

بزرگسال

توسط : علی قربانی

۲ فروردین ۱۴۰۱

مناسب سن 10 +

به نظرم فیلم زیاد قوی ای نیست و کسایی با این فیلم حال میکنن که طرفدار 2 آتیشه لاک پشت های نینجا باشند

بزرگسال

توسط : 09021****67

۱۲ آذر ۱۳۹۹

مناسب سن 2 +

خیلی خوب تحلیل شده بود.ممنونم

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد لاک‌پشت های نینجا: خارج از سایه

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!