• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن قلعه‌ی هزار اردک (Count Duckula)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4773 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«قلعه‌ی هزار اردک» یک انیمیشن سریالی در ژانر کمدی ـ ترسناک است و ماجراهای اردک خون‌آشامی را روایت می‌کند که گیاه‌خوار است و با دو پیشخدمتش، نانی و ایگور، در قلعه‌ی هزار اردک زندگی می‌کند. این انیمیشن در سال 1988 منتشر شده است و در هرقسمت ماجرای جالبی از قلعه‌ی هزاراردک را روایت می‌کند. در قسمت اول از فصل اول، ارباب داک قصد دارد قلعه‌ی قدیمی هزاراردک را بازسازی کند؛ اما نانی و ایگور که می‌دانند تغییرات جدید، مناسب قلعه نیست، سعی می‌کنند جلوی ارباب داک را بگیرند و سرانجام موفق می‌شوند. دشمن همیشگی داک نیز در این قسمت حضور دارد. او یک اردک به نام «غازی» است که قصد کشتن داک را دارد؛ اما هرگز به هدفش نمی‌رسد.

سال 1988 20 دقیقه جزئیات کامل اثر
17 مناسب خانواده 22 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

قلعه‌ی هزار اردک داستان اردکی به‌نام ارباب داک است که نوعی خون‌آشام؛ اما از نوع گیاه‌خوار است. هرقسمت از این انیمیشن سریالی ماجرای جالبی دارد که با لحظات کمدی همراه است. والدین عزیز می‌توانند هنگام تماشای انیمیشن کودکان خود را همراهی کنند تا درباره‌ی پیام‌های داستان راهنمای کودکان باشند؛ برای مثال در قسمت اول از اولین فصل می‌بینیم که ارباب داک باوجود مهربانی‌ها و دلسوزی‌های پیشخدمت‌هایش، توجهی به خواسته‌ی آن‌ها ندارد و وقتی متوجه می‌شود که آن‌ها اعتصاب کرده‌اند، سعی نمی‌کند از آن‌ها دلجویی کند. خوب است والدین درباره‌ی چگونگی برخود با کسانی که دوستمان دارند، با فرزندانشان گفت‌وگو کنند و نادرست‌بودن خودخواهی‌های ارباب داک را به کودکان یادآوری کنند. شاید درباره‌ی آن بخش از داستان که تصویر داک در آیینه نمی‌افتد، برای کودکان سؤال پیش بیاید. این یک خصلت خون‌آشامی و تخیلی است که والدین می‌توانند درباره‌ی واقعی‌نبودن آن کودکان را توجیه کنند.

خلاصه: والدین می‌توانند برای دریافت ماجرای داستان و فهم رفتارهای درست و نادرست شخصیت‌ها کودکان را راهنمایی کنند. درباره‌ی نادرست‌بودن خودخواهی داک و بی‌توجهی او نسبت به خواسته‌ی پیشخدمت‌های دلسوزش با کودکان صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

داک وقتی متوجه می‌شود که ایگور و نانی اعتصاب کرده‌اند، به احساساتشان توجهی نمی‌کند، خوب است والدین درباره‌ی چگونگی برخود با کسانی که دوستمان دارند، با فزرندان گفت‌وگو کنند.

ایگور و نانی دلیلی برای اینکه چرا از آقای روبرت بدشان می‌آید، بیان نمی‌کنند. والدین می‌توانند با فرزندانشان درباره‌ی اینکه نباید بی‌دلیل از کسی بدمان بیاید، با فرزندانشان صحبت کنند. والدین می‌توانند درباره‌ی اینکه آیا ایگور و نانی کار درستی کردند که برای رسیدن به هدفشان اعتصاب کردند، از کودکان سؤال کنند.

خلاصه: والدین می‌توانند با فرزندانشان درباره‌ی اینکه آیا اعتصاب راه خوبی برای رسیدن به اهداف است، هم‌چنین روش برخورد با کسانی که دوستمان دارند در هنگام وجود اختلاف‌نظر، گفت‌وگو کنند.

داستان اثر

اردکی به‌نام «داک» ارباب «قلعه‌ی هزار اردک» است که با دو پیشخدمت خود، «نانی» و «ایگور»، زندگی می‌کند. داک یک روز که از خواب بیدار می‌شود به ایگور و نانی می‌گوید قصد دارد برای تنوع قلعه را بازسازی کند. به‌همین‌خاطر به روزنامه اطلاعیه می‌دهد تا کارگر استخدام کند. پرنده‌ای به‌نام «روبرت» با کارگرهایش به قلعه می‌آیند و به داک پیشنهاد بازسازی جاهای مختلف قلعه را می‌دهند. ایگور و نانی که می‌دانند طرح‌های روبرت مناسب قلعه‌ی هزاراردک نیست، اعتصاب می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که دیگر در قلعه کاری انجام ندهند تا روبرت برای همیشه از قلعه برود. داک به اعتراض آن‌ها توجهی نمی‌کند و یک پیشخدمت جدید استخدام می‌کند؛ اما به‌زودی متوجه می‌شود که پیشخدمت جدید، دشمن همیشگی اوست که در لباس پیشخدمت به قلعه آمده است و قصد دارد او را بکشد. ارباب داک با خوش‌شانسی از دست این دشمن نجات پیدا می‌کند؛ اما هنوز به یک پیشخدمت نیاز دارد. در همین زمان کار روبرت در یکی از تالارها تمام می‌شود و او روی همه‌ی دیوارها آیینه کار می‌گذارد. زمانی‌که ارباب داک وارد تالار می‌شود، به‌خاطر خصلت خون‌آشامی‌اش تصویر او در آینه نمایش داده نمی‌شود. روبرت از این اتفاق وحشت می‌کند و از قلعه می‌رود. به این ترتیب قلعه‌ی هزاراردک همان‌طور که نانی و ایگور می‌خواستند بدون تغییر باقی می‌ماند و با رفتن روبرت، هردوی آن‌ها به‌عنوان پیشخدمت کارشان را ادامه می‌دهند.

جزئیات اثر

کارگردان: chris randall / چریس رندال

نویسنده: Jimmy Hibbert/ جیمی هایبرت

نام تهیه‌کننده: Brian Cosgrove / براین کاس‌گرو

نام بازیگران: Barry Clayton/ باری کلایتون

نام شخصیت‌ها:

ارباب داک: او یک اردک خون‌آشام؛ ولی گیاه‌خوار است که در قلعه‌ی هزاراردک با دو پیش‌خدمت خود، نانی و ایگور، زندگی می‌کند.

کشور سازنده: انگلیس

کمپانی سازنده: Cosgrove Hall Films

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد قلعه‌ی هزار اردک

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!