• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن فیلم فوتبالی (ساکر فوتبالی) ( The Soccer Football Movie)

author-img

توسط : ریحانه علیپور ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1928 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

یک دانشمند بدجنس به منظور دزدیدن استعداد بازیکنان ستاره‌ی فوتبال، آن‌ها را به هیولاهای جهش‌یافته تبدیل می‌کند. حال یک گروه از طرفداران نوجوان به بازیکنان کمک می‌کنند تا به حالت قبلی برگردند. انیمیشن «فیلم فوتبالی» در ژانر ماجراجویی و فانتزی توسط نتفلیکس آمریکا ساخته شده است و به اهمیت تلاش و کوشش جهت رسیدن به موفقیت‌ها اشاره می‌کند.

ژانر : ماجراجویی

سال 2022 73 دقیقه جزئیات کامل اثر
12 مناسب خانواده 9 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

داستان این انیمیشن حول ورزش فوتبال می‌چرخد و برخی از کاراکترهای آن در حقیقت از افراد معروف الهام گرفته شده‌اند؛ مثلا دو کاراکتر زلاتان و مگان رپینو دو شخصیت ورزشی معروف هستند. هرچند داستان حول فوتبال است اما بیشتر بر روی علاقه‌ی جوانان به ستاره‌های ورزشی و نیز نبرد آن‌ها با هیولاها پرداخته است. به‌طوری‌که تنها دقایقی کوتاه از انتهای انیمیشن، مسابقه فوتبال نمایش داده می‌شود. این انیمیشن دارای صحنه‌های ترسناک و نگران‌کننده است و برای مخاطب کم‌سن و حساس باید این موضوع را درنظر گرفت. والدین می‌توانند برای کاهش اضطراب کودکان هنگام تماشای برخی از صحنه‌ها، آن‌ها را همراهی کنند.

داستان انسجام کافی ندارد و به پیام‌های آن چنان که باید پرداخته نشده است با این حال می‌تواند برای کودکان سرگرم‌کننده به نظر برسد. می‌توان برای درک بهتر پیام‌های داستان از صحبت کردن کمک گرفت.

خلاصه:

این محصول پیرامون فوتبال است و بیشتر بر روی علاقه کودکان و نوجوانان به ستاره‌های ورزشی و نیز نبرد با هیولاها تمرکز یافته است. صرفا در انتهای داستان برای لحظاتی کوتاه شاهد بازی فوتبال کاراکترها هستیم. برخی صحنه‌ها برای کودکان کم‌سن و حساس نگران‌کننده خواهد بود، همراهی والدین حین تماشای این انیمیشن توصیه می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا بعد از دزدیدن استعدادهای زلاتان، ویرد آل باز هم نتوانست او را شکست دهد؟ یا چه عاملی باعث پیروزی زلاتان بر ویرد آل شد؟

به نظرت تلاش کردن مهم‌تر است یا استعداد؟ هر کدام چه نقشی می‌توانند در موفقیت ما داشته باشند؟

کدام ویژگی بازیکن ورزشی مورد علاقه‌ات باعث شده هوادار او باشی؟

خلاصه:

می‌توان در مورد پیام‌های داستان پیرامون اهمیت تلاش کردن و علت هواداری از ستاره‌های ورزشی با فرزندان خود گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

یک دانشمند بدجنس به منظور دزدیدن استعداد بازیکنان ستاره‌ی فوتبال، آن‌ها را به هیولاهای جهش‌یافته تبدیل می‌کند. حال یک گروه از طرفداران نوجوان به بازیکنان کمک می‌کنند تا به حالت قبلی برگردند. انیمیشن «فیلم فوتبالی» در ژانر ماجراجویی و فانتزی توسط نتفلیکس آمریکا ساخته شده است و به اهمیت تلاش و کوشش جهت رسیدن به موفقیت‌ها اشاره می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Mitch Schauer/ میچ شوئر

نویسنده: Deeki Deke/ دیکی دک

نام تهیه کننده: Deeki Deke/ Cella Nichols Duffy

دیکی دک/ سلا نیکولز دافی

نام بازیگران: Zlatan Ibrahimovic/ Megan Rapinoe/ 'Weird Al' Yankovic

زلاتان ابراهیموویچ/ مگان رپینو/ ویرد آل یانکوویچ

نام شخصیت ها:

زلاتان: این کاراکتر از «زلاتان ابراهیموویچ» مهاجم باشگاه آث میلان ایتالیا گرفته شده است. در این انیمیشن، زلاتان ستاره محبوب فوتبال است و بچه‌ها در طول فیلم به او کمک خواهند کرد.

مگان رپینو: این کاراکتر از مگان رپینو بازیکن زن فوتبال آمریکایی گرفته شده است.

ویرد آل: او اصلی‌ترین شخصیت منفی داستان است. ویرد آل در چهره‌های مختلفی همچون یک دانشمند ژنتیک، شهردار شهر، یک ستاره فوتبال بداخلاق و یک جراح مغز مشهور در میان مردم ظاهر می‌شود. این شخصیت از خواننده و بازیگر آمریکایی به نام«آلفرد متیو» معروف به «ویرد آل» برگرفته شده است.

راب استون: این کاراکتر از یکی از گزارشگران معروف ورزشی آمریکا برگرفته شده است. معروف است که هیچ چیز حتی برخورد توپ به صورت، آرامش راب استون را برهم نمی‌زند. این موضوع به صورت کمدی در این محصول نمایش داده شده است.

اودانگ: یک پسر نوجوان تقریبا 12 ساله است. او به همراه زانا، تای و پالیو جزئی از گروه «جونورگیرها» است. آن‌ها حشرات موذی را به دام می‌اندازند و با کار کردن امیدوارند هزینه‌های خود به ویژه خرید بلیط مسابقه فوتبال را به دست آورند. آن‌ها همچنین یک گروه فوتبال خیابانی نیز تشکیل داده‌اند.

زانا: یک دختر نوجوان که در دروازه‌بانی بسیار بااستعداد است.

نائوتای (تای): یک دختر نوجوان که در روپایی زدن حریف زلاتان است. او از طرفداران پروباقرص مگان رپینو است و آرزو دارد بتواند یک عکس سلفی با مگان بگیرد.

پالیو: یک پسر نوجوان که جزئی از گروه چهار نفره «جونورگیرها» است. او گاهی با دوستانش بداخلاقی می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Netflix

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد فیلم فوتبالی (ساکر فوتبالی)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!