• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن عصر یخبندان ۲: ذوب (Ice Age: The Meltdown)

author-img

توسط : فاطمه نوری پور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

8604 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

در عصری که قرار است آب جای یخ‌های عظیم را بگیرد، منفرد، دیگو و سید باید فکری برای آینده بکنند. منفرد باید خلاء نداشتن خانواده را در آستانه‌ی انقراض ماموت‌ها بشکند، دیگو باید بر ترس خود از آب غلبه کند و به زندگی‌اش سامان ببخشد و سید نیز باید سعی کند تصور دیگران را از خود تغییر دهد و به یک موجود جدی بدل شود. در این میان، بهترین اتفاقی که می‌تواند بیفتد، ورود اعضای جدید به گله است. قرعه به نام منفرد است. الی، ماموت ماده‌ای که پس از چالش‌های فراوان با منفرد، درمی‌یابد که منفرد شریک خوبی برای اوست. در لحظاتی که آب درپی نابودی زندگی گله است، وقت آن فرا رسیده است که همگی بر ترس‌های خود غلبه کنند و به یاری هم بشتابند.

سال 2006 88 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 18 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

عصر یخبندان، حاوی ترس‌های جدی است. سقوط یخچال‌ها و حوادث طبیعی ترسناک را برای کودک، به‌مثابه سرگذشت زمین تعریف نمایید و از آن‌ها به‌عنوان رخدادهای علمی یاد کنید. برای کم‌کردن اثر ترس از خطرات، به غلبه‌ی دیگو بر آب اشاره کنید و برای کودک توضیح دهید. سعی کنید نقش هریک از اعضا را در نجات گله به کمک کودک مشخص کنید و از کودک بخواهید به تأثیر کار تیمی در دنیای واقعی فکر کند و جایگاه خانواده را دریابد.

از تشکیل زندگی منفرد، به‌عنوان مثالی از شروع دوباره استفاده کنید و به تجربیات کودکانه از شروعِ دوباره اشاره نمایید. ناگفته نماند که از روش منفرد برای کمک به الی، برای یافتن هویت واقعی‌اش استفاده کنید و اگر فرزندتان در سن بحران هویت است، با او دراین‌باره سخن بگویید. از ناهنجاری‌های کلامی نیز غافل نشوید و بر پیام‌های مثبت داستان تکیه کنید.

خلاصه: از تجربیات شخصیت‌های داستان، به زندگی واقعی پل بزنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

به‌نظرت نقش سید در موفقیت اعضای گله چیست؟

دیگو از آب می‌ترسید، تو از چه می‌ترسی؟ چگونه می‌توان بر این ترس غلبه کرد؟

منفرد چگونه به الی فهماند که یک ماموت است؟

خلاصه: آیا همیشه برای شروع دوباره وقت هست؟

داستان اثر

یخ‌های عظیم درحال ذوب‌شدن و بازگشتن به آغوش اقیانوس هستند. در این میان، موجودات زمینی باید فکری برای خود بکنند، آب بی‌رحم است و عجول. «آبزیان گوشت‌خوار» نیز در کمین حیوانات خوش‌گوشت زمین‌ هستند. گله‌ی خاص و جذاب ما هم در تدارک رفتن است. آن‌ها که دنیادیده‌تر شده‌اند، باید برای آینده فکری کنند. در روزهایی که زمزمه‌ی انقراض «ماموت‌ها» دهان به دهان می‌چرخد، «دیگو» و «سید» به‌خاطر تجربه‌ی تلخ منفرد، او را ترغیب می‌کنند تا دوباره تشکیل خانواده دهد. گویا آن‌ها زودتر تاخت‌وتاز روزگار را متوجه شدند و می‌خواهند حداقل دوستشان به یک زندگی آرام برسد؛ اما هرکدام از این دو، دغدغه‌های خاص خود را هم دارند. عصر آب است و دیگو در فکر مهار هراس خود از آب. سید نیز خسته از سرخوشی‌ها، درپی کسب مقام سلطان آتش است. «منفرد» که از انقراض ماموت‌ها نگران و کم‌حرف است، نمی‌داند اتفاق غیرمنتظره‌ای در راه است. عجیب است که دقیقاً در چنین روزهایی، منفرد با یک ماموت ماده آشنا می‌شود؛ «الی»، دختری زیبا و بازیگوش که انگار قدری دچار بحران هویت است. ازآنجایی‌که در کودکی توسط «موش‌درختی‌ها» نجات یافته و با آن‌ها بزرگ شده است، تاکنون تصور می‌کرده یک موش درختی است!

الی به همراه برادران موش‌درختی‌اش، «کراش» و «ادی»، راهی نمی‌بیند جز همراهی با گله‌ی منفرد. در راه، منفرد تمام تلاشش را می‌کند تا به الی بفهماند که او یک ماموت است. منفرد برخلاف غریزه‌اش نمی‌خواهد نام این تلاش را عشق بگذارد و این از چشم سید و دیگو پنهان نیست.

در لحظاتی که الی کم‌کم به ماموت‌بودن خود پی می‌برد، در نتیجه‌ی یک اختلاف با منفرد از او جدا می‌شود و راهی دیگری را در پیش می‌گیرد. راهی که شاید بازگشتی نداشته باشد، مگر اینکه منفرد به یاری او بشتابد. بله! منفرد که حریف الی نشده بود، اختلافشان را نادیده می‌گیرد و درصدد نجات الی برمی‌آید. الی در آستانه‌ی مرگ در زیر آب است و منفرد در جدال با آبزیان خطرناک باید همسر آینده‌اش را نجات دهد. در این میان که منفرد و سید گیر افتاده‌اند، وقت آن رسیده است که دیگو بر ترسش از آب غلبه کند و دوستانش را نجات دهد. انگار گیرافتادن الی در آب، فرصتی برای ابراز وفاداری منفرد و تمرین شجاعت دیگو بود.

جزئیات اثر

کارگردان: Carlos Saldanha / کارلوس سالدانها

نویسنده: Peter Gaulke, Gerry Swallow, Jim Hecht / پیتر گالک، جری سوآلو، جیم هیت

تهیه‌کننده: Lori Forte / لوری فورت

بازیگران: Ray Romano, John Leguizamo, Denis Leary, Seann William Scott, QueenLatifah, / سین ویلیام اسکات، دنیز لاری، جان لگازامو، ری رومانو، کویین لتیفاه.

شخصیت‌ها:

منفرد: ماموت بامرام گله که روزگار فرصتی دوباره برای تشکیل خانواده به او می‌دهد،

الی: ماموتی که تا قبل از آشنایی با منفرد، دچار بحران هویت بود و نمی‌دانست که یک ماموت است. او نمی‌داند که شریک زندگی منفرد خواهد بود،

دیگو: ببر درنده‌ی داستان اول عصر یخبندان که حالا کمی پیرتر و البته با درایت‌تر شده و درصدد است تا منفرد را به تشکیل خانواده ترغیب کند،

سید: شخصیت خل‌وضع عصر یخبندان که این‌بار در کنار سرخوشی‌هایش، گویا کمی عاقل‌تر شده است،

کراش و ادی: موش‌درختی‌هایی که برادران باغیرت الی هم هستند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Blue Sky Studios / 20th Century Fox Animation

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : روشنا امیری

۲۰ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

خوب بود ولی الان مناسب برای بچه های پایین تر از ۱۸ سال نیست

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد عصر یخبندان ۲: ذوب

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!