• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن عشق روی بالکن (Love on the Balcony)

author-img

توسط : نرگس شفیعی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1388 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«عشق روی بالکن» یک انیمیشن کوتاه و صامت در ژانر عاشقانه است. داستان دو جوان که عاشق یکدیگر هستند و از روی بالکن‌های خانه‌شان با هم ارتباط دارند؛ اما در این میان یک پیرمرد عصبی هم روی بالکن نشسته است و تلاش می‌کند این رابطه را برهم بزند. ارزش محبت‌کردن و عشق، موضوع اصلی این انیمیشن کوتاه است.

سال 2017 4 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن کوتاه «عشق روی بالکن» یک داستان عاشقانه را روایت می‌کند. ممکن است شما والدین عزیز این موضوع را برای فرزند خود نپسندید و رفتارهای دختر و پسر جوانی را که روی بالکن به یکدیگر ابراز احساسات می‌کنند (بوسه‌فرستادن از دور و هدیه‌فرستادن برای یکدیگر) مناسب کودکان ندانید. بنابراین باتوجه به صلاح‌دید خود برای انتخاب اثر اقدام کنید. اینکه پیرمردی با خودخواهی سعی در متوقف‌کردن عشق میان دو جوان دارد؛ اما بعداً از این کار پشیمان می‌شود، می‌تواند اهمیت محبت‌کردن و خودخواه‌نبودن را به مخاطبان منتقل کند. ازآنجایی‌که فرزندان عمدتاً در سنین نوجوانی با مسائل عاشقانه مواجه می‌شوند و تمایل دارند رفتار مناسب در موقعیت‌های رمانتیک را یاد بگیرند، اگر این محصول را با فرزند نوجوان خود تماشا کردید، درباره‌ی رفتارهای صحیح متناسب با فرهنگمان در چنین موقعیت‌هایی صحبت کنید.

خلاصه: عاشقانه‌بودن موضوع انیمیشن باعث می‌شود مناسب کودکان نباشد. اگر با فرزند نوجوان خود انیمیشن را تماشا کردید، درصورت صلاح‌دید درباره‌ی رفتارهای صحیح و متناسب با فرهنگمان در موقعیت‌های رمانتیک صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

باتوجه به عاشقانه‌بودن موضوع اثر، اگر فرزند نوجوان شما تجربه‌ای از رویارویی با مسائل عاشقانه را دارد یا دراین‌باره سؤال‌هایی برای او ایجاد شده است، به حرف‌های او گوش کنید و سعی کنید درباره‌ی رفتارهای صحیح و متناسب با فرهنگ کشورمان با او صحبت کنید.

خلاصه: اگر فرزند نوجوان شما تجربه‌ای از رویارویی با مسائل عاشقانه را دارد یا دراین‌باره سؤال‌هایی برای او ایجاد شده است، سعی کنید درباره‌ی رفتارهای صحیح و متناسب با فرهنگ کشورمان با او صحبت کنید.    

داستان اثر

داستان عشق «دختر» و «پسر» جوانی است که از روی بالکن‌های خانه‌شان به یکدیگر ابراز احساسات می‌کنند و برای یکدیگر بوسه و هدیه می‌فرستند؛ اما «پیرمردی» عصبانی که بالکنش درست در وسط بالکن این دو جوان قرار گرفته است، از این وضعیت احساس ناراحتی می‌کند و تلاش می‌کند جلوی این روند را بگیرد. یک شب که پسر جوان حلقه‌ای را به بادکنک می‌بندد تا آن را به دست معشوقش برساند، پیرمرد در میان راه حلقه را می‌گیرد و داخل خانه‌اش می‌گذارد. دختر و پسر جوان که از این اتفاق بی‌خبرند، هریک خیال می‌کنند که دیگری او را فراموش کرده است. از صبح روز بعد ماجرای آمدن روی بالکن و ابرازکردن احساسات تمام می‌شود. پیرمرد دوباره به خلوت خودش می‌رسد و مجبور نیست ابراز احساسات دو جوان عاشق را تحمل کند؛ اما پیرمرد دیگر احساس خوبی ندارد و بابت کاری که کرده است، احساس ناراحتی می‌کند. او نمی‌تواند نبودن دو جوان را تحمل کند، پس تصمیمش را می‌گیرد و با دستان خودش حلقه را به دختر جوان می‌رساند. به این ترتیب او باعث می‌شود دوباره دختر و پسر جوان یکدیگر را دوست داشته باشند.

جزئیات اثر

کارگردان: Joshua Hyunwoo Jun, Kun Yu Ng / جوشوا هیونوو جون، کان یونگ

نویسنده: Joshua Hyunwoo Jun, Kun Yu Ng / جوشوا هیونوو جون، کان یونگ

نام تهیه کننده: Joshua Hyunwoo Jun, Kun Yu Ng / جوشوا هیونوو جون، کان یونگ

نام بازیگران: -

نام شخصیت ها: -

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Ringling College of Art and Design

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد عشق روی بالکن

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!