• امروز : 28 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن صفحه‌ی خالی (The Empty Page)

author-img

توسط : فاطمه سادات میرشریفی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

979 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

انیمیشن کوتاه «صفحه‌ی خالی» درباره‌ی تلاش یک جوان برای نوشتن است. این اثر که صحنه‌هایی از درگیری شخصیت‌های تخیلی داستان‌نویسِ جوان و کابوسِ او را دربردارد، ساخت ایران در سال 1395 است و به‌جز موسیقی ابتدا و انتهای انیمیشن و آواهای شخصیت‌ها در طول داستان، گفت‌وگوی کلامی در آن وجود ندارد، بنابراین می‌توان آن را در زمره‌ی انیمیشن‌های صامت دانست.

سال 1395 13 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن کوتاه، درباره‌ی تلاش جوانی برای نوشتن است. نوشتن ابزاری برای شرح احوالِ فکری آدم‌هاست. جوان نویسنده در ابتدا که می‌خواست با ماشین‌تحریر جدیدش بنویسد، متوجه می‌شود که برای نوشتن آماده نیست و بعد از کمی تلاش برای نوشتن، خسته می‌شود و به خواب می‌رود. آن خواب برایش کابوسی می‌شود که ماشین تحریر و شخصیت‌هایی که در ذهنش وجود دارند، او را دنبال می‌کنند و او از آن‌ها فرار می‌کند تا اینکه از خواب بیدار می‌شود و دو قهرمان تخیلی می‌سازد. این دو قهرمانِ خیالی با هم مبارزه می‌کنند تاجایی‌که دیگر جوان خسته می‌شود و ناامیدانه تصمیم می‌گیرد آن‌ها را از تخیلش پاک کند. بعد از آنکه آن دو قهرمان را از فکرش بیرون و تضاد درونی‌اش را حل می‌کند، موفق می‌شود موضوع جدیدی پیدا کند و درباره‌ی قهرمانی بنویسد که هنوز آن را به‌خوبی نشناخته و آن قهرمان کسی نیست جز خود او.

آنچه لازم است والدین عزیز به آن توجه کنند، خشونت ناشی از درگیری قهرمانان داستان است که در هرجایی با یکدیگر درگیر می‌شوند. توصیه می‌شود درباره‌ی شخصیت تلاشگر و خلاق جوان نویسنده با فرزند خود صحبت کنید. نکته‌ی دیگر، کابوسِ نویسنده‌ی جوان است که می‌تواند برای مخاطب ترسناک باشد. به‌علاوه توصیه می‌شود والدین محترم فرزند خود را به نوشتن ترغیب کنند؛ زیرا نوشتن یکی از بهترین ابزارها برای نظم‌دادن به افکار افراد است.

خلاصه: انیمیشن، سطحی از ترس و خشونت دارد که می‌تواند بر مخاطب اثرگذار باشد. توصیه می‌شود والدین درباره‌ی روحیه تلاشگری جوان نویسنده با فرزند خود صحبت کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بپرسید اگر روزی بخواهد کتابی بنویسد، آن را درباره‌ی‌ چه موضوعی می‌نویسد؟

دوست دارد درباره‌ی چه موضوعاتی کتاب بخواند و آخرین کتابی که خوانده، درباره‌ی چه چیزی بوده است؟ از او بخواهید داستانش را برایتان تعریف کند.

از فرزندتان بپرسید جوان نویسنده چگونه از ناامیدی‌هایش عبور کرد؟

از او بخواهید برایتان توضیح دهد کتابی که جوان نویسنده خواهد نوشت، درباره‌ی چیست و داستانش چگونه طی می‌شود؟

خلاصه: از فرزندتان بپرسید چه کتاب‌ها و داستان‌هایی را دوست دارد؟ فکر می‌کند نویسنده‌ی جوان، درباره‌ی چه موضوعی می‌نویسد و آیا موفق می‌شود؟

داستان اثر

«صفحه‌ی خالی» روایتگر تلاش جوانی است که می‌خواهد بنویسد؛ اما هنوز ذهن منظمی ندارد و نمی‌داند نوشتن را از کجا شروع کند. او ابتدا در تخیلش دو قهرمان می‌سازد که مدام با یکدیگر درگیر می‌شوند؛ اما بعد از آن تصمیم می‌گیرد قهرمان داستانی که می‌نویسد، خودش باشد یا درباره‌ی‌ خودش بنویسد یا با اتکا به خودش داستان جدیدی بنویسد. او با تلاش و خلاقیت، ناامیدی‌هایش را شکست می‌دهد و با اعتمادبه‌نفس موفق می‌شود به ذهنش نظم و آرامش بدهد.

جزئیات اثر

کارگردان: سیاوش خدایی

نویسنده: سیاوش خدایی

نام تهیه‌کننده: جعفر خدایی

کشور سازنده: ایران

کمپانی سازنده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد صفحه‌ی خالی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!