• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن شمشیر در سنگ (The Sword in the Stone)

author-img

توسط : فاطمه جعفرپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2142 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

این انیمیشن فانتزی و کمدی، یکی دیگر از انیمیشن‌هایی است که به افسانه معروف «شاه آرتور و شمشیر افسانه‌ای» پرداخته است. آرتور پسر فقیری است که خودش را باور ندارد؛ اما مرلین جادوگر به توانایی‌های او ایمان دارد. سرانجام آموزش‌های مرلین و استعداد ذاتی آرتور نتیجه می‌دهد و او با بیرون‌کشیدن شمشیر افسانه‌ای از دل سنگ، پادشاه انگلستان می‌شود. اهمیت دانش و خودباوری در این انیمیشن دیده می‌شود و قهرمان‌بودن یک پسربچه می‌تواند تأثیرگذاری پیام‌های اثر را برای مخاطبان کودک دوچندان کند.

سال 1963 59 دقیقه جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 9 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در این انیمیشن آرتور پسر فقیری است که رئیسش او را تحقیر می‌کند و کارهای سختی بر عهده‌اش می‌گذارد. به همین دلیل آرتور به توانایی‌های خودش باور ندارد؛ اما درنهایت با بیرون‌کشیدن شمشیر افسانه‌ای از دل سنگ، خودش و دیگران به توانایی‌هایش پی می‌برند. تماشای تحقیر و اذیت‌شدن آرتور به‌عنوان شخصیت اصلی داستان ممکن است برای کودکان ناراحت‌کننده باشد. والدین عزیز می‌توانند کودک خود را به تماشای پایان خوش داستان و نمایش موفقیت آرتور دعوت کنند.

عدم خودباوری آرتور در این اثر می‌تواند برای برخی کودکان به‌ویژه در سنین دبستان که با پی‌بردن به ضعف‌های خود دچار کاهش اعتمادبه‌نفس می‌شوند، آشنا باشد. اگر کودک شما این احساس آرتور را درک کرده است، تماشای پایان داستان می‌تواند برای او آموزنده باشد و روحیه خودباوری او را تقویت کند. نکته‌های مرلین درباره‌ی اهمیت دانش، می‌تواند برای کودکان شما سودمند باشد. والدین عزیز می‌توانند درباره‌ی راه‌هایی که می‌تواند اعتمادبه‌نفس آرتور را افزایش دهد و اینکه چرا آرتور خودش را باور ندارد، از فزرندشان سؤال کنند و با صحبت پیرامون عوامل موفقیت، کودک خود را به تلاش‌کردن و ناامیدنشدن تشویق کنند.

والدین می‌توانند درباره‌ی پیرزن جادوگر که هنگام مبارزه‌ی جادوگرانه با مرلین، خلف وعده می‌کند و از قواعد تعیین‌شده پیروی نمی‌کند، صحبت کنند و آسیب‌های خلف وعده را به فرزندانشان توضیح دهند.

خلاصه: نمایش موفقیت آرتور درعین عدم خودباوری، می‌تواند روحیه خودباوری را در کودکان افزایش دهد و برای آن‌ها آموزنده باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

 از فرزندان خود درباره‌ی اینکه چرا آرتور اعتمادبه‌نفس ندارد، سؤال کنید و بپرسید چگونه می‌توان به او کمک کرد تا اعتمادبه‌نفسش افزایش یابد.

با فرزندان خود درباره‌ی عوامل موفقیت و اهمیتِ دانش و دانایی و راه‌های رسیدن به آن گفت‌وگو کنید.

خلاصه: با فرزندان خود درباره‌ی راه‌های افزایش اعتمادبه‌نفس در آرتور و چرایی کمبود اعتمادبه‌نفس او گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

افسانه‌ای وجود دارد که می‌گوید اگر کسی بتواند «شمشیر افسانه‌ای» را از دل سنگی که در «لندن» قرار دارد، بیرون بکشد، او پادشاه کشور خواهد شد. «آرتور» پسر یازده‌دوازده ساله است که در قلعه‌ی مردی کار می‌کند. «مرلین» جادوگر دانایی است که می‌خواهد به آرتور جغرافیا، ریاضی و... را آموزش دهد و با او راهی قلعه می‌شود. مرلین بسیار به آرتور امیدوار است و او را باور دارد؛ ولی آرتور به‌خاطر تحقیرهای رئیس قلعه و پسرش، خودش را باور ندارد. آرتور به همراه «کی»، پسر رئیسش، به لندن فرستاده می‌شود تا از او محافظت کند. کی که می‌خواست در مسابقه‌ای در لندن شرکت کند، متوجه می‌شود آرتور فراموش کرده است شمشیر او را بیاورد. کی از آرتور می‌خواهد که شمشیرش را بیاورد. آرتور که شمشیر کی را پیدا نمی‌کند، سراغ شمشیر افسانه‌ای می‌رود و آن را از دل سنگ بیرون می‌کشد و نزد کی می‌برد. به این ترتیب همه متوجه توانایی آرتور می‌شوند و او به‌عنوان پادشاه انگلستان انتخاب می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Wolfgang Reitherman/ ولف گانگ ریترمن

نویسنده: Bill Peet/ بیل پیت

نام بازیگران: Rickie Sorensen Sebastian CabotKarl Swenson,/ سباستین کبوت، کارل اسون‌سون، ریکی سرنسن.

نام شخصیت‌ها:

مرلین: جادوگری دانا و دانشمند که می‌خواهد علوم مختلف را به آرتور آموزش دهد،

آرتور: پسری خوش‌قلب و مهربان که در قلعه‌ای کار می‌کند. او خودش را باور ندارد و آینده‌ی خوبی را برای خودش متصور نیست.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: والت دیزنی

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : مسیح ماهرانی

۱۸ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 9 +

یکی از بهترین انیمیشن های خاطره انگیز و پر معنا و پر از مفهوم برای هر شخص حتی بزرگسالان

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شمشیر در سنگ

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!