• امروز : 29 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن سیندرلا ۳: پیچ‌وتاب زمان (Cinderella III: A Twist in Time)

author-img

توسط : مهدی کهن ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7743 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 4 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم «سیندرلا 3: پیچ‌وتاب زمان» ساخته‌ی سال 2007 توسط شرکت والت‌دیزنی است. این محصول که در ژانر فانتزی و موزیکال است به داستان حیله و حقه‌های نامادری سیندرلا می‌پردازد که قصد دارد او را از پرنس جدا کند. تماشای نسخه‌ی سانسورشده برای سنین بالای 4 سال مناسب است.

ژانر : فانتزی

سال 2007 70 دقیقه جزئیات کامل اثر
18 مناسب خانواده 10 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 14 +
بر اساس 4 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است والدین بدانند این اثر در نسخه‌های اصلی همراه با آوازخوانی شخصیت‌های اصلی است. همچنین ناهنجاری‌هایی مانند بوسه، آغوش و رقص را نیز شامل می‌شود.

در روایت جزئی اثر، این نکته به مخاطب دختر منتقل می‌شود که برای پسندیده‌شدن و موردقبول‌واقع‌شدن باید به بهترین ظاهر و بهترین لباس و پوشش آراسته باشد. این نگاه کاملاً ابزاری و جنسی به جنس مؤنث، در لایه‌های زیرین داستان سیندرلا به مخاطب منتقل می‌شود. به‌نحوی‌که تمام شخصیت‌های دختر در این انیمیشن تلاش می‌کنند خود را به شاهزاده عرضه کنند تا نظر او را جلب کنند.

مفهوم عشق نیز به نگاه و یک حس درونیِ مبهم تقلیل می‌یابد. بهتر است والدین به تأثیرات مخرّب این مفاهیم دقت داشته باشند. کودکان، مخصوصاً دختران خردسال، سعی می‌کنند از شخصیت اصلی این داستان تقلید کنند و خود را جای او قرار دهند. لازم است آن‌ها از نگاه ظاهری به خود و بدن و ظاهر خود به سمت توجه به خصوصیات اخلاقی بارز و پسندیده سوق داده شوند.

خلاصه: بهتر است نسخه‌ی سانسورشده تماشا شود. ممکن است مخاطب دختر در این فیلم به تقلید از شخصیت‌های اصلی و درنتیجه به ظاهرگرایی بپردازد. به ظاهرگرایی و توجه به پوشش و آرایش در فیلم‌های سیندرلا دقت شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از کودک خود بپرسید آیا داستان سیندرلا و چوب سحرآمیز واقعیت دارد؟ حتماً کودک خود را متوجه خیالی‌بودن این داستان بکنید. از کودک خود دلیل پیروزی دوباره‌ی سیندرلا بر نقشه‌های نامادری را بپرسید.

چرا آناستازیا حاضر به ازدواج با پرنس نشد؟ برای کودک خود از بی‌نتیجه‌بودن کارهایی که با دروغ شروع می‌شوند صحبت کنید. با او درباره‌ی بی‌تاثیربودن ظاهر در خوشبختی نیز گفت‌وگو کنید؛ مهربانی و خوش‌قلبیِ شخصیت اصلی را عامل خوشبختی‌اش بیان کنید.

خلاصه: صحبت از غیرواقعی و خیالی‌بودن داستان سیندرلا، گفت‌وگو درباره‌ی بی‌نتیجه‌بودن کارهایی که با دروغ آغاز می‌شوند و معرفی دوستی و محبت به‌عنوان عامل پیروزی سیندرلا بر نامادری بدجنسش.

داستان اثر

سیندرلا دختری است از خانواده‌ای اشراف‌زاده که با مرگ مادر و پدرش، مجبور است با نامادری‌اش و دختران او زندگی کند. او بعد از ازدواج با شاهزاده زندگی خوبی را آغاز می‌کند. اما روزی عصای جادویی پری مهربان به دست نامادری می‌افتد و او نیز زمان را به روزی که سیندرلا کفش شیشه‌ای به پا کرده بود برمی‌گرداند!

آن‌ها با عصای جادویی، کفش را به پای آناستازیا می‌پوشانند تا او به‌عنوان همسر شاهزاده انتخاب شود. اما سیندرلا به کمک موش‌ها و پرنده‌هایی که با او دوست هستند به شاهزاده می‌فهماند که این‌ها همه سحر و جادوی نامادری اوست. او نیز تلاش می‌کند و سیندرلا را از کشتی برمی‌گرداند و با او ازدواج می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Frank Nissen/فرانک نیسن

نویسنده: Margaret Heidenry, Colleen Ventimilia, Eddie Guzelian/ مارگارت هایدنری، کالین ونتیمیلیا، ادی گوزلیان

تهیه کننده: Margot Pipkin/مارگوت پیپکین

بازیگران: Jennifer Hale, Christopher Daniel Barnes, Susan Blakeslee, Corey Burton, Tress MacNeille, Andre Stojka, Russi Taylor/ جنیفر هیل،کریستوفر دانیل بارنز، سوزان بلیکسلی، کوری برتون، تریس مک نیل، آندره استوایکا، روسی تیلور

شخصیت‌ها:

سیندرلا: دختری که با توطئه‌ی نامادری‌اش به روزگار قبل از ازدواج با شاهزاده برمی‌گردد.

نامادری سیندرلا: خانم تریماین؛ یک زن بدجنس که تلاش می‌کند دخترش را به‌جای سیندرلا به شاهزاده معرفی کند.

پرنس چارمینگ: شاهزاده‌ای که توسط عصای جادویی نامادری سیندرلا جادو می‌شود.

آناستازیا: خواهر ناتنی سیندرلا، دختر خانم تریماین.

دریزلا: خواهر آناستازیا و دختر خانم تریماین،

پادشاه: پدر پرنس چارمینگ،

فرشته‌ی نجات: فرشته‌ای که سیندرلا را نجات داده بود، ولی عصای جادویی‌اش به دست نامادری سنیدرلا افتاده است.

 

کمپانی سازنده: DisneyToon Studios, Walt Disney Pictures/شرکت دیزنی توون استودیوز، شرکت والت دیزنی پیکچرز

کشور سازنده: آمریکا

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : فرشته سلیمانی

۲۲ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 17 +

بهر حال تاکید اینجانب در دقت روی محصولات غربی است که با حجم بالا ما را مورد هدف قرار داده و در نگرش سطحی اصلا دیده نمیشود اما وقتی با مبناها و ریشه های تفکر غربی آشنا میشویم و به لایه های عمیق تر وارد شویم متوجه یک توطئه خطرناک خواهیم شد. والسلام

بزرگسال

توسط : فرشته سلیمانی

۲۲ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 16 +

فیلمی اسن از اساس بر پایه جادو و زیبایی بیش از حد برای دختران که تنها این زیبایی باعث خوشبختی آنان و پوچ نشان دادن عشق است.

بزرگسال

توسط : فاطمه سادات شجاعت الحسینی

۲۷ شهریور ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

بیشتر برای پدر و مادرها مناسبه

بزرگسال

توسط : امیرعلی اسکندری

۵ مهر ۱۴۰۰

مناسب سن 5 +

لطفا لینک سانسور شده این انیمیشن ها رو بگذارید

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سیندرلا ۳: پیچ‌وتاب زمان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!