• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن سیندرلا ۲: رویاها به حقیقت می‌پیوندد (Cinderella II: Dreams Come True)

author-img

توسط : مهدی کهن ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3584 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
فیلم «سیندرلا 2: رویاها به حقیقت می‌پیوندد» در ژانر فانتزی کمدی به سه داستان از زندگی سیندرلا بعد از ازدواج با شاهزاده می‌پردازد. این فیلم فاقد صحنه‌های خشن و ترسناک است اما در نسخه‌ی اصلی صحنه‌های رقص و آوازخوانی نمایش داده می‌شود. نسخه‌ی سانسورشده مناسب سنین بالای چهار سال است.

ژانر : فانتزی

سال 2001 73 دقیقه جزئیات کامل اثر
10 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است والدین بدانند این قسمت از فیلم سیندرلا نیز دارای صحنه‌های رقص و آوازخوانی است. در نسخه‌های سانسورشده این موارد حذف شده است. در فیلم به موضوع عشق و محبت و ازدواج نیز پرداخته می‌شود و طرح و آشنایی این موضوع برای سنین کودک و نوجوان بسیار زود است.

البته کلیشه‌های جنسیتی مانند تظاهر و ظاهرآرایی دخترها برای جلب توجه پسران و توجه‌دادن آن‌ها به زیبایی ظاهر می‌تواند از نکات منفی این انیمیشن باشد که باید به آن توجه کرد. این فیلم از صحنه‌های خشن و ترسناک عاری است و از این نظر یک اثر سالم است.

خلاصه: صحنه‌های رقص و آوازخوانی در این اثر مشاهده می‌شود، کلیشه‌های جنسیتی در برخی صحنه‌ها از زبان شخصیت‌های منفی بازگو می‌شود. موضوع عاشقی و ازدواج نیز در این فیلم مطرح می‌شود. این اثر فاقد صحنه‌های خشن و ترسناک است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا سیندرلا آداب و رسوم قصر را نپذیرفت؟ مهربانی و دوستی سیندرلا با همه‌ی را به فرزند خود یادآوری کنید.

چرا جک موشه از فرشته‌ی نجات درخواست کرد تا او را تبدیل به یک انسان کند و چرا از این کار منصرف شد؟ با فرزند خود درباره‌ی اینکه هرکس می‌تواند به نوبه‌ی خود، کارهای بزرگی انجام دهد صحبت کنید.

خلاصه: دوستی و مهربانی در هر جایگاهی را به فرزند خود یادآوری کنید. هرکس با هر نوع خصوصیتی می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

داستان اثر

این انیمیشن زندگی خوب و شاد «سیندرلا» پس از پرنسس‌شدن را در سه داستان مختلف به همراه پری مهربان روایت می‌کند. در داستان اول سیندرلا باید برای مهمانی سلطنتی آماده شود ولی او نمی‌خواهد با رسومات قصر این مهمانی را برگزار کند. او تلاش می‌کند به سبک خودش این مهمانی را برگزار کند. در داستان دوم سیندرلا تلاش می‌کند تا آناستازیا به همسر موردعلاقه‌اش برسد. در داستان سوم نیز جک آرزو می‌کند تا مانند یک انسان باشد تا بتواند به سیندرلا کمک کند اما به‌زودی متوجه می‌شود او به‌عنوان موش هم می‌تواند به سیندرلا کمک کند.

جزئیات اثر

کارگردان: John Kafka/جان کافکا

نویسنده: Jill E. Blotevogel, Tom Rogers, Jule Selbo/ جیل ای. بلووتوگل، تام راجرز، ژول سلبو

تهیه کننده: Mary Thorne, Mary Alice Drumm/مری تورن، مری آلیس درام

بازیگران: Jennifer Hale, Corey Burton, Russi Taylor, Christopher Daniel Barnes, Gina La Piana/جنیفر هیل، کوری برتون، روسی تیلور، کریستوفر دانیل بارنز، جینا لا پیانا

شخصیت‌ها:

سیندرلا: دختری که با ازدواج با پرنس به قصر می‌رود.

پرنس چارمینگ: شاهزاده و همسر سیندرلا.

آناستازیا: دختر نامادری سیندرلا که عاشق پسر نانوا می‌شود،

پادشاه: پدر پرنس چارمینگ،

فرشته‌ی نجات: فرشته‌ای که با عصای جادویی دیگران را به رویاهایشان می‌رساند.

جک: موشی که به سیندرلا کمک می‌کند.

 

کمپانی سازنده: Walt Disney Pictures, Walt Disney Television Animation/ شرکت والت دیزنی پیکچرز، شرکت والت دیزنی تلویزیون انیمیشن

کشور سازنده: آمریکا

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سیندرلا ۲: رویاها به حقیقت می‌پیوندد

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!