• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن سید؛ پسر دانشمند (Sid the Science Kid )

author-img

توسط : مهدی کهن ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1136 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 3 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن «سید» درمورد پسربچه‌ی کنجکاوی است که می‌خواهد دانشمند شود. هربار با مشاهده‌ی اتفاقات اطراف، سؤالاتی به ذهن او می‌رسد و سعی می‌کند در مدرسه آن را مطرح کند و با کمک هم‌کلاسی‌ها جواب آن را بیابد. این انیمیشن عاری از خشونت و ناهنجاری است و می‌تواند محتوای آموزشی خوبی برای کودکان بالای چهار سال باشد.

ژانر : آموزشی

سال 2003 93 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن سریالی به موضوعاتی ابتدایی که معمولاً برای کودکان ایجاد می‌شود می‌پردازد؛ سؤالات معمولی و ساده‌ای که کودکان از مشاهده‌ی اتفاقات اطرافشان با آن مواجه می‌شوند. این سریال در قالب کاوش‌های یک پسربچه و هم‌کلاسی‌هایش به پاسخ این سؤالات می‌پردازد.

موضوع هر قسمت می‌تواند بهانه‌ای برای انجام کارهایی باشد که برای کودک شما نیز سؤال است. لازم است والدین درکنار کودک خود محتوای هر قسمت را مشاهده کرده و درباره‌ی هرکدام از سؤالات سید، از کودک خود نیز سؤال کنند.

این انیمیشن می‌تواند کنجکاوی و پرسشگری را در کودکان رشد دهد. همچنین می‌تواند بسیاری از سؤالات کودکان را نیز پاسخ دهد. این انیمیشن بدون خشونت و ناهنجاری است و جنبه‌ی آموزشی دارد.

خلاصه: انیمیشنی آموزشی که برای کودکان بالای چهار سال قابل‌استفاده است، عاری‌بودن از ناهنجاری‌ها و خشونت‌ها و همچنین سلامت اثر از ویژگی‌ها این سریال است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی موضوع هر قسمت با کودک خود گفت‌وگو کنید. موضوعاتی را که می‌توان در منزل اجرا کرد برای کودک خود به‌طور عملی نمایش دهید. سوالاتی را که سید می‌پرسد در انتهای هر قسمت از کودک خود بپرسید تا برداشت او از هر قسمت را متوجه شوید.

خلاصه: گفت‌وگو درباره‌ی موضوعات مطرح‌شده در هر قسمت، اجرای آزمایش‌هایی که سید در مدرسه انجام می‌دهد، بازگوکردن پرسش‌های سید و توجه به برداشت کودک از انیمیشن.

داستان اثر

سید پسربچه‌ی کوچک اما کنجکاوی است که اتفاقات اطرافش برای او سؤال ایجاد می‌کند. او سعی می‌کند پاسخ آن‌ها را بیابد و از این کار لذّت می‌برد. او برای این کار از والدین و معلّم و دوستانش کمک می‌گیرد. سید علاقه‌ی زیادی به یادگیری علوم مختلف دارد و خود را یک دانشمند تصوّر می‌کند. او در هر قسمت با سؤال جدیدی به مدرسه می‌رود تا پاسخ آن را از معلّم خود بیاموزد.

جزئیات اثر

کارگردان: Hugh Martin, Katy Garretson, Brian Henson/ هیو مارتین، کیتی گرتسون، برایان هنسون

نویسنده: Bradley Zweig/ بردلی زوییگ

تهیه‌کننده: Lisa Henson, Halle Stanford, Bradley Zweig/ لیزا هنسون، هلی استنفورد، بردلی زویگ

بازیگران: Drew Massey, Alice Dinnean, Victor Yerrid, Julianne Buescher, Donna Kimball/ درو مسی، آلیس دینین، ویکتور یرید، جولیان بوشر، دونا کیمبال

شخصیت‌ها:

سید: پسری پرجنب‌وجوش، همراه با ذهنی کنجکاو که سؤالات زیادی برایش ایجاد می‌شود.

گابریلا: یکی از سه همکلاسی سید.

جرالد: پسری شوخ‌طبع و بازیگوش و از همکلاسی‌های سید.

می: دختری آسیایی و از همکلاسی‌های سید که بسیار مهربان و مؤدب است،

سوزی: معلّم مکزیکی سید و بچه‌ها که در هر قسمت مطالب جدیدی به آن‌ها می‌آموزد.

کمپانی سازنده: The Jim Henson Company/ شرکت جیم هنسون

کشور سازنده: آمریکا

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سید؛ پسر دانشمند

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!