• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن سگ راک ۲ ( Rock Dog 2: Rock Around The Park)

author-img

توسط : گیتی بهامیر ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1460 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«سگ راک 2» یک انیمیشن فانتزی و خانوادگی است که شرح‌حال خواننده‌ی راک‌خوانی را نشان می‌دهد که با حمایت خانواده و دوستانش محبوبیت زیادی پیدا می‌کند. «بودی» دستاویز گرگ‌نمایی به نام «لانگ» می‌شود که با وعده‌ی شهرت او را اغوا می‌کند و با حسادتی که به او دارد قدرت گیتار او را می‌گیرد و با طلسم جادوییِ گیتار کنترل مردم را به دست می‌آورد، ولی «بودی» با پی‌بردن به اشتباه خود، با کمک دوستانش «لانگ» را نابود می‌کند.

ژانر : ماجراجویی

سال ۲۰۲۱ 86 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

آنچه والدین باید بدانند این است که این انیمیشن برای کودکان بالای ۷ سال مناسب است؛ زیرا در این انیمیشن یک نمونه از فرهنگ غرب را به‌خوبی نشان می‌دهد. هرچند پیام‌ها و الگوهای مثبتی هم شامل می‌شود، ولی تغییراتی که این نوع موسیقی می‌تواند روی کودکان داشته باشد زیاد است و  کودکان در سنی هستند که آمال و آرزوهای بزرگی ازجمله شهرت و اعتبار در سر دارند. به والدین توصیه می‌شود که متوجه سلایق فرزندان خود باشند و در راستای آن با کودک خود همفکری کنند و با سرسختی و اعتراض با آن‌ها صحبت نکنند .

خلاصه: والدین باید بدانند که فرهنگ‌های متفاوت غربی به‌راحتی می‌تواند در کودکان اثر بگذارد. والدین باید مانند کامپا، پدر بودی، رابطه‌ی خوبی با فرزند خود داشته باشند تا بتوانند آن‌ها را راهنمایی کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از کودک خود بپرسید که چرا «بودی» با تمام محبوبیتی که دارد تنها می‌ماند و دوستانش از او جدا می‌شوند؟ به نظرت پیام‌های مثبت انیمیشن چه بود؟ بودی چرا احساس پشیمانی می‌کرد؟ عواقب انسان‌های مغرور چیست؟

خلاصه: شخصیت «بودی» چه ویژگی‌هایی داشت؟

داستان اثر

«بودی» یک خواننده‌ی راک است که به‌خاطر اخلاق و صدای خوبش هواداران زیادی دارد. کامپا، پدر بودی، همه‌جا فرزند خود را همراهی می‌کند و حامی اوست. بودی هم خیلی به پدر و مادربزرگش علاقه دارد.

لانگ که گرگی در لباس میش است به دلیل سرخوردگی‌هایی که از کودکی نسبت به صدای بدش داشته به بودی حسادت می‌کند و با ساختن دستگاه ضبط صدایی تمام قدرت‌های بودی را می‌گیرد و او را که دیگر تنها و بدون‌هوادار شده است بیرون می‌اندازد و این زمانی است که بودی خبردار می‌شود دهکده زیر سقوط بهمن مدفون شده است. پس با ربات خود به آنجا می‌رود و وقتی مادربزرگ و پدر خود را می‌بیند.

او در بغل پدرش شروع به گریه‌کردن می‌کند و از رفتار و غرور بی‌جایش اظهار پشیمانی می‌کند و با گیتاری که پدرش به او می‌دهد و آهنگی که پدربزرگ در کودکی برای او می‌نواخته، به مقابله با لانگ می‌رود و با کمک دوستانش دارما، گرمور و فرانسیس، به مبارزه با لانگ می‌پردازد.

در این نبرد که با نواختن موسیقی است، بودی آهنگ پدربزرگش را می‌نوازد و بر لانگ پیروز می‌شود و با دوستانش عهد می‌بندد که تا آخر عمر از هم جدا نشوند.

جزئیات اثر

کارگردان: Mark Baldo

نویسنده: Denise Bradley

تهیه‌کننده: Mike Bujniewicz

بازیگران:

Michael Adamthwaite Ashleigh Ball Kathleen Barr

شخصیت‌ها:

بودی: خواننده‌ای که به‌خاطر غرور بی‌جایش تنها می‌شود ولی زود به اشتباه خود پی می‌برد.

لانگ : گرگی در لباس میش که به‌خاطر سرخوردگی و حسادت به بودی قدرت و شهرت بودی را از او می‌گیرد.

فرانسیس:  یک خواننده‌ی راک و دوست بودی که از مقاصد لانگ آگاه می‌شود و با کمک بودی او را نابود می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Lions Gate

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سگ راک ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!