• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن سوپرمن، پسر قرمز (Superman: Red son )

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2581 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

در «سوپرمن، پسر قرمز»، سوپرمن ابرقهرمانی از شوروی است که درمقابل آمریکا می‌ایستد تا برای ایجاد صلح و برابری تلاش کند. درنهایت متوجه می‌شود که روش دیکتاتوری، هرچند با هدف صلح و برابری، نادرست است و زمین را ترک می‌کند تا اجازه دهد مردم آزادانه برای خودشان تصمیم بگیرند. این انیمیشن بیشتر برای نوجوانان و بزرگسالان مفید است و اشاره‌های تاریخی آن به مسائل آمریکا و شوروی، می‌تواند دعوت مخاطبان به مطالعه‌ی تاریخ باشد. در این اثر صحنه‌های کوتاهی از اشاره به مسائل جنسی و صحنه‌های متعددی از درگیری و خونریزی مشاهده می‌شود.

سال 2020 84 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «سوپرمن، پسر قرمز» درباره‌ی اختلاف نظر شوروی و آمریکا بر سر آزادی و عدالت است. محتوای این انیمیشن و انتقال پیام‌های آن در خلال گفت‌وگوها باعث می‌شود فهم انیمیشن برای کودکان دشوار باشد. اگر این انیمیشن را با فرزندان نوجوانتان مشاهده کردید، می‌توانید درباره‌ی پیام‌های آن مانند اشتباه‌بودن روش سوپرمن و تحمیل آزادی به دیگران با نوجوانان خود گفت‌وگو کنید.

اجازه دهید نوجوان شما تفکر کند و از او بخواهید بدون دلیل پیام‌ها را نپذیرد. به نوجوانان کمک کنید تا با نگاه انتقادی و درنظر‌آوردن عواقب رفتارهای مختلف درباره‌ی درست یا نادرست‌بودن پیام ها تصمیم بگیرند. برای انتخاب این محتوا به صحنه‌های متعدد خشونت و خونریزی و صحنه‌های کوتاهی که به مسائل جنسی اشاره دارد، توجه کنید. این انیمیشن می‌تواند شروع علاقه‌مندی نوجوانان به خواندن تاریخ باشد، شما می‌توانید از این فرصت برای دعوت آن‌ها به خواندن تاریخ استفاده کنید.

خلاصه: تشویق فرزندان به تفکر منطقی پیرامون پیام داستان، توجه به شدت خشونت و اشاره‌ی برخی از صحنه‌ها به مسائل جنسی.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

سپردن اداره‌ی یک جامعه به دست یک ابرقدرت چه نتایجی دارد؟

انتخاب قدرتمندترین فرد برای اداره‌ی تمام جامعه کار درستی است؟

چرا سوپرمن نظام آمریکا را نسبت به شهروندانش ظالم می‌دانست؟

برای رسیدن جهان به صلح و آزادی چه روشی درست است؟

این تفکر که همه مردان ذاتاً خشن هستند، درست است؟

خلاصه: درباره‌ی پیام داستان و عواقب تصمیمات با فرزندان خود صحبت کنید.

داستان اثر

«سوپرمن» ابرقهرمانی در شوروی است که برای ایجاد صلح و برابری در جهان، از قدرتش استفاده می‌کند. او به حزب کمونیست شوروی می‌پیوندد و با ابرقهرمان‌های آمریکا مبارزه می‌کند. سوپرمن که روش استالین را در رسیدن به آرمان‌هایش نمی‌پسندد، تمام قدرت را در شوروی به‌دست می‌گیرد تا بدون خونریزی به اهدافش برسد. او دستگاهی به‌نام برینیاک را که آمریکا وارد شوروی کرده است، تحت تسلط خودش درمی‌آورد و با کمک آن مردم را کنترل می‌کند تا آرمان‌شهر خودش را بسازد؛ اما با راهنمایی همسر یکی از سیاستمداران آمریکا، متوجه می‌شود این کار نوعی دیکتاتوری‌ است و بعد پی می‌برد که برینیاک هم تحت اختیار او نیست و قصد کشورگشایی دارد. سوپرمن این دستگاه را از زمین خارج می‌کند و برای همیشه ناپدید می‌شود تا انسان‌ها را در رسیدن به صلح و ساختن آرمان‌شهر خودشان آزاد بگذارد. رئیس جمهور آمریکا اعلام می‌کند دشمنشان، شوروی، شکست خورده است؛ اما آن‌ها با کمک به اقتصاد این کشور، حسن نیت خودشان را ثابت خواهند کرد و جهانی بی‌نقص خواهند ساخت.

جزئیات اثر

کارگردان: Sam Liu / سام لیو

نویسنده: M. DeMatteis / جی ام دماتیس

نام تهیه‌کننده: Amy McKenna, Sam Liu / ایمی مک‌کنا، سام لیو

نام بازیگران: Jason Isaacs, Amy Acker, Diedrich Bader / جیسون آیزکس، ایمی اکر، دایدریچ بیدر

نام شخصیت‌ها:

سوپرمن: ابرقهرمانی از شوروی که به فکر نجات جان انسان‌هاست و می‌خواهد با شیوه‌ی کنترل ذهن مردم، صلح و برابری را در جهان به‌وجود بیاورد،

خانم لوتر (لوئیس لین): همسر یکی از سیاستمداران آمریکا. او یک روزنامه‌نگار است و با صحبت‌هایش عقاید سوپرمن را درباره‌ی آزادی و عدالت تغییر می‌دهد،

لکس لوتر: مرد آمریکایی که با روش‌های علمی سعی در به‌وجودآوردن ابرقهرمانان آمریکایی دارد تا بتواند شوروی و سوپرمن را شکست دهد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Warner Bros. Animation / شرکت برادران وارنر

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سوپرمن، پسر قرمز

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!