• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن سه خرس کله‌پوک (سه خرس سوار هم) (We Bare Bears: The Movie)

author-img

توسط : فاطمه مقیم خان ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4474 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

انیمیشن «سه خرس کله‌پوک» داستان سه خرس مهربان و بامزه است که به‌صورت اتفاقی با یکدیگر آشنا می‌شوند و تصمیم می‌گیرند برای همیشه باهم مثل یک خانواده زندگی کنند. آن‌ها نا‌خواسته دردسر‌هایی برای مردم شهر درست می‌کنند که موجب می‌شود تحت تعقیب پلیس قرار بگیرند. این انیمیشن می‌تواند در زمینه‌ی خوش‌رفتاری با حیوانات آموزنده باشد.

سال 2020 ۶۷ دقیقه جزئیات کامل اثر
14 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است والدین بدانند سه خرس مهربان داستان، خودشان و دیگران را به دردسر‌های مختلفی می‌اندازند و موقعیت‌های طنزی به‌وجود می‌آورند. این انیمیشن کنایه‌ای به تأثیر فالوئر‌ها در شبکه‌های اجتماعی بر مقبولیت اجتماعی افراد می‌زند. سه خرس برای اینکه خودشان را در دل‌های مردم جا کنند، تصاویری از رقص، نمایش طنز و... از خودشان برای مردم مخابره می‌کنند.

در دوره‌ی سنی هشت تا نُه‌سال، دوستی و مقبولیت اجتماعی برای کودکان بسیار اهمیت پیدا می‌کند، بنابر‌این توصیه می‌شود درباره‌ی این موضوع با فرزندان خود گفت‌وگو کنید، از او بخواهید درباره‌ی ویژگی‌های یک رفاقت خوب فکر کند و این ویژگی‌ها را در روابط سه خرس پیدا کند. همچنین اگر فرزند شما درباره‌ی چگونگی کارکرد شبکه‌های اجتماعی آگاهی دارد، از اهمیت افراد، فارغ از تعداد فالوئر‌هایشان، با یکدیگر صحبت کنید. به فرزندان خود اجازه دهید که خودشان نکات را کشف کنند و به‌جای آن‌ها نتیجه‌گیری نکنید. اگر فرزند شما تجربه‌ی حضور در شبکه‌های اجتماعی را دارد، با فرزندان خود درباره‌ی آسیب‌های ثبت تمام لحظات زندگی و توجه بیش از حد به شبکه‌های اجتماعی گفت‌وگو کنید. همچنین توصیه می‌شود درباره‌ی چالش‌های زیست‌محیطی و شرایط سختی که انسان‌ها برای حیوانات به‌وجود آورده‌اند، با فرزند خود صحبت کنید و از او بخواهید اگر در مدرسه یا هنگام مطالعه، اطلاعاتی در این زمینه کسب کرده است، ‌برای شما بازگو کند. ممکن است فرزند شما از دیدن زندانی‌شدن خرس‌ها ناراحت شود، او را در این احساس همراهی کنید و به او اطمینان دهید که خرس‌ها به زودی نجات پیدا می‌کنند.

خلاصه: اگر فرزند شما درباره‌ی چگونگی کارکرد شبکه‌های اجتماعی آگاهی دارد، از اهمیت افراد، فارغ از تعداد فالوئر‌هایشان، با یکدیگر صحبت کنید.      

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی تغییراتی که انسان‌ها در محیط زیست حیوانات به‌وجود آورده‌اند، مطلبی شنیده‌ای؟ چه چیز‌هایی در این مورد می‌دانی؟

انسان‌ها چگونه در زندگی حیوانات دخالت کرده‌اند؟

نظرت درباره‌ی تلاش آدم‌ها برای جذب فالوئر در شبکه‌های مجازی چیست؟ چرا آن‌ها این‌گونه تلاش می‌کنند مشهور شوند؟

تلاش برای جلب توجه به هر وسیله‌ای، چه آثار منفی‌ای بر زندگی انسان‌ها می‌گذارد؟

خلاصه: انسان‌ها چگونه در زندگی حیوانات دخالت کرده‌اند؟

داستان اثر

یک «خرس گریزلی» قهوه‌ای به‌تنهایی درحال سفر است و روی ریل قطار به یک «پاندا» بر‌می‌خورد. پای پاندا روی ریل گیر کرده و قطار درحال نزدیک‌شدن است. در این هنگام یک «خرس قطبی» به کمک آن‌ها می‌آید و دوتا خرس را روی خودش سوار می‌کند و با هم از قطار فرار می‌کنند. این سه خرس از آن به‌بعد با هم دوست و همراه می‌شوند. «سه خرس کله‌پوک» در شهرشان دردسر‌های زیادی درست می‌کنند و شهر را به‌هم می‌ریزند. افسر پلیس، «مورفی»، شکایت مردم از خرس‌ها را ثبت می‌کند. آن‌ها بعد از این ماجرا برای جلب محبوبیت و توجه مردم شهر، یک برنامه تلویزیونی زنده راه می‌اندازند و تصویر خودشان را روی تمام صفحه‌های الکتریکی شهر مخابره می‌کنند. این کار باعث می‌شود شبکه برق کل شهر دچار مشکل شود و وسایل الکتریکی بسوزد و برق شهر برود. مردم شهر آن‌ها را در دادگاه محاکمه می‌کنند. افسر مورفی سعی می‌کند آن‌ها را با تمیزکردن شهر مجازات کند؛ اما یک مأمور به نام «تروت» که خودش را از دپارتمان کنترل حیوانات وحشی معرفی می‌کند، جای مورفی را می‌گیرد و سعی می‌کند سه خرس را تعقیب و دستگیر و از جامعه‌ی انسان‌ها دور کند. او خشم مردم را علیه خرس‌ها تحریک می‌کند. در همین زمان «چارلی پا‌گنده»، دوست خرس‌ها، به همراه حیوانات دیگر می‌آید و ماشین پلیس را می‌دزدند و سه خرس را نجات می‌دهند. سه خرس روی ماشین پلیس را نقاشی می‌کنند و سعی می‌کنند خودشان را به کانادا برسانند؛ زیرا گمان می‌کنند مردم آنجا خرس‌ها را دوست دارند. آن‌ها به مرز کانادا می‌رسند؛ ولی پاسپورت ندارند! در همین زمان تروت دستگیرشان می‌کند و آن‌ها را به مرکز حفاظت‌شده‌ای می‌برد که خرس‌ها در آن زندانی شده‌اند و سه خرس را از هم جدا می‌کند. در پایان گریز (خرس قهوه‌ای)‌ خودش و دیگرخرس‌های مرکز را نجات می‌دهد؛ اما یک آتش‌سوزی در مرکز خرس‌ها اتفاق می‌افتد. مورفی با هلی‌کوپتر برای نجات آن‌ها می‌آید، تروت را که با حیوانات بد‌رفتاری می‌کند دستگیر می‌کند و تمام خرس‌ها را نجات می‌دهد. سه خرس به شهرشان بر‌می‌گردند و مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند. آن‌ها بقیه‌ی خرس‌ها را هم همراه خود به شهر می‌برند و با مردم شهر، کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان / مؤلف: Daniel chong / دنیل چانگ

نویسنده / مترجم: Daniel chong, Christina Chang / دنیل چانگ، کریستینا چانگ

نام شخصیت‌ها:

گریز: خرس گریزلی قهوه‌ای که به خرس‌های دیگر پیشنهاد می‌کند با هم گروه دوستی تشکیل دهند. بین سایر خرس‌ها، او از همه بیشتر میل به دیده‌شدن و مقبولیت اجتماعی دارد، او بزرگ‌ترین خرس گروه است،

پاندا: دومین عضو گروه است که مانند سایر اعضا شیطنت‌های خاص خودش را دارد و در ابتدا مخالف سفر به کاناداست،

یخی: عضو سوم گروه، خرس قطبی مؤدب و قوی که سرعت بالایی در دویدن دارد،

آقای تروت: شخصیت منفی داستان، مردی که می‌خواهد تمام خرس‌ها را زندانی کند،

افسر مورفی: مأمور پلیس منطقی و قانون‌مدار که درنهایت به سه خرس کمک می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Cartoon Network Studios

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سه خرس کله‌پوک (سه خرس سوار هم)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!