• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن سفر به دهلی ( Delhi Safari)

author-img

توسط : فاطمه سادات حجتی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

912 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

در انیمیشن «سفر به دهلی» پس از کشته‌شدن یوزپلنگ پدر توسط سازندگان برج، گروهی از حیوانات با اصرارهای یوزپلنگ پسر، تصمیم می‌گیرند برای اینکه محیط زندگی خود را حفظ کنند، به دهلی سفر کنند و از انسان‌ها و مسئولین پارلمان بپرسند که چرا محل زندگی آن‌ها در آستانه‌ی نابودی قرار گرفته است. آن‌ها برای ارتباط با انسان‌ها از یک طوطی سخنگو کمک می‌گیرند و انسان‌ها با صحبت‌های او متوجه اشتباه خود می‌شوند.

ژانر : ماجراجویی

سال 2012 86 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «سفر به دهلی» داستان کشته‌شدن یک یوزپلنگ درمقابل چشم فرزند و همسرش توسط انسان‌هایی است که جنگل را تخریب می‌کنند و در آنجا برج می‌سازند. این مسئله ممکن است کودکان را نگران کند. بنابراین لازم است به‌عنوان مادر یا پدر، با فرزندان خود همدلی کنید و هنگام تماشای صحنه‌های نگران‌کننده با آن‌ها همراه باشید و درمورد مرگ و ازدست‌دادن عزیزان با توجه به سنش صحبت کنید.

در این انیمیشن پیام‌های خوب و مثبتی مانند دفاع از حق خود و مقاومت دربرابر تخریب محیط زیست با استفاده از صحنه‌هایی تقریباً خشن و ترسناک به نمایش درآمده است. درنهایت حیوانات با همکاری و کمک به یکدیگر به محیط طبیعی زندگی خود برمی‌گردند. همچنین صحنه‌هایی از آواز و حرکات موزون دیده می‌شود که جهت دلجویی، انگیزه و امید و استقبال از مهمان به کار گرفته شده است. موزیکال‌بودن بعضی صحنه‌ها ممکن است برای کودک شما جذّاب باشد که می‌توانید با گفت‌وگو به او توضیح دهید که در فرهنگ برخی کشورها مانند هند بعضی از رفتارها هنجار و پذیرفته شده است و از سنّت‌های آنان است.

خلاصه: شما می‌توانید با تماشای این محصول به همراه فرزندتان به او یادآوری کنید همان‌طورکه خانه و خانواده برای ما ارزشمند است و از آن‌ها حفاظت می‌کنیم، جنگل‌ها و طبیعت برای حیوانات ارزشمند است و نباید به آن‌ها آسیب برسانیم.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

پس از دیدن انیمیشن با فرزندان خود درمورد وظایف انسان درمقابل طبیعت و محیط‌زیست صحبت کنید. از او بپرسید که اصرار یووی برای ماندن در محل زندگی‌اش، یعنی جنگل، درست بود یا اصرار مادرش برای رفتن از جنگل برای زنده‌ماندن؟ چه کارهایی محل زندگی و زیستگاه حیوانات را به خطر می‌اندازد؟ به نظر تو با کسانی که محیط‌زیست را تخریب می‌کنند چه باید کرد؟ در آخر درباره‌ی تلاش و مقاومت برای رسیدن به حق خود باوجود تمام سختی‌ها با او صحبت کنید.

خلاصه: با فرزند خود درمورد حفاظت از محیط‌زیست، عوامل تخریب آن و نتایج ویرانی جنگل‌ها و طبیعت گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

انیمیشن «سفر به دهلی» روایت تخریب محیط‌زیست و جنگل‌ها توسط انسان‌ها است که محل زندگی حیوانات را به خطر می‌اندازد. در این انیمیشن یوزپلنگ پدر (سلطان) توسط سازندگان برج‌ها کشته می‌شود. با این اتفاق، همسر او و سایر حیوانات برای زنده‌ماندن تصمیم به ترک جنگل می‌گیرند اما یووی (یوزپلنگ کوچک) اصرار به ماندن در محل زندگی خود دارد و مادر و دوستان خود را راضی می‌کند تا با انسان‌ها صحبت کنند که به محیط‌زیست آسیب نرسانند.

آن‌ها برای اینکه صدای خود را به گوش انسان‌ها برسانند از یک طوطی سخنگو به نام الکس کمک می گیرند و نهایتاً انسان‌ها را متوجه اشتباه خود می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Nikkhil Advani

نویسنده: Nikkhil Advani

تهیه کننده: Anupama Patil، Kishor Patil

بازیگران: Govinda, Akshaye Khanna, Urmila Matondkar

شخصیت‌ها:

سلطان: یوزپلنگ پدر که همراه با خانواده‌ی خود (همسر و فرزندش) در یک جنگل زندگی می‌کند و توسط شکارچیان کشته می‌شود.

یووی: یوزپلنگ کوچک که در یک جنگل زندگی می‌کند و پس از کشته‌شدن پدرش توسط شکارچیان، همراه با مادر و دوستانش به شهر می‌رود تا به انسان‌ها بفهماند جنگل‌ها و محیط زندگی آن‌ها را تخریب نکنند.

باجرنگی: میمونی عصبانی که همیشه انواع سلاح را با خود دارد و معتقد است که برای دفاع از خود صحبت‌کردن فایده ندارد و تنها راه مبارزه است. او طوطی سخنگو (الکس) را رقیب خود می‌داند و قصد دارد او را بکشد اما نهایتاً با او دوست می‌شود.

باگا: خرس بزرگی که یووی او را عمو صدا می‌زند و معتقد است هرچیزی با گفت‌وگو و مذاکره قابل‌حل است.

الکس: طوطی سخنگویی که در شهر درکنار یک انسان زندگی می‌کند اما توسط یووی و دوستانش به جنگل آورده می‌شود تا نماینده‌ی آن‌ها برای حرف‌زدن با انسان‌ها باشد.

کشور سازنده: هند

کمپانی سازنده: Golden Network Asia, Krayon Pictures

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سفر به دهلی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!