• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم سفر به دنیای خاطرات (Memory Loss)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

934 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

آنیتا دختر بچه‌ی بازیگوشی است که برای فراموشی غم فوت پدرش و خوشحال ساختن مادرش از یک راه جادویی استفاده می‌کند اما این کار او را وارد دنیای خاطرات می‌کند و آنیتا با اتفاقات عجیبی از جمله درگیری با هیولا مواجهه می‌شود. این انیمیشن ساخت کشور تایوان است و پیام‌های مثبتی از جمله اهمیت شادی و عشق بین اعضای خانواده را به نمایش می‌گذارد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2011 76 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن پیام‌های مثبتی از جمله عشق به اعضای خانواده و شاد بودن را آموزش می‌دهد که ممکن است کودکان به طور مستقیم متوجه آن‌ها نشوند به همین خاطر لازم است که شما در حین تماشای انیمیشن با گفتگو  و پرسش درباره‌ی رفتار‌ شخصیت‌ها، اتفاقات داستان و پیام‌های مثبت آن‌ را به فرزندتان منتقل کنید. همچنین درباره‌ی شخصیت آنیتا و کار‌هایی که انجام می‌دهد با فرزندتان گفتگو کنید و پرسش سوالاتی مانند« تو برای شاد کردن دیگران حاضری چه کاری انجام دهی؟» او را در آن جایگاه قرار دهید تا به آن مسئله فکر کند و راهکاری پیشنهاد بدهد و بعد باهم درباره نظراتش گفتگو کنید. درک این نکته مهم است که غم در کنار شادی اهمیت دارد. زندگی هم وجه سخت و غمگین دارد و هم وجه شاد و خاطره‌انگیز... و انسان در همین غم و شادی‌ها می‌تواند به زندگی ادامه دهد.

درباره پیام‌های مثبت انیمیشن با فرزندتان گفتگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

پاک کردن حافظه مادر آنیتا برای شاد شدنش راهکار خوبی بود؟ اگر یکی از اعضای خانواده فوت کردن، ما چجوری می‌توانیم با این غم کنار بیاییم؟ آنیتا چرا از پاک کردن حافظه مادرش پشیمان شد؟ آنیتا چجوری توانست هیولا را شکست دهد؟ اگر همیشه غمگین باشیم چه اتفاقی می‌افتد؟

خلاصه: از انیمیشن چه درسی گرفتی؟

داستان اثر

آنیتا دختر بازیگوش و مهربانی است که در کودکی پدرش را از دست داده است برای همین او و مادرش از این اتفاق ناراحت هستند و نمی‌توانند این غم را فراموش کنند. روزی که آنیتا به مغازه‌ی ساعت فروشی می‌رود تا ساعت یادگاری از پدرش را تعمیر کند با موجود عجیبی به نام ایگول آشنا می‌شود و او دستگاه پاک‌کننده‌ی حافظه را به آنیتا نشان می‌دهد؛ آنیتا هم دوست ندارد مادرش را ناراحت و غمگین ببیند، تصمیم می‌گیردکه از آن دستگاه استفاده کند و خاطرات تلخ فوت پدرش را از حافظه‌ی مادرش پاک کند، اما زمانی که از آن استفاده می‌کند، اتفاق عجیبی می‌افتد و او وارد دنیای خاطرات می‌شود. در آن دنیا تمامی خاطرات انسان‌ها به شکل میوه هستند. آن دنیا هیولایی هم دارد که بعد از متوجه شدن او از حضور آنیتا در دنیا خاطرات به دنبال او می‌گردد تا او را زندانی کند و با خوردن خاطرات بدش قوی­تر بشود و بتواند از دروازه‌ی دنیای انسان‌ها عبور کند اما آنیتا با کمک‌ موجودات دنیا و شاد نگه‌داشتن خود، هیولا را شکست می‌دهد و متوجه می‌شود که خاطرات غم‌انگیز افرادی که دوستشان داریم هم برایمان با اهمیت است و دوست داریم همیشه آن را در یادمان داشته باشیم.

جزئیات اثر

کارگردان: Chia Chi Kao / چیا چی کائو- تزو-جین لنگ / Tzu-Jien Leng

نویسنده: Chia Chi Kao / چیا چی کائو- تزو-جین لنگ / Tzu-Jien Leng

نام شخصیت ها:

آنیتا: دختر مهربانی که تلاش می­کند تا غم از دست دادن پدرش را از یاد ببرد.

هیولا: موجود بدجنسی که در دنیای خاطرات زندگی می­کند و با خوردن خاطرات بد انسان­ها قوی­تر می­شود.

کشور سازنده: تایوان

مخاطب اثر: کودک

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سفر به دنیای خاطرات

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!